فونیکسریمکسبهتام

تجهیز دو سالن با سرمایه ایران‌ خودرو

جدیدترین اخبار از قرارداد پژو

عصر خودرو- جدیدترین اخبار از قرارداد پژو حاکی از آن است که هنوز هیچ پولی از سوی این شرکت برای سرمایه‌گذاری به ایران منتقل نشده است،اما تجهیز خطوط تولید ایران خودرو برای تولید محصولات جدید پژو با سرمایه ایرانی در حال انجام است.

جدیدترین اخبار از قرارداد پژو
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از  فارس، طبق تازه‌ترین اخبار در مورد وضعیت پیشرفت قرارداد ایران خودرو و پژو، هنوز موضوع انتقال پول توسط بانک‌های فرانسوی حل نشده و هیچ بانک فرانسوی حاضر نشده است سرمایه‌ای را از سوی پژو به ایران منتقل کند.

    بر اساس این گزارش قرار بود سرمایه‌گذاری پژو در زمینه تأمین تجهیزات خط تولید به ایران منتقل شود،اما تاکنون هیچ مبادله مالی صورت نگرفته، به طوری که نه شرکت پژو پولی را به ایران منتقل کرده و نه هیچ پکی از قطعات پژو به ایران رسیده است.

    در حال حاضر تجهیز خطوط تولید ایران خودرو برای تولید محصولات جدید پژو با سرمایه طرف ایرانی در حال انجام است و پژو اقدامی در این زمینه انجام نداده است.

    این در حالی است که پس از انعقاد قرارداد ایران خودرو و پژو، شرکت مشترکی بین این دو خودروساز تشکیل شد تا با سرمایه مشترک دو طرف نسبت به پیش‌برد مفاد قرارداد اقدام کند.

    نعمت زاده، وزیر صنعت ابتدای تیر امسال گفته بود تجهیزات لازم برای خط تولید محصولات پژو به ایران وارد خواهد شد تا در سالن تولید، نصب شوند.

    از سویی، هم اکنون فقط برخی مدیران و کارشناسان پژو به ایران سفر می‌کنند اما هیچ تبادل مالی یا قطعه و تجهیزات صورت نمی‌گیرد و در شرایطی که شاهد بدعهدی پژو در حضور قبلی این شرکت در ایران بودیم و در وضعیتی که مدیران پژو ستیروئن از موضوع پرداخت غرامت به ایران بی‌خبر هستند، نمی‌توان امید داشت که در آینده، پول مربوط به این امور از سوی پژو به ایران پرداخت شود.

    در حال حاضر خط تولید سالن‌های فعلی ایران خودرو در حال تغییر است به طوری که با سرمایه مالی ایران خودرو، سالن‌های تریم 4 و تریم 2 در حال تجهیز هستند.

    هم اکنون در این سالن‌ها تولید محصولات ایران خودرو از جمله سمند، پژو 206 و پژو پارس صورت می‌گیرد که به تدریج تولید آنها کم خواهد شد و تولید محصولات جدید پژو در این سالن‌ها صورت خواهد گرفت.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو