فونیکسریمکسبهتام

۱۰ فرمانروای آفرود ۲۰۱۶ را بشناسید

عصر خودرو: در جاده‌های خارج از شهر خودروهای متفاوتی در تردد هستند که برای آنها شیب تند مسیر و سنگ‌ها و شن‌های روان با آسفالت کف خیابان فرقی ندارد و می‌توانند عملکرد مناسبی داشته باشند و به‌راحتی از پس محیط‌های خشن برآیند. آنها را معمولا با نام شاسی‌بلند می‌شناسیم.

۱۰ فرمانروای آفرود ۲۰۱۶ را بشناسید
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۹:۰۰
  • 10 فرمانروای آفرود 2016 را بشناسید
  • 10 فرمانروای آفرود 2016 را بشناسید
  • 10 فرمانروای آفرود 2016 را بشناسید
  • 10 فرمانروای آفرود 2016 را بشناسید
  • 10 فرمانروای آفرود 2016 را بشناسید
  • 10 فرمانروای آفرود 2016 را بشناسید
  • 10 فرمانروای آفرود 2016 را بشناسید
  • 10 فرمانروای آفرود 2016 را بشناسید
  • 10 فرمانروای آفرود 2016 را بشناسید
  • 10 فرمانروای آفرود 2016 را بشناسید
  • 10 فرمانروای آفرود 2016 را بشناسید

به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از اقتصادنیوز ، در ظاهر خودروهای زیادی شاسی‌های بلند دارند اما آیا همه آنها قابلیت آفرود را دارند؟ قطعا این‌گونه نیست و بسیاری از شاسی بلندها صرفا نمای ظاهری آفرودها را به ارث برده‌اند. شاسی‌بلندهای مناسب آفرود عموما از نظر موتور بسیار قدرتمند هستند و جعبه دنده‌های آنها حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. همچنین سیستم تعلیق آنها برای خودش یک دنیا حرف دارد. استفاده از این نوع خودروها در سال‌های اخیر افزایش یافته است و افراد بیشتری به سمت خرید مدل‌های جدید آفرود روی می‌آورند. به این ترتیب که در ادامه با شاسی بلند‌هایی آشنا می‌شویم که از سوی نشریه اتوگاید به‌عنوان آفرودرهای برتر 2016 انتخاب شده‌اند. نکته اینکه این انتخاب در مورد مدل‌های استاندارد کارخانه‌ای انجام شده است و مدل‌های تیونینگ و تقویت شده لحاظ نشده‌اند.

لندروور رنجروور
در دنیای خودروهای آفرود و همه‌جا‌رو، لوکس بودن در کنار توانایی‌های جدی برای به دل کوه و جنگل زدن تا حدی ممکن نیست و خودروهای لوکس کمتر می‌توانند به‌صورت کاملا جدی در شرایط سخت قرار بگیرند اما لندروور رنجروور توانسته است این دو مولفه را به خوبی با هم ترکیب کند. لندروور رنجروور با قیمت بیش از 50 هزار دلار از جمله خودروهای گرانقیمت این حوزه است که توانایی‌های بسیار جدی در عبور از مسیرهای ناهموار و پرشیب دارد. موتور 5 لیتری و 8 سیلندری که در دل این خودروی پر ابهت قرار داده شده است می‌تواند 510 اسب بخار قدرت تولید کند که به‌وسیله جعبه دنده‌ای 8 سرعته این قدرت عظیم به سمت هر چهار چرخش هدایت می‌شود. مدل‌های 6 سیلندر این خودرو هم در دسترس است تا مشتریان بتوانند بر اساس نیاز تجربه رانندگی در شرایط خاص را با این غول پر‌قدرت تجربه کنند. امکانات و ویژگی‌های لندروور رنجروور بسیار زیاد است که در این مقوله نمی‌گنجد.

جیپ گرند چروکی
جیپ از جمله خودرو‌سازانی است که تاریخچه زیادی در ساخت خودروهای همه‌جا‌رو دارد و توانسته در طول فعالیت‌های چند دهه خودرو‌سازی مدل‌های کاملا متفاوتی از نظر جثه و قدرت را به بازار هدفش معرفی کند. در مدل گرند چروک هاوک موتوری که استفاده شده است تا نیروی لازم برای به حرکت درآمدن این خودروی نسبتا زیبا را تولید کند، از نوع 6/ 3 لیتر و 6 سیلندر است که می‌تواند 295 اسب بخار قدرت تولید کند و در مقایسه با سایر خودروهای موجود در بازار با توان مشابه قیمتی کاملا رقابتی معادل 36 هزار دلار دارد که بر اساس گزینه‌های موجود در خودرو ممکن است تغییر کند. از جمله سیستم‌های موجود در این خودرو رادیو ماهواره‌ای، سیستم جعبه‌دنده هوشمند و قدرتمند، قابلیت اتصال به تلفن همراه و کنترل بخشی‌هایی از خودرو با استفاده از تلفن همراه از جمله امکاناتی است که در این مدل گنجانده شده است. با کمک یک ولوم می‌توانید مشخص کنید که در چه شرایطی در حال رانندگی هستید و گزینه‌های آن رانندگی در شرایط برفی، باتلاقی، شنی، صخره‌ای و سنگی و خودکار است که قدرت و شرایط خودرو برای این حالت‌ها تغییر می‌کند.

مرسدس بنز G550
بنز در کلاس G محصولات قدرتمندش را با قابلیت‌های حرکت در مسیرهای صعب‌العبور گنجانده است. در مدل G550 بنز به طراحی ظاهری خودرو توجه چندانی نکرده است اما در زمینه قدرت حرکت در مسیرهای خارج از جاده غول مهار‌نشدنی را معرفی کرده است که می‌تواند از پس هر مسیری برآید و کاندیدای یکی از 10 خودروی برتر دنیا در زمینه قابلیت‌های آفرودری است. بنز قلب بزرگ 8 سیلندرش را در دل این خودروی ساده اما قدرتمند قرار داده است که 4 لیتر حجم و توربوشارژر است. اگر بخواهیم به قابلیت‌های این خودرو اشاره کنیم باید در رابطه با سه حالت قفل شدن چرخ‌ها اشاره کرد که تنها با زدن دکمه‌هایی در دسترس قرار می‌گیرد. با 416 اسب بخاری که موتور بنز G550 مدل 2016 تولید می‌کند، می‌توانید به راحتی از قدرت عظیمش برای عبور از بدترین شرایط جاده‌ای استفاده کنید. طراحی خارجی درمرسدس بنز بزرگ‌ترین‌ ضعفش به‌حساب می‌آید که البته قابلیت‌های بالای دیگرش باعث می‌شود مشتریان وفادار بنز به آن توجه چندانی نکنند.

تویوتا فوررانر
تویوتا فوررانر تنها 3 دهه عمر دارد و در طول این 3 دهه حضورش در میان خودروهای آفرود و شاسی‌بلند جایگاه خاص خودش را به‌دست آورده است. شرکت تویوتا گزینه‌های متعددی را به دنیای خودروهای شاسی بلند معرفی کرده است که با قابلیت‌های بالا از قیمت مناسبی برخوردار هستند. در نسخه فوررانر TDR Pro تویوتا از موتوری 4 لیتری و 6 سیلندر استفاده کرده است که با کمک جعبه‌دنده‌ای 5 سرعته 270 اسب بخار نیرو را در اختیار راننده قرار می‌دهد تا از هر مسیری که بخواهد عبور کند. قیمت پایه این خودرو 41 هزار دلار است و در میان خودروهای آفرود از قیمت مناسبی برخوردار است و می‌تواند با قابلیت‌هایی که دارد تجربه‌ای متفاوت را در اختیار راننده قرار دهد. این خودرو از نظر طراحی داخلی ساده و آپشن‌های کمی دارد و می‌توان گفت گزینه‌ای مناسب برای افرادی است که به‌دنبال خودرویی هستند که بتوانند در هر شرایطی با آن رانندگی کنند و نگران از دست دادن چیزی نباشند.

تویوتا لندکروزر
صحبت کردن در مورد شاسی‌بلندها بدون اشاره به تویوتا لندکروزر امکان‌پذیر نیست. تویوتا در این مدل از خودروهایش تلاش کرده تا خودرویی لوکس و زیبا و در عین حال با قابلیت بالا در آفرود و عبور از مسیرهای خارج از جاده و ناهموار خودرویی را معرفی کند که هر دو قابلیت‌ را داشته باشد. نام تویوتا لندکروزر از گذشته تا به امروز توانسته نمادی از قدرت و طراحی خاص و ویژه تویوتا باشد. در مدل 2016 تویوتا از موتور هوشمند iForce با حجم 7/ 5 لیتر و هشت سیلندر با 32 سوپاپ استفاده کرده است که می‌تواند 381 اسب بخار را در 5600 دور در دقیقه تولید کند. این‌قدرت توسط جعبه دنده‌ای 8 سرعته و خودکار به چرخ‌ها منتقل می‌شود و با داشتن آپشن‌های مختلف باعث شده است تا این خودرو با قیمتی معادل 83 هزار دلار شروع ‌شود و بر اساس آپشن‌هایی که دارد قیمت آن تغییر کند. به نظر می‌رسد تویوتا توانسته این نام را در دنیای شاسی بلندها جاودانه کند.


فورد F-150رپتور
شرکت فورد به‌عنوان یکی از قدیمی‌ترین خودروسازانی است که از همان اوایل تاریخ خودروسازی، با قدرت زیاد وارد این صنعت شده است. در کنار خودروهای سواری خارق‌العاده‌ای که می‌سازد توانسته موفقیت چشم‌گیری در بخش شاسی‌بلند‌ها و تراک‌ها به‌دست آورد. فورد در مدل F-150 رپتور خودرویی خاص و قدرتمند را معرفی کرده است که از نظر سیستم پیشرانه نسبت به مدل‌های قدیمی‌تر تحولی در آن صورت گرفته است. قلب فورد از نوع 5/ 3 لیتری و اکوبوست است که نسبت به موتور‌های قبل با حجم 5/ 6 لیتر قدرت بیشتری تولید می‌کند. جعبه دنده‌ای 10 سرعته قدرت موتور را به تمام چرخ‌ها انتقال می‌دهد و این انتقال قدرت به‌صورت هوشمند انجام می‌شود تا خودرو پایداری زیادی در مسیری‌های ناهموار داشته باشد. طراحی این مدل فورد بسیار تهاجمی و زیباست که زبان طراحی خودرو نشان از قدرت و عملکرد بالای آن دارد. از رپتور به‌عنوان هیولایی قدرتمند یاد می‌شود که به‌عنوان یک تراک می‌تواند مورد استفاده بسیاری از ماجراجویان قرار بگیرد.

دوج رَم پاور واگن
رَم به‌عنوان زیر مجموعه‌ای از شرکت فیات کرایسلر خودروهای فوق العاده را تولید کرده است که توانسته‌اند در میان شاسی‌بلندهای قدرتمند دنیا قرار بگیرند. رَم پاور واگن خودرویی است با موتور 8 سیلندر 7/ 5 لیتری و می‌تواند 410 اسب بخار قدرت تولید کند. این قدرت عظیم توسط جعبه دنده‌ای 6 سرعته و خودکار به چرخ‌ها منتقل می‌شود تا هیچ مانعی در برابر این خودرو وجود نداشته باشد. از نظر طراحی جلو پنجره بزرگ این خودرو مشخصه ظاهری ویژه‌ای است که رَم در مدل‌های مختلف تراک‌هایش رعایت می‌کند و اگر چه باعث ایجاد مقاومت هوای بالا می‌شود اما ظاهر خودرو را خشن‌تر و خاص‌تر می‌کند هر چند این خودروها عموما از نظر آیرودینامیک وضعیت مناسبی ندارند و برای حرکت با سرعت‌های بالا طراحی نشده‌اند و برای عبور از مناطق مختلف و شرایط دشوار طراحی شده‌اند. رَم به‌عنوان یک تراک قدرتمند می‌تواند پاسخگوی بسیاری از نیازها در سفر به نقاط صعب‌العبور باشد.


نیسان تیتان
شرکت نیسان مانند هموطن خود سابقه طولانی در ساخت شاسی‌بلندهای قدرتمند دارد و در طول دهه‌ها خودرو‌سازی مدل‌های مختلفی از خودروهای دو دیفرانسیل را روانه بازارهای آمریکا، اروپا و آسیا کرده است. در مدل جدید تیتان XD Pro نیسان قلبی تپنده با حجم 6/ 5 لیتری و 8 سیلندر را برای این نسخه انتخاب کرده است که در نهایت می‌تواند 390 اسب بخار قدرت تولید کند که جعبه‌دنده‌ای 7 سرعته این نیرو را به چرخ‌ها منتقل می‌کند تا تیتان با قدرت تمام از پس چالش‌های پیش رویش در عبور از شرایط دشوار غلبه کند. جعبه دنده این مدل نسبت به سایر مدل‌ها باعث شده مصرف سوخت کاهش یابد. سامانه‌های کنترل شیب می‌توانند به رانندگی راحت‌تر با این خودرو منجر شود. کنترل قدرت ارسال به چرخ‌ها و درگیر کردن محور‌های خودرو به راحتی و تنها با یک دکمه امکان‌پذیر است و واقعا نیاز با نیروی بیشتری وجود دارد تا تمام چرخ‌ها درگیر شوند.
سوبارو اوتبک

سوبارو در طی سه دهه اخیر توانسته است تا حدودی خود را به استانداردهای روز آفرودها نزدیک کند. با معرفی سوبارو اوتبک این خودرو‌ساز توانست خود را در میان شرکت‌های بزرگی مانند فورد و تویوتا و... قرار دهد. ظاهرش به مانند کراس‌اوورهای شهری است اما این بدنه ظریف روی یک شاسی قدرتمند با قابلیت‌های آفرود بالا نصب شده است. این سوبارو خودرویی قدرتمند است که موتورش می‌تواند 171 اسب بخار نیرو تولید کند و در مدت زمان 1/ 9 ثانیه می‌تواند به سرعت 100 کیلومتر در ساعت برسد. سوبارو برای همین مدل موتور 256 اسب بخاری با حجم 6/ 3 لیتری دارد که در صورت تمایل در دسترس مشتریان قرار دارد. شکل ظاهری این خودرو به‌گونه‌ای است که انتظار می‌رود بیشتر در محیط‌های شهری استفاده شود اما سوبارو می‌تواند در خارج جاده‌ها هم عملکرد مناسبی داشته باشد چرا که 256 اسب بخار قدرت مناسبی برای یک شاسی بلند شیک است.
شورولت کلرادو ترایل

شورولت خودروهای اسپرت و عضلانی قدرتمندی را ساخته است و در زمینه خودروهای شاسی بلند از نوع تراک هم فعالیت‌های چشمگیری داشته است. در میان شاسی بلندهای آمریکایی و ژاپنی شورولت کلرادو طراحی فوق‌العاده‌ای دارد و همانند هیولایی رام نشدنی می‌توانند نیروی عظیم خود را به چرخ‌ها انتقال داده و علاوه بر استفاده در شهرها در خارج از شهرها و در مسیرهای خارج از جاده قدرت‌نمایی کند. شورولت موتورهای مختلفی را برای کلرادو در دسترس قرار داده است. حجم موتو شورولت کلرادور ترایل Boss برابر است با 8/ 2 لیتر که به نظر کوچک است اما فناوری‌های امروز باعث شده است که خودرو‌ها با موتورهایی با حجم کمتر قدرت‌های بی‌نظیری داشته باشند که در ترایل Boss این قدرت به 305 اسب بخار می‌رسد. یکی از دلایل این قدرت زیاد توربو بودن پیشرانه آن است. یکی از ویژگی‌های این وانت پرقدرت مجهز بودن به سیستم کنترل پایداری پیشرفته است که باعث می‌شود توانایی آن در شیب‌های تند به خصوص شیب‌های عرضی افزایش پیدا کند.

برچسب ها
کرمان موتوراکستریم
پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
    پربازدیدترین های هفته
      دکه مطبوعات
      • خودرو امروز ۶۶۹
      • خودرو امروز ۶۶۸
      • خودرو امروز ۶۶۷
      • خودرو امروز ۶۶۶
      • خودرو امروز ۶۶۵
      • خودرو امروز ۶۶۴
      • خودرو امروز ۶۶۳
      • خودرو امروز ۶۶۲
      • خودرو امروز ۶۶۱
      آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
      آرشیو