فونیکسریمکسبهتام

معاون وزیر راه و شهرسازی خبر داد

افتتاح بیش از ۴۰۰ کیلومتر بزرگراه در هفته دولت

عصر خودرو- دولت یازدهم در طول سه سال گذشته یعنی در اوج تحریم و کاهش منابع درآمدی بودجه به سبب افت قیمت نفت، توانست طرح‌های عمرانی زیادی را پیش ببرد. تعدادی از این طرح‌ها در این مدت به بهره‌برداری رسید و در همین راستا قرار است وزارت راه و شهرسازی در هفته دولت بیش از ۴۰۰ کیلومتر بزرگراه و راه اصلی افتتاح کند.

افتتاح بیش از ۴۰۰ کیلومتر بزرگراه در هفته دولت
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایران آنلاین ،معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل که روز گذشته از روزنامه ایران بازدید کرد، با بیان این خبر گفت: طول قابل بهره‌برداری بزرگراه و راه اصلی در هفته دولت امسال رقمی بالغ بر 6/411 کیلومتر است که با افتتاح آن 15 استان از مزایای آن بهره‌مند خواهند شد.

    علی نورزاد با بیان اینکه تاکنون 7 هزار و 802 میلیارد ریال اعتبار به این طرح‌ها اختصاص یافته است، در گفت‌و‌گو با خبرنگار ما اظهار کرد: برخی از این طرح‌ها و راه‌های اصلی قسمتی از بزرگراه‌های مهم کشور هستند. برای مثال 8 کیلومتر بزرگراه و راه اصلی فیروزکوه و 10 کیلومتر بزرگراه و راه اصلی هراز در این ایام افتتاح خواهد شد که البته تمام این بزرگراه‌ها و راه‌های اصلی جزو طرح‌های مهم کشور به شمار می‌روند، چراکه اغلب در گلوگاه‌ها و مسیرهای صعب‌العبور قرار دارند و با افتتاح آن مشکلات حمل و نقل جاده‌ای تا اندازه‌ای رفع خواهد شد.
    وی افزود: از جمله این مشکلات ترافیک‌های ایام تعطیل است که قطعاً با افتتاح این بزرگراه‌ها بارترافیکی تعطیلات کم خواهد شد.
    نورزاد یکی از مشکلات توسعه طرح‌های عمرانی و ایجاد زیرساخت‌ها را محدودیت منابع مالی برشمرد و گفت: ما در این سه سال با محدودیت شدید منابع مالی مواجه بودیم. دلیل این محدودیت هم وابستگی طرح‌ها به دولت وبودجه کشور است. مشکلی که با برجام هم به طور کامل قابل حل نیست. اما با تمام محدودیت‌ها در این مدت سعی کردیم با کمک پیمانکاران کشور 400 کیلومتر از طرح‌های بزرگراهی کشور را در چارچوب سیاست‌های اقتصاد مقاومتی به اتمام برسانیم که عددی چشمگیر است. وی چشم‌انداز تأمین مالی طرح‌ها را مثبت برشمرد و تصریح کرد: تا پایان سال طرح‌های دیگری در بخش‌های راه‌آهن، آزادراه و... به نتیجه خواهد رسید.
    نورزاد در خصوص طرح‌های راه‌آهن اذعان کرد: تکمیل و بهره‌برداری از 591کیلومتر خط راه‌آهن در کریدورهای شمالی-جنوبی و شرقی-غربی در نظر گرفته شده است که اکنون حدود 75درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تا پایان سال حجم زیادی از این طرح‌ها افتتاح خواهد شد.
    معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: در این راستا قرار است خطوط راه‌آهن 4 مرکز را به بهره‌برداری برسانیم. این مراکز استان‌ها عبارتند از: همدان، رشت، کرمانشاه و یزد.
    وی اظهار کرد: اگر اعتبارات این طرح‌ها تا پایان سال تأمین شود خطوط آهن تهران-همدان-سنندج، ملایر-کرمانشاه، یزد-میانه، قزوین-رشت به طور کامل به بهره‌برداری خواهد رسید اما اگر منابع در سطح فعلی باقی بماند حجم طرح کمتر خواهد شد.
    مصاحبه کامل علی نورزاد با روزنامه ایران را در ویژه نامه هفته دولت بخوانید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط