فونیکسریمکسبهتام

معاون حمل و نقل و ترافیک شیراز خبر داد:

افزایش کنترل هوشمند رفتارهای ترافیکی رانندگان شیراز

عصر خودرو- معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز از افزایش کنترل هوشمند رفتارهای ترافیکی رانندگان خودرو در شیراز خبر داد.

افزایش کنترل هوشمند رفتارهای ترافیکی رانندگان شیراز
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۶ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از  مهر، به نقل از روابط عمومی معاونت حمل و نقل و ترافیک شیراز، ناصر شمس بانگران کننده خواندن آمار موجود در خصوص شهر شیراز از لحاظ تعداد کشته شدگان تصادفات ناشی از رانندگی ،رتبه این رتبه را هشدار دهنده دانست و افزود:علیرغم زحمات کشیده شده  در این بخش،اما  هنوز آمار کشته‌شدگان ناشی از تصادفات در شیراز بالا است.

    وی تعداد قربانیان حوادث رانندگی  در شهر شیراز راسالانه 200 نفر عنوان کرد و افزود: علت جان باختن تعداد زیادی از این کشته‌شدگان به دلیل عدم رعایت مقرررات راهنمایی و رانندگی است.

    معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز بابیان اینکه 51درصد ازاین تعداد کشته شدگان عابران پیاده‌ای بودند که خودروها با سرعت بالا به آنها برخورد ‌کردند افزود: یکی از اهداف راه اندازی طرح پایش تصویری  که جزیی از طرح بزرگ هوشمندسازی ترافیک است ایجاد ایمنی و امنیت  بیشتر برای عابران پیاده است.

    شمس در تشریح عملکرد این طرح گفت: هرفردی که از حد سرعت مجاز که 60 کیلومتر است در شهر عدول کرده و تخلف رانندگی کند درزمانی کمتر از سه ثانیه به او پیامک داده می‌شود ،اتفاقی که به گفته وی در کشور بی‌سابقه است.

    معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز افزود: این طرح به طور کامل مکانیزه است یعنی  اصالت خودرو،  پلاک آن به طور اتوماتیک شناسایی شده و با روش‌های هوشمند ثبت و با پایگاه داده پلیس تطبیق می‌شود این فرآیند 3 ثانیه طول می‌کشد و به صاحب خوردو اعلام می‌شود  که شما در این محل سرعت مجاز را رعایت نکرده و کمتر از یک دقیقه محل وقوع تخلف و مبلغ جریمه به شماره همراهی که در مدارک خودرو به عنوان مالک خودرو ثبت شده ارسال می‌شود.

    وی از اقدام دیگر مشترک پلیس راهورو شهرداری شیراز خبر داد،گفت: براساس این اقدام مشترک که مربوط به ثبت تخلفات ساکن است تصاویر تمام تقاطع‌ها، چهاراره‌ها و معابر به مرکز پلیس ارسال می‌شود و پلیس راهور توسط افسران متعددی که تصاویر را می‌بینند نظارت  و چنانچه خودروهایی تخلف کنند و به طور مثال دورزدن ممنوع را انجام داده و یا در تقاطعی توقف  کنند و یا از چراغی عبور کرده و یا دوبله پارک کنند شناسایی و به صورت اتوماتیک و دستی از مرکز کنترل ترافیک پلیس راهور مورد اعمال قانون قرار می‌گیرند.

    معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز از تصویر برداری با پهبادها و به طور روزانه از معابر اصلی شیراز خبر داد و افزود:همچنین با همکاری پلیس راهور تعدادی از خوردرهای پلیس به  سامانه‌های دوربین و پایش تصویری مجهز شدند که علاوه بر حرکت خودروهای متخلفی که در حاشیه بزرگراه‌ها توقف کرده، یا پارک دوبل کرده باشند و یا تخلفات حاشیه‌ای انجام داده شده به طور اتوماتیک شناسایی و مورد اعمال قانون قرار می‌گیرد.

    شمس شناسایی نقاط حادثه خیز درمعابر شهری را یکی از اولویت های این طرح عنوان کرد و افزود: یکی از حادثه خیزترین‌ها مسیرهای درون شهری در شهر شیراز، بلوار رحمت بود که پروژه‌ای با عنوان هوشمندسازیدر آن باوار در آن تعریف شد.

    معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز بلورا رحمت شیراز را  این نخستین بلوار در کشور معرفی کرد که به طور کامل هوشمندسازی  شده است افزود: قدم به قدم به این بلوار،زیر تمام پل‌های هوایی و گذرگاه‌ها دوربین‌های متعددی کنترل سرعت و ثبت سرعت نصب شده است.

    وی تصریح کرد: در نقاط دیگری از شهرشیراز همچون بلوارهای شهید چمران، دکتر حسابی، مدرس و حسینی الهاشمی نیز به طور پراکنده سامانه‌های وایرلس یا بی‌سیم کنترل سرعت نصب شده ودراین معابر ترافیک  روزانه پایش می‌شود.

    شمس از دوبرابر شدن  تعداد دوربین‌های سطح شیراز در دو ماه گذشته خبر داد و افزود: آنالیز رفتارهای ترافیکی شهروندان نشان می دهد که میانگین سرعت مردم به ویژه در بلوار رحمت به میزان قابل توجهی کاهش یافته است،اتفاقی که به گفته وی باعث خوشحالی مدیران شهری در حوزه ترافیک و حمل و نقل شده است.

    معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیرازدرادامه افزود: سال گذشته در بلوار رحمت 38 تصادف منجر به فوت ثبت شده بوده و به طور میانگین هر ماه سه نفر دراین تصادفات کشته شده اند اما خوشبختانه  که در 70 روز گذشته حتی  یک مورد تصادف  منجر به فوت دراین  بلوار گزارش نشده است.

    وی بابیان اینکه این اتفاق مثبت نشان می‌دهد که مردم شیراز با این طرح همراهی کرده اند افزود: ما به سرعت هوشمندسازی تمام بلوارها و  معابر شیراز در دستور کار قرار داریم و با چند شرکت در مورد تامین و اجرا مذاکره شده و قرارداد داریم.

    شمس از انعقاد قرارداد معاونت حمل و نقل شهرداری با مراکز علمی نظیر  با دانشگاه شیراز و دانشگاه صنعتی این شهر جهت تامین نرم افزار و توسعه آن خبر داد و گفت: این قول را می‌دهیم تابرای تکمیل سامانه پایش تصویری ترافیک در تمام معابر اصلی و تقاطع‌های شیراز از تمام ظرفیت های موجود استفاده کنیم

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۶ روز پیش
        آرشیو