فونیکسریمکسبهتام

مدیرعامل شرکت ساخت خبر داد

ساخت ۲۲۱ کیلومتر تونل جدید در جاده‌های کشور

عصر خودرو- معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: در حال حاضر ۷۶۳ تونل برون شهری به طول ۳۲۵ کیلومتر در کشور به بهره‌برداری رسیده است، ۲۳۴ تونل به طول۲۲۱ کیلومتر در دست ساخت قرار دارد و ۱۱۶ تونل نیز به طول ۳۳۸ کیلومتر در دست مطالعه قرار دارد.

ساخت ۲۲۱ کیلومتر تونل جدید در جاده‌های کشور
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا،  علی نورزاد در چهارمین همایش سد و تونل ایران،   سدسازی و تونل‌سازی در ایران را دارای قدمت هزاران ساله دانست و گفت: این امر از روزگاران پیشین مورد توجه ایرانیان بوده و از سالیان دور به علت شرایط اقلیمی خاص و نیازهای روزمره، آب ماده‌ای بسیار ارزشمند برای این سرزمین بوده است که این امر علاوه بر احداث بندهای انحرافی، سدسازی و آثار بر جای مانده عینی در این تمدن باستانی، می‌توان در فرهنگ غنی و حافظه تاریخی ایرانی و جایگاه و ارزشی که ایرانیان برای آب به عنوان سمبل پاکی قائل می‌شدند به وضوح مشاهده کرد.

    وی با اشاره به برگزاری این همایش از سال 1389 و به صورت دوسالانه افزود: این همایش فرصت مناسبی برای مطرح کردن بحث‌های حرفه‌ای بخش سد و تونل است که توانسته است پس از چهار دوره برگزاری به عنوان یک برند تاثیرگذار جای خود را در بخش‌های سد و تونل باز کند.

    مدیرعامل شرکت ساخت وتوسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، احداث تونل‌ها را در کاهش ترافیک‌های درون و برون شهری مهم ارزیابی کرد و گفت: در حال حاضر 763 تونل برون شهری به طول 325 کیلومتر در حال بهره‌برداری در کشور است و 234 تونل به طول 221 کیلومتر در دست ساخت و 116 تونل نیز به طول 338 کیلومتر در دست مطالعه قرار دارد.

    نورزاد بررسی روش‌های تامین منابع مالی پروژه‌ها را نیز بسیار حایز اهمیت دانست و عنوان کرد: در دولت تدبیر و امید با مکانیزم‌های ویژه‌ای به خصوص ظرف یکسال گذشته توانستیم در وزارت راه و شهرسازی جذب فاینانس  نیز داشته باشیم که این روش می‌تواند بخش عمده‌ای از محدودیت‌ها در تامین منابع مالی پروژه‌ها را حل نماید. البته لازم است در این زمینه تلاش بیشتری داشته باشیم تا از این فرصت تامین مالی استفاده حداکثری شود.

    معاون وزیر راه و شهرسازی احداث سدها و تونل‌های کشور را با کمترین آسیب به محیط زیست از مهمترین اقدامات دولت دانست و گفت: در احداث سد و تونل تمام سعی و تلاش ما بایستی در این باشد که با در نظر گرفتن ملاحظات زیست محیطی کمترین آسیب به محیط زیست وارد شود و در این حوزه دستاوردهای شایان توجهی داشته‌ایم.

    وی با اشاره به ارسال 260 چکیده مقاله به دبیرخانه این همایش گفت: ارایه مقالات، برگزاری سخنرانی‌ها، نشست‌های تخصصی، کارگاه‌های آموزشی و نمایشگاه‌های تخصصی می‌تواند چالش‌ها و فرصت‌های فراروی این صنعت را ترسیم و تحلیل کند و این بستر مناسبی برای دست‌اندرکاران حوزه اجرا است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو