فونیکسریمکسبهتام

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران:

پرونده مینی‌بوس‌های فرسوده تا پایان سال بسته می‌شود

عصر خودرو- معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: پایان امسال تاکسی های جدید جایگزین مینی بوس های فرسوده خواهند شد.

پرونده مینی‌بوس‌های فرسوده تا پایان سال بسته می‌شود
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۹ آبان ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از  مهر، مازیار حسینی با تشریح پرونده جایگزینی مینی بوس های فرسوده با خودروهای جدید تا پایان سال گفت: شهرداری تهران در تلاش است است تا پایان سال جاری قصه دور و دراز حذف مینی بوس های فرسوده از سیستم ناوگان حمل و نقل شهری را به سرانجام برساند.

    حسینی افزود: 1100 دستگاه مینی بوس در ناوگان حمل و نقل شهری فعال هستند که بر اساس برآورد همکاران من در شرکت اتوبوسرانی از این تعداد 929 دستگاه حائز شرایط فرسودگی به جهت نقش مهمی که در آلودگی شهر ایفا می کنند لازم است از چرخه حمل و نقل حذف و با خودروهای استاندارد جایگزین شوند. به گفته معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، از سوی دیگر تردد مینی بوس های قدیمی به لحاظ سایز اتاق از بسیاری از معابر محلی با دشواری انجام می شود که با جایگزینی آنها این مشکل نیز برطرف می شود.

    وی با تاکید بر این که مذاکرات لازم برای انجام این طرح بزرگ با مسئولان وزارت کشور وصنایع خودرو سازی به اتمام رسیده است گفت: خوشبختانه با لایحه خوب مصوب شورای اسلامی شهر تهران و حمایت شهردار تهران شرایطی فراهم شده تا بدون فشار مضاعف این قشر زحمت کش امکان تبدیل به احسن شدن خودرو آنان فراهم شود.

    وی تصریح کرد: اکنون با پرداخت 20 میلیون وام بلاعوض از سوی شهرداری تهران و دریافت حاصل از محل اسقاط خودرو مالک می تواند با هزینه بسیار ناچیزی صاحب خودروی صفر بشود.

    به گفته حسینی 623 دستگاه مینی بوس فرسوده در مدت زمان حدود یک ماه برای نوسازی در سایت ثبت نام کرده اند و  باهماهنگی های انجام شده با مدیرعامل ایران خودرو قرار است در کمتر از یک ماه بعد از اسقاط، خودرو جدید به راننده تحویل داده شود.

    وی اظهار کرد: با انجام این مورد شهرداری تهران قدم بزرگی در راستای میثاق خود پیرامون کاهش آلودگی هوا بر خواهد داشت.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو