فونیکسریمکسبهتام

مناطق آزاد مبادی ورود لاستیک‌های قاچاق

عصر خودرو- متاسفانه امروز علاوه بر مرزهای غربی، مناطق آزاد تبدیل به مبادی ورود لاستیک‌های قاچاق به کشور شده است و با توجه به اینکه در مناطق آزاد قوانین سرزمین اصلی حاکم نیست کالا بدون ثبت سفارش وارد می‌شود ضمن اینکه هزینه گمرکی که در مناطق آزاد پرداخت می‌شود برخلاف تعرفه تعیین شده ۳۱درصد بوده و تنها ۴درصد است.

مناطق آزاد مبادی ورود لاستیک‌های قاچاق
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از صمت ، متاسفانه در غرب کشور همچنان مرزها باز است البته ستاد مبازره با قاچاق کالا در تلاش است تا از این جریان جلوگیری کند.
    درباره کیفیت تایرهای وارداتی، با وجود اینکه بخشی از تایرهای قاچاق به کشور بی‌کیفیت است اما درصدی از تایرهای وارداتی که به شکل قاچاق وارد می‌شوند از کیفیت لازم برخوردارند بنابراین نمی‌توان تمام تایرهای وارداتی از مبادی غیرقانونی را بی‌کیفیت دانست.
    البته تعرفه گمرکی چندانی برای ورود تایرهای قاچاق به کشور پرداخت نمی‌شود بنابراین این‌گونه واردات تایر به کشور، توان رقابت را از تولیدکنندگان داخلی سلب می‌کند.
    همچنین با توجه به طرح واردات تایر از سوی برخی خودروسازان در گذشته به دستور وزیر صنعت، معدن و تجارت مبنی بر اینکه هیچ شرکت خودروسازی حق واردات تایرهایی که در داخل تولید می‌شوند را ندارد، از ابتدای امسال چنین اقدامی از سوی خودروسازان انجام نشده است.
    امروز علاوه بر دو موضوع نقدینگی و مطالبات، کاهش تولید و افزایش نیافتن ظرفیت تولید از دیگر مشکلاتی است که موجب می‌شود هزینه تمام شده تولید در شرکت‌ها بالا برود چنانچه براساس گزارش سال مالی شرکت‌های تولید تایر که در آخر ماه گذشته منتشر شد تنها دو درصد شرکت‌های تایرسازی سود کمی داشتند و سایر شرکت‌ها سودی کسب نکرده یا زیانده بودند.
    کارخانه‌های تولید تایر در امسال به دلیل رکود بازار نه‌تنها هیچ‌گونه افزایش قیمتی را در نرخ تولید اعمال نکردند بلکه قیمت تایر در امسال از سال گذشته نیز کمتر است.
    محمدرضا گنجی /رییس هیات‌مدیره انجمن صنفی صنعت تایر

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط