فونیکسریمکسبهتام

وزیر راه تاکید کرد:

پیگیری معماری راه در جاده‌ها

عصر خودرو- وزیر راه و شهرسازی با اشاره به طرح بحث معماری راه در جاده‌های کشور، اظهار کرد: راه فقط یک خط سیاه نیست و باید بحث معماری راه در جاده‌ها مطرح شود و اصفهان می‌تواند جای مناسبی برای پیاده‌سازی این موضوع باشد.

پیگیری معماری راه در جاده‌ها
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا، عباس آخوندی صبح امروز در حاشیه بازدید از عملیات اجرایی آزادراه شرق اصفهان با تبریک اعیاد قربان و غدیر، اظهار کرد: پروژه آزادراه شرق اصفهان می‌تواند به عنوان کریدور شمالی ـ جنوبی عمل کند. این پروژه زمانی می‌تواند تکمیل شود که آزادراه شیراز ـ اصفهان نیز به بهره‌برداری برسد و در صورت تکمیل این دو پروژه حدود 300 کیلومتر آزادراه ایجاد خواهد شد.

    وی افزود: پروژه آزادراه شرق اصفهان از سال 1382 آغاز شد و در اوایل سال 1390 از نفس افتاد و درگیر مسائل مختلف حقوقی، اداری و مهندسی شد.

    وزیر راه و شهرسازی اضافه کرد: در این مدت توانستیم با سرمایه‌گذار قبلی پروژه آزادراه شرق اصفهان به توافق برسیم. مسائل مربوط به سرمایه‌گذاری قبلی را حل و فصل کنیم. برای ادامه عملیات اجرایی پروژه از صندوق بازنشستگی کشوری استفاده شد. در این پروژه سهم بخش خصوصی که همان صندوق بازنشستگی کشوری است به 70 درصد افزایش یافت.

    آخوندی خاطر نشان کرد: امروز پروژه آزادراه شرق اصفهان با یک بنیان سالم و قانونی ادامه پیدا خواهد کرد. در خصوص 30 کیلومتر قطعه سوم این پروژه اعلام فراخوان برای جذب سرمایه‌گذار انجام گرفته است.

    وی با بیان اینکه کنارگذر غرب اصفهان هم در حال پیگیری است، اضافه کرد: بهره‌برداری از دو پروژه بزرگ کنارگذر غرب و شرق اصفهان در جهت کاهش آلودگی هوا، ایمنی جاده‌ها و آسایش و رفاه مردم موثر واقع خواهد بود.

    وی با اشاره به طرح بحث معماری راه در جاده‌های کشور، اظهار کرد: راه فقط یک خط سیاه نیست و باید بحث معماری راه در جاده‌ها مطرح شود و اصفهان می‌تواند جای مناسبی برای پیاده‌سازی این موضوع باشد. متاسفانه مفهوم معماری راه مدتی است که کنار گذاشته شده است. از سرمایه‌گذاران درخواست می‌کنم که همزمان با شروع پروژه از یک مشاور معماری نیز استفاده کنند.

    وزیر راه و شهرسازی اضافه کرد: اجرای معماری راه در جاده‌ها از خستگی رانندگان می‌کاهد و ایمنی جاده را افزایش خواهد داد.

    آخوندی با اشاره به قطار سریع‌السیر تهران ـ قم ـ اصفهان اظهار کرد: این پروژه از پروژه‌های بسیار بزرگ و یکی از آرزوهای مردم محسوب می‌شود. با بهره‌برداری از این پروژه کشور ایران به فناوری قطارهای پرسرعت و مدرن مجهز خواهد شد. در این پروژه مصوبات شورای اقتصادی و قرارداد فاینانس با طرف چینی انجام گرفته و ال‌سی‌گشایی شده است.

    آخوندی خاطر نشان کرد: این پروژه ظرف 44 ماه آینده به بهره‌برداری خواهد رسید و قدرت رقابت با هواپیما را خواهد داشت.

    وی با بیان اینکه پیرامون ایستگاه‌های خط قطار سریع‌السیر تهران ـ قم ـ اصفهان تغییراتی انجام گرفته است، گفت: یک ایستگاه کنار حرم مطهر حضرت معصومه (س) در قم احداث خواهد شد و تصمیم بر این است که ایستگاه اصفهان هم در دل شهر اصفهان وجود داشته باشد. ایستگاه پایانی تهران هم در فرودگاه امام خمینی (ره) خواهد بود.

    به گزارش ایسنا، پروژه آزادراه شرق اصفهان با مشارکت شرکت آتیه صباح وابسته به صندوق بازنشستگی کشوری در حال احداث است که برای دو قطعه اول و دوم پروژه به طول 63 کیلومتر مبلغ قرارداد مشارکت با سرمایه‌گذار سه هزار و سیصد میلیارد ریال است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۶ روز پیش
        آرشیو