فونیکسریمکسبهتام

در هفته‌نامه خودرو امروز بخوانید

آیا نسل جدید رنو کولئوس سورپرایز بزرگ رنو برای بازار ایران خواهد بود؟

عصر خودرو- چندی پیش و در جریان تحویل نخستین دستگاه رنو تلیسمان به مشتریان، جمشید حسینی، مدیرعامل نگین خودرو در گفتگویی کوتاه خبر از سورپرایزهای بزرگ رنو برای بازار ایران داد.

آیا نسل جدید رنو کولئوس سورپرایز بزرگ رنو برای بازار ایران خواهد بود؟
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۹:۰۰

    آیا نسل جدید رنو کولئوس یکی از  سورپرایزهای رنو برای بازار ایران خواهد بود؟

    هفته‌نامه خودرو امروز در جدیدترین شماره خود به بررسی این خودرو پرداخته است.
    ***
    طراحی، برگ برنده در دستان رنو
    نسل پیشین کولئوس هرچند ازنظر توان فنی خودروی مناسبی بود اما به دلیل طراحی ساده‌اش آن‌چنان‌که باید موردتوجه قرار نگرفت. رنو اما در نسل جدید همه‌چیز را به‌کلی دگرگون کرده است چراکه کولئوس جدید از زبان طراحی جدید رنو پیروی می‌کند که پیش از این مشابه آن را در تلیسمان هم دیده‌ایم و بر روی مگان جدید هم پیاده شده است. این مسئله باعث شده این بار در کنار توانایی‌های فنی و البته خصوصیات دیگری که در ادامه به آن خواهیم پرداخت، جذابیت‌های ظاهری هم به لیست بلند دلایل انتخاب کولئوس اضافه شود.
    قوای محرکه و سیستم انتقال قدرت
    برای این خودرو رنو از یک موتور 2.5 لیتری چهار سیلندر بهره برده است که می‌تواند 170 اسب بخار قدرت و 233 نیوتون متر گشتاور تولید کند تا به این ترتیب کولئوس خودرویی در حد و اندازه رقبای خود در این کلاس باشد ضمن آنکه مصرف سوخت متوسط 8.1 لیتری این شاسی‌بلند 1.6 تنی نشان می‌دهد با خودروی کم‌مصرفی طرف هستیم. در زمینه گیربکس، رنو بار دیگر از تجربیات و دانش خود در زمینه تولید گیربکس بهره گرفته و بر روی کولئوس شاهد عرضه گیربکس CVT با نام اختصاصی X-Tronic هستیم.
    کولئوس از سیستم چهارچرخ متحرک هوشمند بهره می‌برد و راننده می‌تواند متناسب با شرایط جاده و نیاز خود آن را بر روی وضعیت دوچرخ متحرک (برای جاده‌های معمولی و تردد در شهر)، چهارچرخ متحرک هوشمند (برای تردد در مسیرهای لغزنده) و قفل دیفرانسیل (برای شرایط آفرود و زمین‌های گلی) قرار دهد.
    ***
    متن کامل بررسی جامع رنو کولئوس را می‌توانید در هفته‌نامه "خودرو امروز" بخوانید. "خودرو امروز" هم‌اکنون در باجه‌های روزنامه‌فروشی سراسر کشور در دسترس علاقه‌مندان است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو