فونیکسریمکسبهتام

نمایشگاه خودرو پاریس ۲۰۱۶ (۶۱)

فصل جدید همکاری رنو با صنایع خودرو سازی ایران

عصر خودرو- شرکت خودروسازی رنو فرانسه روز جمعه از امضای توافقنامه ای جدید با ایران برای تاسیس شرکت مشترک با ایران خبر داد.

فصل جدید همکاری رنو با صنایع خودرو سازی ایران
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۹ مهر ۱۳۹۵ - ۲۳:۳۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از خبرگزاری فرانسه از پاریس ،رنو در بیانیه ای در حاشیه نمایشگاه جهانی خودرو در پاریس هدف از این توافقنامه را به ویژه افزایش ظرفیت تولید این شرکت از200 هزار دستگاه به 350 هزار دستگاه با تاسیس کارخانه ای خواند که سال 2018 فعالیت خود را آغاز می کند.
    این گروه فرانسوی بدون اشاره به میزان سرمایه گذاری اعلام کرد « رنو سهامدار اصلی » این شرکت مشترک با ایدرو IDRO صندوق سرمایه گذاری و نو آوری صنعت در ایران خواهد بود ».
    این منبع اعلام کرد « این سرمایه گذاری مشترک از یک طرف یک مرکز مهندسی و خرید که زمینه را برای توسعه زیر ساخت های محلی فراهم می کند و از طرف دیگر کارخانه ای را با ظرفیت اولیه 150  هزار دستگاه در سال شامل می شود و به ظرفیت موجود این گروه در این کشور یعنی 200 هزار دستگاه افزوده خواهد شد ».
    این گروه فرانسوی اعلام کرد « سیمبل Symbol و داستر Duster نخستین خودروها تولیدی این گروه از سال 2018 خواهد بود ».
    پژو سیتروئن دیگر شرکت خودروسازی فرانسه و رقیب رنو با ایران خودرو دیگر شریک تاریخی خود درباره تشکیل شرکتی مشترک برای تولید پژو توافقنامه نهایی امضا کرده است که از بازگشت صنعتی این شرکت به ایران در بحبوحه لغو بخش بزرگی از تحریم های بین المللی مرتبط حل پرونده هسته ای حکایت دارد.

    توافق راهبردی ایران و رنو
    شرکت مشترک پژو سیتروئن - ایران خودرو از نیمه دوم سال 2017 پژو 208، 2008 و 301 تولید خواهد کرد.
    پژو سیتروئن آخر ژوئیه همچنین اعلام کرد با شرکت سایپا برای تولید مدل های سیتروئن در ایران توافقنامه امضا کرده است.
    تحریم های ایران سال 2012 پژو سیتروئن را که آن زمان با شرکت جنرال موتورز آمریکا مرتبط بود وادار کرد ایران را ترک کند. آن زمان ایران دومین بازار بزرگ پژو سیتروئن بعد از فرانسه بود.
    رنو در دوره بحران برسر برنامه هسته ای در ایران ماند. فروش این شرکت سال 2015 در مقایسه با سال 2014 با افزایش پنجاه و شش و یک دهم درصدی رو به رو شد و در مجموع به 51 هزار و 500 دستگاه رسید. بر اساس آمار سهم رنو در بازار ایران چهار و هشت دهم درصد بود.
    ایران از بازارهای مهم خودروی جهان با ظرفیت رو به رشد به حساب می آید. میزان تجهیز در ایران کمتر از 100 دستگاه برای 1000 نفر شش برابر کمتر از اتحادیه اروپا است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۶ روز پیش
        آرشیو