فونیکسریمکسبهتام

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران:

تعداد ایستگاه‌ها تا پایان سال باید به ۱۷۳ ایستگاه مترو برسد

عصر خودرو- به گفته حافظی، طبق برنامه پنج ساله دوم شهرداری تهران، تعداد ایستگاه های مترو تا پایان سال باید به ۱۷۳ ایستگاه برسد.

تعداد ایستگاه‌ها تا پایان سال باید به ۱۷۳ ایستگاه مترو برسد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر خودرو»به نقل از فارس، رحمت اله حافظی در جلسه امروز شورای شهر تهران پس از ارائه گزارش معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران در صحن شورای شهر تهران، تاکید کرد: اگر شهرداری تهران در 10 سال گذشته تنها مترو را توسعه می داد و زباله های شهر را جمع آوری می کرد و اقدام دیگری نداشت، ما دست عزیزان رامی بوسیدیم.

    وی با اشاره به مزایای استفاده از مترو، تاکید کرد: کاهش آلودگی هوا، تصادفات و ترافیک، افزایش جابجایی مسافر، صرفه جویی در مصرف سوخت و افزایش آسایش و رفاه مردم با استفاده از مترو فراهم می شود پس چرا به جای توسعه مترو، اتوبان دو طبقه با صدها و هزاران میلیارد تومان هزینه ساخته می شود؟ این گلایه ماست. البته ساخت بزرگراه اشکالی ندارد مگر اینکه توجیه مناسبی در مورد ارجح بودن آن نسبت به مترو وجود داشته باشد.

    رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران همچنین تاکید کرد: طبق برنامه پنج ساله دوم شهرداری تهران تا پایان سال 95 باید مجموع تعداد واگن ها برای رسیدن به سرفاصله 4.5 دقیقه به هزار و 958 واگن  و برای رسیدن به سرفاصله 2.5 دقیقه به 3 هزار و 50 واگن برسد در صورتی که معاون شهردار اعلام می کند تعداد واگن ها در پایان سال جاری به 2011 دستگاه خواهد رسید. این گزارش عملکرد با برنامه مصوب شورای شهر تطبیق ندارد.

    حافظی گفت: طبق برنامه پنج ساله دوم شهرداری تهران، تعداد ایستگاه ها تا پایان سال باید به 173 ایستگاه برسد اما طبق گزارش ارائه شده توسط معاون شهردار، این تعداد به 166 ایستگاه خواهد رسید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط