فونیکسریمکسبهتام

آلودگی هوا«۱۸۵۱»

آلودگی هوا، اصفهان را برد

عصر خودرو- هشت روز گذشت؛ از اینورژنی که تهران را با آمارهای نسبتاً مشابه اصفهان سه روز تعطیل کرد، اما اصفهانی‌ها در قطب صنعت کشور همچنان باید سرکار باشند و کودکان‌شان در آلودگی به مدرسه بروند تا چرخ صنعت از کار نیفتد!

آلودگی هوا، اصفهان را برد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا، جلسات ستاد بحران اصفهان تشکیل می‌شود، اما نتیجه آن می‌گوید همه حتی کودکان اصفهانی هم آلودگی را تنفس کنند!

    بر اساس پیش بینی هواشناسی امروز باد باید آلودگی هوا را می‌برد، اما شاخص‌های منتهی به صبح نشان می‌دهد آلودگی همچنان بر هوای این شهر قدرت نمایی می‌کند. شاخص‌های AQI اصفهان با جهشی 10 پله‌ای نسبت به روز گذشته عدد 148 را نشان می‌دهد. این در حالی است که 4 نقطه شهر اصفهان برای سومین روز متوالی در وضعیت قرمز هستند.

    بر اساس پورتال اداره کل محیط زیست استان اصفهان چهار منطقه اصفهان در وضعیت هشدار برای عموم است، میدان احمد آباد با AQI 157، بلوار دانشگاه با AQI 158، میدان امام حسین (ع) با AQI 157 و بزرگراه خرازی با AQI 158 در وضعیت نامطلوب کیفیت هوایی قرار دارند و ناسالم برای عموم مردم بوده و با رنگ قرمز نمایش داده می‌شوند.

    بلوار دانشگاه با شاخص کیفیت وضعیت هوای 158، مکان استقرار دانشگاه‌های علوم پزشکی و اصفهان است که هر روز صبح میزبان چیزی در حدود 30 هزار دانشجو هستند!

    بابک صادقیان مسئول آزمایشگاه هوای اداره کل محیط زیست استان اصفهان، درگفت‌وگو با ایسنا تعطیلی در اصفهان را منوط به افزایش شاخص‌های کیفیت هوا به بیش از 200 یعنی وضعیت بسیار ناسالم می‌داند درحالی که شهر تهران در سه روز گذشته با شاخص های کمتر از 150 و کمتر از 200 تعطیل شده است. سوال اینجاست چرا سلامت اصفهانی‌ها برای مدیران این استان اهمیت ندارد؟!

    مسئول آزمایشگاه هوای اداره کل محیط زیست استان اصفهان در خصوص آخرین وضعیت هوای اصفهان، اظهار کرد: از روز 19 آبان جبهه هوا با سیستم پرفشاری وارد اصفهان شده است که این امر سکون هوا را در پی داشته است که این موضوع گستردگی زیادی بر روی استان دارد، اما نمود بیشتر آن بر روی شهر اصفهان به علت جمعیت زیاد و صنایع آلاینده متعدد بیشتر است.

    وی با بیان اینکه 112، 144 و امروز هم 148 عددهای AQI که برای اصفهان در این روزها به ثبت رسیده است، افزود: ذرات کمتر از 2.5 میکرون یکی از مهم ترین شاخص‌های آلودگی هوا است که منشأ طبیعی و انسان ساز دارد و در شهر بزرگی مثل اصفهان بحث انسان ساز آن بسیار بیشتر مطرح است چرا که سوخت و فعالیت صنعتی مهم ترین و تاثیرگذارترین مسائل بر ذرات کمتر از 2.5 میکرون هستند.

    صادقیان ادامه داد: آنچه بررسی‌های آلودگی هوای اصفهان نشان می‌دهد وضعیت اوج آلودگی و روند افزایشی آلاینده‌ها در اصفهان عموماً در نیمه‌های شب رخ داده است. ساعات 1 تا 3 بامداد، 11 تا 1 بامداد و شامگاه گذشته نیز ساعت 3 تا 5 بامداد با افزایش ذرات 2.5 میکرون مواجه هستیم، اما هنگام صبح این روند کاهشی شده و کیفیت هوا مطلوب‌تر می‌شود.

    وی تاکید کرد: طی روزهای گذشته چهار جلسه مدیریت بحران تشکیل شده است که همواره روند تغییرات کیفیت هوا به صورت دو تا سه ساعته در این جلسات مطرح شده و جلسه به جمع بندی تعطیلی نرسیده است.

    به گزارش ایسنا، بر اساس پورتال اداره کل محیط زیست استان اصفهان چهار منطقه اصفهان در وضعیت هشدار برای عموم است، میدان احمد آباد با AQI 157، بلوار دانشگاه با AQI 158، میدان امام حسین (ع) با AQI 157 و بزرگراه خرازی با AQI 158 در وضعیت نامطلوب کیفیت هوایی قرار دارند و ناسالم برای عموم مردم بوده و با رنگ قرمز نمایش داده می‌شوند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو