فونیکسریمکسبهتام

رئیس پلیس راه کشور عنوان کرد؛

سهم ۳۸ درصدی واژگونی خودروها در حوادث رانندگی

عصر خودرو- رئیس پلیس راه کشور گفت: ۳۸ درصد از حوادث رانندگی مربوط به واژگونی خودرو ها است که خستگی و خواب آلودگی رانندگان یکی از مهمترین دلایل وقوع آن است.

سهم ۳۸ درصدی واژگونی خودروها در حوادث رانندگی
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از مهر، سرهنگ محمد حسین حمیدی در آیین تکریم روسای پلیس راه های شمال و جنوب سیستان و بلوچستان، گفت: کشور ما با بیش از 30 هزار کیلومتر راه ،جزء کشورهایی محسوب می شود که بیش ترین حجم تردد ناوگان حمل مسافر و بار از مسیر جاده ای صورت می گیرد.

    وی افزود: از سال 1384 با اصلاح قوانین و هم افزایی دستگاه های مرتبط با حوزه جاده ها،روند کاهش حوادث رانندگی آغاز شد و تعداد تلفات جاده ای در سال 94 به 16 هزار نفر کاهش پیدا کرد.

    سرهنگ حمیدی به استفاه از امکانات نرم افزاری و پایش های تصویری در کنترل محورها اشاره کرد و گفت:با هماهنگی های انجام شده در آینده نزدیک، حدود یک هزار و 800 دوربین در نقاط حادثه خیز محورهای سراسر کشور نصب خواهد شد.

    رئیس پلیس راه کشور تصریح کرد: با بکارگیری سامانه های نظارتی لحظه ای و استفاده از نرم افزارهای مدرن،  سال 95 و 96 سال تحول پلیس راه در حوزه نظارت و پایش های تصویری خواهد بود.

    وی راه کاهش تصادفات جاده ای را به حداقل رساندن تخلفات رانندگی خواند و گفت: تلاش کرده ایم که با افزایش سطح آموزش رانندگان و توجه به اقدامات فرهنگی و به کارگیری ظرفیت صدا و سیما و سایر اصحاب رسانه، میزان تخلفات رانندگان را کاهش دهیم.

    حمیدی در ادامه سخنان خود به کاهش میزان تلفات جاده ای در استان سیستان و بلوچستان اشاره کرد و گفت:با اجرای طرح ابتکاری امنیت و آرامش در سطح محورهای استان، ما شاهد کاهش حوادث جاده ای در سطح محورها هستیم که این اقدام بسیار ارزشمند می باشد.

    سرهنگ حمیدی با اشاره به اینکه حدود 38 درصد حوادث رانندگی اتفاق افتاده در سطح محورهای کشور مربوط به واژگونی است، خاطرنشان کرد: فقدان توقفگاه های بین راهی، یکی از آسیب هایی می باشد که با رفع آن می توانیم از حوادث رانندگی که منشاءخستگی و خواب آلودگی دارند جلوگیری کنیم.

    با حرکت آفندی ،شاخص های امنیتی رشد صعودی داشته است

    در ادامه این جلسه ، سردار حسین رحیمی فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان با اشاره به مدیریت جهادی و حرکت آفندی در مبارزه با جرایم و آسیب ها در این استان امنیت مطلوب استان را که همه دستگاه ها در تأمین آن مشارکت داشته اند،محصول مدیریت جهادی، وحدت ،همدلی و اخوت بین مسئولان زیربط خواند و گفت:با این همدلی،استان در تمام شاخص های امنیتی رشد صعودی داشته است و مردم از نتایج این اقدامات بهره مند هستند.

    وی افزود: پلیس استان در حوزه پیشگیری از جرم، کشف مواد مخدر، کشف جرایم و پلیس سایبر ،در رتبه های برتر کشور قرار دارد که این موفقیت ها در سایه همدلی و تلاش های شبانه روزی همکاران در سراسر استان تحقق پیدا کرده است.

    سردار رحیمی تصریح کرد:استان سیستان و بلوچستان علی رغم اینکه پهناورترین استان کشور است ولی در عین حال کمترین بهره را از بزرگراه ها و آزادراه ها دارد که مسئولان باید برای رفع این مشکل پیگیری های لازم را انجام دهند.
    فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان، توجه به نگاه فرهنگی را از دغدغه های پلیس خواند و خاطرنشان کرد: در حوزه تغییر نگاه مردم به پلیس راه و راهور، اقدامات فرهنگی را آغاز کرده ایم و با آموزش کارکنان، بر اجرای مأموریت ها، توأم با مهربانی و رأفت اسلامی تأکید داریم.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو