فونیکسریمکسبهتام

مرمت سه هزار و ۵۷۰ کیلومتر راه در خراسان رضوی

عصر خودرو- مدیر کل راه و شهرسازی خراسان رضوی گفت: سه هزار و ۵۷۰ کیلومتر رویه راهها سه ساله دولت تدبیر و امید با استفاده از ساز و کار قیر تهاتری و رایگان مرمت شد که موفقیت چشمگیری به شمار می رود.

مرمت سه هزار و ۵۷۰ کیلومتر راه در خراسان رضوی
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو» به نقل از ایرنا، محمدرضا اخوان عبداللهیان افزود: در دولت یازدهم در سه سال گذشته بیش از 505 کیلومتر راه روستایی در استان احداث و آسفالت شد که این میزان موجب افزایش درصد برخورداری جمعیت روستاهای بالای 50 خانوار از راه های آسفالته از 90 درصد به 94 درصد شد.
    وی بیان کرد: همچنین دولت یازدهم رکورد احداث و آسفالت راه های بین شهری در استان را شکست به طوری که در سه سال گذشته ساخت باند دوم بزرگراه های استان به میزان 527 کیلومتر، 280 کیلومتر روکش آسفالت برای راه های بین شهری و دریافت قیر تهاتری و رایگان در مجموع به میزان 212 هزار تن انجام شد.
    مدیر کل راه و شهرسازی خراسان رضوی اظهار کرد: مشارکت با نهادها، روش ابتکاری دولت در نیل به دستاوردهای عمرانی است که از جمله آنها می توان به موفقیت مشارکت در پروژه محور خواف - سلامی به طول 25 کیلومتر با ارزش ریالی 375 میلیارد ریال با بخش خصوصی اشاره کرد.
    اخوان عبداللهیان افزود: در دولت یازدهم بخشی از کنارگذر تربت جام به طول شش کیلومتر، قسمتی از محور مشهد - سرخس به طول 15 کیلومتر، بخشی از کنار گذر چناران به طول 14 کیلومتر در چهار باند، کنارگذر رباط سفید به طول 7.5 کیلومتر با مشارکت نهادهای دیگر ساخته شده است
    وی بیان کرد: انجام عملیات اجرایی پروژه های محور ترانزیتی درگز - دوغایی به طول 95 کیلومتر شامل بزرگترین تونل کشور به طول سه هزار و 780 متر، پروژه باند دوم سه راهی شادمهر به کاشمر به طول 54 کیلومتر، ادامه دوبانده کردن مهنه - گناباد به طول 10 کیلومتر از جمله پروژه هایی است که نقش مهمی در ارتقای شاخص های اقتصادی، اجتماعی و ایمنی محورها در مناطق مورد نظر داشته است.
    وی اظهار کرد: همزمان با هفته دولت امسال بهره برداری از 10 پروژه شامل ترمیم رویه آسفالت راه های استان به میزان 78 کیلومتر با اعتبار 203 میلیارد ریال در 9 شهرستان، هفت پروژه ساخت راه بین شهری به میزان 67 کیلومتر با اعتبار 967 میلیارد ریال که هشت کیلومتر از مسیر پیاده راه زائرین مضجع شریف حضرت رضا (ع) را نیز شامل می شود، آغاز شده است.
    وی بیان کرد: همچنین در این هفته بهره برداری از 9 پروژه راه سازی در حوزه روستایی به میزان 25 کیلومتر در پنج شهرستان استان با اعتبار 37 میلیارد ریال انجام می شود.

    ** 154 پروژه عمرانی در دولت یازدهم
    مدیر کل راه و شهرسازی خراسان رضوی گفت: در دولت یازدهم اجرای 154 پروژه عمرانی شامل ساخت ساختمان های دولتی و عمومی به مساحت 247 هزار و 500 متر مربع در استان تعریف شد که تاکنون 42 درصد پیشرفت اجرایی داشته و 31 هزار و 800 متر مربع از آنها به بهره برداری رسیده است.
    اخوان عبداللهیان اظهار کرد: در ابتدای دولت یازدهم بدهی اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی به پیمانکاران و مشاوران بالغ بر دو هزار میلیارد ریال بود که اکنون این حجم بدهی با مدیریت مناسب و تدبیر درست، استفاده بهینه از امکانات موجود به یکهزار و 300 میلیارد ریال کاهش یافته است.
    وی ادامه داد: حراست از اراضی ملی و دولتی در دولت تدبیر و امید جایگاه ویژه ای دارد که بر این اساس برای اولین بار در کشور یگان ویژه حفاظت از اراضی سازمان ملی و زمین و مسکن در استان خراسان رضوی تشکیل و در این راستا در طول دولت یازدهم بیش از سه میلیون و 169 هزار متر مربع از اراضی ملی در استان رفع تصرف شد.

    **تکمیل 62 درصد از کل واحدهای مسکن مهر خراسان رضوی در دولت تدبیر و امید
    مدیر کل راه و شهرسازی خراسان رضوی گفت: از تعداد 101 هزار و 927 واحد مسکن مهر در استان، تاکنون 86 هزار و 700 واحد افتتاح شده که 54 هزار واحد آن با اعتبار یکهزار میلیارد ریال معادل 62 درصد از کل واحدها در دولت تدبیر و امید با اتخاذ سیاست های مناسب تکمیل و تحویل متقاضیان شده است.
    اخوان عبداللهیان افزود: برنامه ریزی های لازم برای اتمام پروژه های مسکن مهر استان حداکثر تا نیمه اول سال 96 انجام شده و تعداد قابل توجهی از واحدها نیز در مراحل پایانی کار قرار دارند که به زودی در اختیار متقاضیان قرار می گیرد.
    وی بیان کرد: در هفته دولت در شهرهای بالای 25 هزار نفر استان سه هزار و 377 واحد مسکن مهر در قالب 100 پروژه با تسهیلات945 میلیارد ریال به بهره برداری می رسد.
    وی افزود: در شهر جدید گلبهار یکهزار و 361 واحد مسکن مهر در قالب 18 پروژه با تسهیلات 394 میلیارد ریال و در شهر جدید بینالود 221 واحد در قالب 48 پروژه با تسهیلات 66 میلیارد و 300 میلیون ریال افتتاح می شود.
    اخوان بیان کرد: در شهرهای زیر 25 هزار نفر استان یکهزار و 10 واحد با تسهیلات 30 میلیارد و 300 میلیون ریال در قالب 15 پروژه افتتاح می شود و به این ترتیب 85 درصد از پروژه های مسکن مهر در شهرهای زیر 25 هزار نفر و بالای 25 هزار نفر جمعیت استان به تعداد 54 هزار واحد از جمع 101 هزار 927 واحد تحویل متقاضیان می شود.
    وی با اشاره به پروژه های این اداره کل در راستای سیاست های اقتصاد مقاومتی گفت: در این راستا 9 پروژه راه بین شهری با اعتبار 535 میلیارد و 600 میلیون ریال در سال جاری در استان در دست اجراست و اجرای 57 پروژه درحاشیه شهر مشهد با اعتبار 409 میلیارد ریال آغاز شده است.
    اخوان عبداللهیان اظهار کرد: این اداره کل موفق به اخذ ردیف ملی جهت بهسازی بافت فرسوده و حاشیه کلانشهر مذهبی مشهد برای اولین بار در کشور با اعتبار یکهزار میلیارد ریال در سال 95 شد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو