فونیکسریمکسبهتام

برای کاهش الودگی هوا باید اتوبوس های دوزا از رده خارج شوند

کمبود ۶ هزار اتوبوس در تهران

عصر خودرو : رئیس کمیته عمران شورای شهر تهران گفت: در حال حاضر ۶ هزار اتوبوس کم داریم و در این شرایط و با توجه به جمعیت شهر تهران نمی‌توانیم؛ همین اتوبوس‌های فرسوده و دودزا را نیز از رده خارج کنیم.

کمبود ۶ هزار اتوبوس در تهران
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایلنا ، اقبال شاکری درباره نقش اتوبوس‌های فرسوده در آلودگی هوا گفت: درصدی از منشا آلودگی هوا همین اتوبوس‌های دودزا هستند، بنابراین صد درصد این اتوبوس‌ها باید از دور خارج شوند.

    او با بیان اینکه یکی از راه‌های مقابله با اتوبوس‌های دودزا جایگزینی آنها با اتوبوس‌های جدید است، گفت: در حال حاضر 6 هزار اتوبوس کم داریم و در این شرایط و با توجه به جمعیت شهر تهران نمی‌توانیم؛ همین اتوبوس‌های فرسوده و دودزا را نیز از رده خارج کنیم، زیرا مردم درصف‌های اتوبوس انتظار می‌کشند و از رده خارج کردن این اتوبوس‌ها به معنای در خیابان ماندن چند صد نفر از شهروندانمان است.

    شاکری با تاکید براینکه اتوبوس‌های فرسوده نیاز به بازسازی دارند و حدود دو سوم از قیمت اصلی این اتوبوس‌ها باید خرج بازسازی شود که هزینه سنگین می‌طلبد، گفت: همچنین ضروری است؛ روی این اتوبوس‌ها کاتالیست نصب شود که این اقدامی خوب است و ما روی شهرداری برای این اقدام فشار می‌آوریم.

    رئیس کمیته عمران شورای شهر گفت: همچنین باید مشکل سوخت را حل کنیم تا این کاتالیست‌ها بر روی اتوبوس‌ها به خوبی کار کنند؛ زیرا وقتی درصد اپتال سوخت بالاست؛ کاتالیست به خوبی عمل نمی‌کند.

    او با بیان اینکه خودرو، سوخت و حمل‌ونقل عمومی یک چرخه هستند و باید تکمیل شوند تا بتوانیم 60 درصد از آلودگی هوا را کاهش دهیم، گفت: وقتی مترو ساخته‌ایم، اما هزار واگن کم داریم؛ مردم باید وسایل خود را بیرون بیاورند و نمی‌توانند؛ منتظر اتوبوس و مترو بمانند این در حالی است که ما فریاد می‌زنیم؛ خودرو تک سرنشین بیرون نیاورید.

    شاکری در پایان تاکید کرد: کارهای نمایشی به درد نمی‌خورد و عزم ملی و مسئولانه در برابر سلامت شهروندان ضروری است و بدون چنین عزمی کاری از دست شهرداری کلان‌شهرها برنمی‌آید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو