فونیکسریمکسبهتام

در دوره آموزشی سطح B آتش نشانی ویژه کارکنان مترو پیشنهاد شد

استقرار پایگاه های آتش نشانی ویژه ایستگاه های مترو

عصر خودرو- مدیر عامل شرکت بهره برداری مترو تهران در مراسم پایانی دوره آموزشی سطح B آتش نشانی ویژه کارکنان مترو گفت: ایمنی و امنیت مسافران مهمترین مسئولیت و دغدغه ما در مترو تهران است و به همین دلیل دست یاری به سوی سازمان آتش نشانی دراز کرده ایم تا برای برقراری ایمنی در این شهر زیر زمینی، همکاری متقابل نزدیکتر و جدی تری داشته باشیم.

استقرار پایگاه های آتش نشانی ویژه ایستگاه های مترو
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۵ - ۲۰:۵۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا،  احمدی بافنده مدیر عامل شرکت بهره برداری مترو تهران در ابتدای این مراسم با بیان اینکه گران قیمت ترین سرمایه گذاری شهرداری و نظام در خدمت به مردم، ساختار مترو است گفت: سرمایه گذاری بسیار زیادی برای مترو تهران هم در زمینه ساخت ابنیه و هم برای تامین تجهیزات صورت گرفته که آن را تبدیل به سازه ای کم نظیر در شهر کرده است.

    وی با اشاره به اینکه هرقطار مترو2000 نفر را در خود جای می دهد و در جابجایی این جمعیت فشرده رعایت مسائل ایمنی و آتش نشانی بسیار مهم است افزود: این تراکم جمعیت در هیچ نقطه ای از تهران وجود ندارد.

    مدیر عامل شرکت بهره برداری مترو تهران با اشاره به اینکه پیشگیری و ایمنی در حوادث باید 100 درصد باشد اظهار داشت: پیشنهاد ما این است تا دپارتمانی برای موضوع ایمنی و آتش نشانی در حوزه مترو تشکیل شود تا کمک فراوانی در پیشگیری از حوادث در این شهر زیر زمینی باشد.

    به گفته احمدی بافنده سازه مترو تهران دارای ظرفیت بالقوه در پدافند غیر عامل است و در صورت بروز بحران می تواند یک پناهگاه امن برای مردم باشد، بنابراین دسترسی به ایستگاه ها و مسیرهای خروج اضطراری از تونل ها باید در اختیار آتش نشانی و سازمان های امدادی قرار گیرد.

    وی با اشاره به اینکه ما با نیروی جوان و  داوطلب خود می توانیم در خدمت آتش نشانی باشیم گفت: برخی از تجهیزات مترو مانند هواکش ها و سیستم برق نیاز به امنیت بیشتری دارد که با تشکیل تیم مشترک بین مترو و سازمان ْآتش نشانی می توان حوادث ناشی از این تجهیزات را پیش بینی و کنترل کرد.

    مدیر عامل شرکت بهره برداری مترو تهران در پایان سخنان خود نمره مثبتی به فعالیت آتش نشانی در روی زمین و ارتفاع داد و تصریح کرد: اکنون نوبت آن است که برای شهر زیر زمینی فکری شود تا به صورت کامل این منطقه تحت کنترل و امدادرسانی قرار گیرد.

    در ادامه مهندس سعید شریف زاده مدیر عامل سازمان آتش نشانی شهرداری تهران نیز با تشکر از مدیر عامل و مسئولان مترو تهران اظهار داشت: خوشبختانه تاکنون حادثه و بحران جدی در مترو تهران رخ نداده است اما ما باید توان خود در پیشگری و مدیریت بحران در مترو را ارتقا دهیم.

    ضمن ارائه پیشنهاد برای در نظر گرفتن پایگاه های آتش نشانی ویژه ایستگاه های مترو تصریح کرد: غافلگیری مایه سرافکندگی است در حال حاضر که تجهیزات به روز برندهای آتش نشانی اروپا در اختیار ما قرار دارد و باید به طور کامل امنیت شهروندان به خصوص مسافران مترو مورد توجه قرار گیرد.

    بر اساس اعلام روابط عمومی شرکت بهره برداری مترو، در دوره های آتش نشانی ویژه کارکنان مترو 350 داوطلب تمام آموزش های لازم در سطح B آتش نشانی را در ده هزار نفر ساعت فرا گرفتند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو