فونیکسریمکسبهتام

تحقق توسعه با فاصله گرفتن مونتاژ

عصر خودرو- در جهان صنعتی تولید محصول باکیفیت مستلزم سرمایه‌گذاری مناسب است و در این زمینه دولت‌ها به کمک تولیدکنندگان می‌آیند.از این رو در کشور ضروری است دولت تسهیلات ارزان‌قیمت در اختیار سازندگان قرار دهد تا تولیدکنندگان بتوانند کیفیت محصولات خود را به سطح بین‌المللی برسانند.

تحقق توسعه با فاصله گرفتن مونتاژ
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از صمت ، در شرایطی که طراحی و خرید ماشین‌آلات جدید و پیشرفته هزینه زیادی را برای تولید قطعات باکیفیت به شرکت‌ها تحمیل می‌کند دولت باید حمایت‌های بیشتری را از تولیدکنندگان داشته باشد.
    البته با توجه به لزوم رعایت استانداردهای تولید در همکاری‌های جدید به وسیله قطعه‌سازان ضروری است صنعتگران فعال در قطعه‌سازی کشور با کمک شرکت‌های خارجی، توان تولید خود را به تراز جهانی ارتقا دهند.
    خوشبختانه فعالان این صنعت برای دستیابی به سطحی از تولید و ساخت در صنعت قطعه‌سازی کشور از صفر آغاز شده و با کمک تعدادی از شرکت‌های خارجی و تلاش و همت و دانش مهندسان ایرانی توانسته‌اند به روش مهندسی معکوس یا خرید دانش فنی، قطعات روزآمد و جدیدی را تولید کنند.
    البته برای اینکه صنعت خودروسازی ایران پیشرفت کند باید هماهنگی لازم میان قطعه‌سازان و خودروسازان داخلی وجود داشته باشد.
    برگزاری جلساتی به منظور هماهنگی و تعیین زنجیره تامین تولید محصولات مشترک با شرکت‌های خارجی می‌تواند تا حدود زیادی در روند فعالیت قطعه‌سازان داخلی موثر و مفید باشد.
    همچنین از سویی شرکای خارجی برای اینکه در تجربه جدید خود موفق شوند باید همکاری قوی و محکمی با قطعه‌سازان ایرانی داشته باشند و آنها را در زنجیره تامین خود وارد کنند.
    امروز شرکای خارجی همانند پژو، چنانچه بخواهند در بازار خودرو ایران حضور دائمی داشته باشند این امر مستلزم اتصال زنجیره تامین آنها به قطعه‌سازان ایرانی است.
    برای امروز ادبیات توسعه صنعت ایران، مونتاژ را نمی‌پسندد و در شرایط کنونی جریان توسعه همکاری با شرکایی را می‌پذیرد که کمک کنند تا شرکت‌های تیر وان در ایران تشکیل شود.
    این مسائل زمانی عملیاتی و اجرایی می‌شود که تمام بخش‌ها در کنار هم با حمایت دولت همکاری تنگاتنگی داشته باشند.
    حرکت بدون حضور بخشی از این مجموعه نمی‌تواند دستیابی به هدف را ممکن کند. صنعت خودرو زمانی در بخش خودرو و قطعه به چشم‌اندازهای تعریف شده دست پیدا می‌کند که همه برای رسیدن به آنها گام بردارند.
    بنابراین ضروری است فعالان صنعت خودرو و قطعه تعامل تنگاتنگی با یکدیگر داشته باشند.

    محسن رزم‌خواه-فعال صنعت قطعه

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو