فونیکسریمکسبهتام

آلودگی هوا«۱۸۵۳»

راهکارهایی برای کاهش آلودگی هوا

اصلاح شریان‌های حیاتی تردد در استان‌های آلوده

عصر خودرو- رئیس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: متولی اصلی کنترل آلودگی هوا سازمان محیط زیست است اما در این زمینه راهکارهای متفاوتی وجود دارد که برخی از آنها به دولت و حاکمیت و برخی به مردم برمی‌گردد.

راهکارهایی برای کاهش آلودگی هوا
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از فارس ، اسماعیل نجار  در رابطه با وضعیت بحرانی آلودگی هوا در تهران و برخی از کلانشهرهای کشور گفت: متولی اصلی کنترل آلودگی هوا سازمان محیط زیست است البته در این زمینه راهکارهای متفاوتی وجود دارد که برخی از آنها به دولت و حاکمیت و برخی به مردم برمی‌گردد.

    وی ادامه داد: راهکارهایی که دولت باید نسبت به آنها اقدام کند افزایش ناوگان عمومی در تهران و کلانشهرهای آلوده است، استفاده از بنزین‌های یورو 4 و 5 که آلایندگی کمتری دارند و اصلاح شریان‌های حیاتی تردد در استان‌های آلوده است.

    وی ادامه داد: دولت می‌تواند در تولید خودروها و یا واردات آنها از نظر تأثیرگذاری در آلودگی اقدام کند. خودروهایی را تولید یا وارد کند که مصرف سوخت کمتری دارند و آلایندگی کمتری تولید می‌کنند، حتی در جهت شماره‌گذاری خودروها نیز اقداماتی باید همانگونه که تا کنون انجام شده ادامه یابد.

    وی با اشاره به اینکه سازمان استاندارد کشور نیز در زمینه تولید موتورها و کاهش آلودگی مسئولیت و مأموریت دارد،‌ گفت: راهکارهای مردمی نیز نشان می‌دهد که می‌تواند در کاهش آلودگی مؤثر باشد به عنوان مثال استفاده بیشتر از ناوگان عمومی، تردد کمتر با وسایل نقلیه شخصی به خصوص در روزهای آلوده، بردن خودروها به معاینه فنی و عدم سفر کردن به صورت تک‌سرنشینی از جمله این اقدامات است.

    رئیس سازمان مدیریت بحران کشور در رابطه با وظیفه شهرداری نیز گفت:‌ شهرداری تهران ممکن است در بحث کنترل آلودگی برنامه داشته باشد اما نظر بنده این است که شهرداری تهران حتماً نباید مأموریت و مسئولیت مستقیمی داشته باشد اما طبیعی است که در تهران مسئولیت غیرمستقیم دارد و می‌تواند به کاهش آلاینده‌ها نیز کمک کند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۶ روز پیش
        آرشیو