فونیکسریمکسبهتام

نگاهی بر پرفروش ترین خودرو تمام برقی سال ۲۰۱۵ و عرضه آن توسط کارمانیا

عصر خودرو: بیش از صد سال از اختراع موتورهای بنزینی و ساخت اولین خودروهای استفاده کننده از این موتورها می گذرد و امروز در نقطه ای از زمان قرار داریم که به نظر می رسد آغازی بر پایان بیش از یک قرن سلطه مطلق خودروهای با موتور احتراق داخلی در صنعت خودرو باشد.

نگاهی بر پرفروش ترین خودرو تمام برقی سال ۲۰۱۵ و عرضه آن توسط کارمانیا
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۸:۰۰
  • نگاهی بر پرفروش ترین خودروی تمام برقی سال 2015 و عرضه آن توسط شرکت خودروسازی کارمانیا
  • نگاهی بر پرفروش ترین خودروی تمام برقی سال 2015 و عرضه آن توسط شرکت خودروسازی کارمانیا
  • نگاهی بر پرفروش ترین خودرو تمام برقی سال 2015 و عرضه آن توسط کارمانیا
  • نگاهی بر پرفروش ترین خودروی تمام برقی سال 2015 و عرضه آن توسط شرکت خودروسازی کارمانیا

به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو»،امروز در نقطه ای از زمان قرار گرفته ایم که منابع انرژی نفتی رو به پایان است، محیط زیست ما از آلودگی های گوناگون انباشته شده است و هزینه های تامین انرژی روز به روز افزایش می یابد. در چنین جهانی استفاده از منابع انرژی تجدیدپذیر ناگزیر خواهد بود و به زودی شاهد تغییرات گسترده ای در سبک زندگی بشر خواهیم بود. صنعت خودرو نیز دستخوش تغییرات بسیار خواهد شد و رهبری این تغییرات را چند شرکت پیشرو رقم خواهند زد.

امروز یکی از این شرکت های پیشرو در ایران پایگاه محکمی به نام کارمانیا دارد. شرکت BYD که صاحب عنوان پرفروش ترین خودروی برقی سال 2015 را یدک می کشد در زمینه چرخه انرژی پاک از نیروگاه های خورشیدی، ذخیره سازی انرژی الکتریکی و تولید وسایل حمل و نقل برقی از خودروهای کوچک شهری تا اتوبوس های برقی فعالیت دارد. اکنون کارمانیا مفتخر است پس از موفقیت های فراوان BYD در بازار داخلی چین، و بازارهای بین المللی اروپا و آمریکا یکی از محصولات کم نظیر این شرکت را به عنوان اولین خودروی کاملا الکتریکی بازار ایران معرفی نماید. خودروی BYD e6 هیچ آلودگی تولید نمی کند، بدون صدا حرکت می کند و از نظر مصرف انرژی بسیار با صرفه است. این خودرو با هر بار شارژ کامل می تواند 400 کیلومتر پیمایش داشته باشد که در میان خودروهای برقی دنیا یک عدد قابل توجه و به نوعی رکورد محسوب می شود. هزینه هر کیلومتر پیمایش با BYD e6 بسیار کمتر از خودروهای بنزینی تمام می شود، ضمن اینکه سرویس ها و هزینه های نگهداری مرسوم خودروهای بنزینی نیز شامل آن نمی شود. خودروی BYD e6 آلودگی ها را از محل زندگی انسان دور می کند و با این کار سلامت را به جامعه هدیه می دهد که خود سرمایه ارزشمند دیگری است.
عرضه این خودرو به بازار ایران سرآغازی برای برنامه های بزرگ BYD و کارمانیا برای پیشبرد حمل و نقل پاک در کشور عزیزمان خواهد بود که قطعا با یاری مسئولان در جهت حفظ منابع طبیعی و محافظت از محیط زیست می تواند بسیار اثرگذار باشد.
در انتها نگاهی می کنیم بر میزان مصرف این خودرو و مقایسه هزینه های نگهداری و تعمیرات آن در مقایسه با یک خودروی تاکسی با مصرف سوخت فسیلی و تجدید ناپذیر:
مصرف خودروی تمام برقی BYD e6 در هر 100 کیلومتر برابر است با 20 کیلووات و خودروی تاکسی در بهترین شرابط مابین 13-15 لیتر بر همین مبنا مصرف خودروی تمام برقی BYD e6‌ در هر کیلومتر برابراست با 0.20 کیلووات  هزینه مصرف برق خودروی BYD e6 در سال به ازای هر کیلووات با تعرفه 500 ریال برابر است با 5,750,000 ریال که این عدد در مقایسه با همتای بنزینی و نیز نرخ بنزین 10,000 ریال برابر است با 86,400,000 ریال هزینه نگهداری خودروی تمام برقی BYD e6  بر اساس استانداردهای جهانی برابر است با 115,50 ریال در هر صد کیلومتر و برای همتای بنزینی با توجه به استانداردهای نگهداری در ایران بطور میانگین 500 ریال می باشد. بر همین مبنا هزینه نگهداری خودروی تمام برقی BYD e6‌ در سال برابر است با 6,652,800 ریال و همتای بنزینی برابر با 28,800,000 ریال با محاسبات فوق کل هزینه های مصرف انرژی و نگهداری خودروی تمام برقی BYD e6 در سال برابر است با 12,412,800 ریال و همتای بنزینی برابر است با 115,200,000 که خود نمایانگر تفاوت فاحش هزینه ای خودروی تمام برقی و خودروی بنزینی می باشد.
علاوه بر موارد هزینه ای ذکر شده تفاوت بسیار زیاد تولید آلایندگی خودروی تمام برقی BYD e6 با خودروی بنزینی نیز بقرار زیر می باشد.

تولید CO2 توسط خودروی تمام برقی BYD e6 در هر روز برابر صفر، در هر ماه برابر صفر و در هر سال برابر صفر می باشد اما تولید CO2 توسط همتای بنزینی در هر روز برابر229 گرم، در هر ماه برابر1,099 گرم و در هر سال برابر 13,000,000 گرم و با به عبارتی 13 تن می باشد.
بیاییم هوا را تازه کنیم.

برچسب ها
کرمان موتوراکستریم
مطالب مرتبط
پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
    پربازدیدترین های هفته
      دکه مطبوعات
      • خودرو امروز ۶۶۹
      • خودرو امروز ۶۶۸
      • خودرو امروز ۶۶۷
      • خودرو امروز ۶۶۶
      • خودرو امروز ۶۶۵
      • خودرو امروز ۶۶۴
      • خودرو امروز ۶۶۳
      • خودرو امروز ۶۶۲
      • خودرو امروز ۶۶۱
      آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
      آرشیو