فونیکسریمکسبهتام

کارشناس سازمان هواشناسی خبر داد

بارش باران و رگبار در ۱۴ استان

خطر وقوع سیلاب در استان های شمالی

عصر خودرو- کارشناس سازمان هواشناسی کشور با اشاره به نفوذ جریانات ناپایدار شمالی در کشور و تاثیر گذاری آن بر مناطق مختلف گفت: پیش‌بینی می‌شود که ۱۴ استان کشور در دو روز آینده دچار رگبار و بارشهای باران شود.

بارش باران و رگبار در ۱۴ استان
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو» به نقل از تسنیم، امین حسین نقشینه در تشریح وضعیت جوی سه روز آینده کشور اظهار کرد: جریانات ناپایدار شمالی که از امروز(پنجشنبه) وارد کشور شدند مناطقی از شمال و شمال کشور را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

    وی ادامه داد: باد شدید و بارندگی‌ها از اواخر وقت امروز در نیمه شمالی کشور آغاز می‌شود که شدت آنها در استانهای اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان، آذربایجان شرقی و خراسان شمالی خواهد بود.

    این کارشناس سازمان هواشناسی کشور تصریح کرد: بارشهای ایجاد شده‌ می‌تواند موجب بروز سیلابی شدن مسیلها و آبگرفتگی معابر در استانهای گیلان، مازندران، آذربایجان شرقی و گلستان شود که به همین منظور اخطارهای لازم برای مردم و دست اندرکاران را صادر کرده‌ایم.

    نقشینه خاطر نشان کرد: جریانات پرنفوذ شمالی در دو روز آینده دامنه‌های شمالی و جنوبی البرز را تحت تاثیر قرار خواهد داد که به همین سبب بخشهایی از استانهای قزوین، زنجان، تهران و البرز دچار وزش باد، ابرناکی، رگبار و بارشهای پراکنده می‌شود.

    وی با اشاره به بارشهای پراکنده در زاگرس میانی و جنوبی گفت: این بارشها به همراه باد نسبتا شدید در 48 ساعت آینده قسمتهایی از استانهای اصفهان، یزد، فارس و کرمان را در برمی‌گیرد.

    این کارشناس سازمان هواشناسی برای سایر مناطق کشور جو نسبتاً آرامی را پیش‌بینی کرد و افزود: سایر استانهای کشور بارش باران و رگبار نخواهد داشت و تنها باد شدید موقتی که ناشی از جریانات شمالی در کشور ایجاد شده وزیدن خواهد گرفت.

    نقشینه با بیان اینکه دریای خزر در روزهای جمعه و شنبه مواج خواهد بود، تصریح کرد: دمای هوای سواحل شمالی کشور در دو روز آینده تا 10 درجه کاهش می‌یابد و مسافران تابستانی باید به این کاهش دما و هشدارها توجه کنند.

    وی ادامه داد: دمای هوا تبریز نیز در سه روز آینده تا هفت درجه خنک‌تر خواهد شد و این وضعیت با کاهش دو درجه‌ای دما در تهران هم رخ خواهد داد.

    این کارشناس سازمان هواشناسی کشور دمای هوای امروز تهران را در گرمترین لحظات  36 درجه بالای صفر دانست و گفت: آبادان با 51 درجه گرم‌ترین و بیرجند با 12 درجه خنک‌ترین نقاط کشور محسوب می‌شود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو