فونیکسریمکسبهتام

معاون وزیر راه و شهرسازی خبر داد

ابلاغ دستور ترمیم حقوق راهداران‌

عصر خودرو- رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای با بیان اینکه به مدیران مالی تأکید شد تا بخشی از منابع داخلی را برای ترمیم حقوق راهداران در نظر بگیرند، گفت: سال آینده بودجه جاری به‌صورت متمرکز در اختیار سازمان راهداری قرار می‌گیرد.

ابلاغ دستور ترمیم حقوق راهداران‌
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۲ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۲:۰۰

    ‌به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از فارس ، داود کشاورزیان بیان کرد: باید پذیرش مسأله ادغام دو بخش راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای به معنای واقعی باشد و صرفاً با کنار هم قرار گرفتن آن‌ها به این مسأله نگاه نشود تا از فرصت به وجود آمده استفاده لازم برده شود.

    معاون وزیر راه و شهرسازی بابیان اینکه «حضور راهداری در حوزه راه و شهرسازی موجب کاهش سرعت عملکرد شده بود» گفت: پس از ادغام این دو بخش مجوز مجتمع‌های خدماتی-رفاهی، مجوزهای راهداری، تابلوهای تبلیغاتی و سایر تصمیم‌گیری‌ها در سطح استان‌ها در یک اداره انجام ‌می‌شود‌، همچنین از پتانسیل راهداری می‌توان برای تردد ناوگان جاده‌ای نیز استفاده کرد.

    رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای با اشاره به اولویت اقدامات این سازمان بیان کرد: فعالیت‌ ما در بخش راهداری شامل دو بخش حفظ سرمایه‌های ملی با نگهداری راه‌ها با هدف جلوگیری از واردشدن هزینه‌های سنگین به این سرمایه‌ها و نیز ارتقای ایمنی است.

    کشاورزیان تأکید کرد: اولویت مدیران استانی باید حفظ ایمنی تردد کاربران جاده باشد و این در صدر برنامه‌های آن‌ها قرار گیرد‌ زیرا در صورت بروز هرگونه حادثه‌ای که منوط به بروز قصور از سوی ادارات کل باشد، همانند نبود خط‌کشی و تابلو یا عدم اصلاح شانه خاکی، به‌طور قطع مسئولیت کیفری متوجه مسئولان ادارات کل و سازمان خواهد شد.

    وی یادآور شد: اگر به دلیل نداشتن اعتبار موفق به انجام روکش آسفالت نشویم مسئولیت کیفری ندارد، اما نمی‌توان از ترمیم تابلو‌ها، علائم عمودی و افقی و تجدید خط‌کشی غافل شد؛ حتی در شرایط تنگنای اعتباری به‌اندازه‌ای که بتوان نیازهای را تأمین کرد از سوی دولت و سازمان تأمین خواهد شد.

    معاون وزیر راه و شهرسازی بابیان اینکه «کیفیت انجام کار باید از حد بالایی برخوردار باشد» تأکید کرد: با توجه باز بودن دست ما به لحاظ قانونی، مسأله ارزیابی کیفی باید با جدیت از سوی مدیران کل استان‌ها پیگیری شود تا ضمن رعایت قانون ملاک تحویل پروژه به پیمانکاران فقط پایین‌تر بود قیمت پیشنهادی نباشد.

    رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای با اشاره به اهمیت کیفیت نیوجرسی‌ها (جاده‌کننده جاده‌ای) تصریح کرد: نظیر پسماند هسته‌ای باید به فکر پسماند نیوجرسی‌های چندتنی باشیم؛ بنابراین نباید از تولیدکنندگان نیوجرسی فاقد کارخانه، آزمایشگاه، کنترل محصول و ناسازگار در شرایط مختلف آب و هوایی خرید انجام شود.

    کشاورزیان خطاب به مدیران کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای بیان داشت: باید به رشد شرکت‌های باکیفیت باهدف تولید ثروت ملی کمک شود. اگرچه سود آن ممکن است شامل فرد حقیقی شود اما در کل یک ثروت ملی است و وظیفه ما مدیران نظام است تا ضمن انجام وظایف روزمره به شکل‌گیری و تولید ثروت ملی کمک کنیم.

    وی با اشاره به جابه‌جایی کارکنان و بودجه در ادارات کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای اضافه کرد: به مدیران مالی سازمان تأکید شده تا بخشی از منابع داخلی سازمان برای ترمیم حقوق کارکنان بخش راهداری در نظر گرفته شود که درصدد انجام آن هستند؛ همچنین سال آینده بودجه جاری به‌صورت متمرکز در اختیار سازمان قرار می‌گیرد‌ البته دستمزد برخی از نیروها که از محل طرح‌ها دستمزد می‌گیرند باید کماکان به روش قبل و از طریق بودجه استانی تأمین اعتبار شود.

    کشاورزیان ادامه داد: اگر چهارچوب‌های قانونی اجازه دهد تلاش می‌کنیم از محل منابع داخلی سازمان برای ترمیم حقوق آن‌ها در نظر گرفته شود تا اختلاف چندانی میان حقوق و مزایای افراد که از منابع گوناگون وجود نداشته باشد.

    انتهای پیام/ک

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو