فونیکسریمکسبهتام

۲۹نفر در سوانح رانندگی دامغان جان باختند

عصر خودرو- دامغان-فرمانده نیروی انتظامی دامغان درباره تصادفات درون و برون شهری این شهرستان در شش ماهه نخست سال جاری، گفت: در این مدت۲۹نفر از هموطنانمان در راه های مواصلاتی این شهرستان جان باختند.

۲۹نفر در سوانح رانندگی دامغان جان باختند
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۸ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل ازخبرگزاری مهر، سید علی اکبر میری درباره آمار تصادفات دامغان طی شش ماه نخست 95، توضیح داد: در این مدت 29نفر در راه های درون و برون شهری استحفاظی شهرستان جان باختند که این میزان در مدت مشابه سال پیش کاهش پنج موردی را نشان می دهد که یکی از دلایل آن می تواند آگاهی روز افزون مردم درباره راه های جلوگیری از بروز سوانحی باشد که عمده علت آنها عدم توانایی در کنترل وسیله نقلیه، واژگونی، سرعت بالا، خستگی و خواب آلودگی و ناآشنایی به مسیر محسوب می شود.

    وی با بیان اینکه در شش ماهه نخست سال جاری 390نفر در تصادفات رانندگی دامغان مصدوم شدند که این آمار در سال گذشته477نفر بوده است، خاطر نشان کرد: در این مدت میزان تصادفات درون و برون شهری چهار درصد و میزان تصادفات منجر به فوت 15 درصد کاهش یافته و میزان مصدومان در تصادفات نیز با کاهش 18درصدی نسبت به مدت مشابه سال پیش رروبرو است.

    فرمانده نیروی انتظامی دامغان درپاسخ به سوالی درباره فرهنگ سازی ترافیک توسط ناجا در این شهرستان، گفت: دو هزار و300دانش آموز همیار پلیس با همکاری آموزش و پرورش در این شهرستان ساماندهی شدند و آموزش های ساده ترافیکی و فرهنگ سازی برای آنها به مرور صورت می گیرد چرا که ما معتقدیم مقطع ابتدایی اول بهترین فرصت برای نهادینه کردن فرهنگ ترافیک در بین اقشار مختلف جامعه محسوب می شود.

    میری درباره خلافی خودرو و امور ثبت پلاک و سند در دامغان، افزود: 40 هزار خودرو دارای پلاک در دامغان وجود دارد و این بدان معناست که در این شهرستان به ازای هر دو شهروند، یک خودرو تردد می کند همچنین طی شش ماهه نخست سال جاری 37 دستگاه خودرو به جرم آلودگی صوتی و ایجاد مزاحمت توقیف شدند.

    وی با بیان اینکه در دامغان دو دفتر خدمات پلیس +10 وجود دارد، ابراز داشت: این دفاتر امور صدور گذرنامه، خلافی خودرو، تعویض و تمدید گواهینامه و نظام وظیفه انجام و به شهروندان خدمات ارائه می دهند و در شش ماهه نخست سال جاری صدور بیش از یکهزار و 600گذرنامه در زمره فعالیت های بارز این دفاتر است.

    فرمانده انتظامی دامغان از صدور یک هزارو 668 فقره گذرنامه برای شهروندان دامغانی طی شش ماه نخست سال جاری خبر داد و گفت: در این مدت همچنین دو گذرنامه جعلی نیز کشف و ضبط شد.

    میری در پایان و در پاسخ به سوالی با موضوع نظارت اماکن ناجا بر واحد های صنفی، توضیح داد: از مجموع چهارهزار و 860واحد صنعتی و تولیدی دارای پروانه کسب در دامغان، دو هزارو 827 واحد صنفی از سوی پلیس اماکن و نظارت بر واحدهای صنفی این شهرستان در شش ماهه نخست سالجاری بازرسی شدند و برای 150واحد صنفی متخلف پرونده تشکیل شده است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط