فونیکسریمکسبهتام

مدیرعامل شرکت مترو تهران خبر داد

احداث فاز سوم خط مترو حرم مطهر در انتظار تامین اعتبار دولت

عصر خودرو- مدیرعامل شرکت مترو تهران گفت: در صورتی که اعتبار احداث مترو تا پرند از سوی دولت تامین شود، قادر خواهیم بود این بخش را تا شهریور ماه ۹۶ به بهره برداری برسانیم.

احداث فاز سوم خط مترو حرم مطهر در انتظار تامین اعتبار دولت
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۲ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۹:۰۰

به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از میزان ، هابیل درویشی گفت: اقدامات مختلفی در راستای احداث مترو حرم مطهر در دستور کار قرار گرفته و قرار است این خط در 3 فاز احداث شود.

وی افزود: خط حرم مطهر از ایستگاه شاهد آغاز و تا فرودگاه امام خمینی (ره) امداد دارد و بعد از آن، امتداد این خط مترو تا شهر جدید پرند ادامه خواهد داشت.

مدیرعامل شرکت مترو تهران با اشاره به طول مترو خط حرم مطهر اظهارکرد: طول این خط مترو 52 کیلومتر است و فاز نخست آن سال جاری از ایستگاه شاهد تا شهر آفتاب به بهره برداری رسید.

درویشی در خصوص اقدامات صورت گرفته به منظور آغاز فاز دوم احداث خط مترو فرودگاه امام تصریح کرد: فاز دوم پروژه از نمایشگاه شهر آفتاب تا فرودگاه امام خواهد بود و پس از احداث این بخش، فاز سوم به طول 18 کیلومتر که تا پرند خواهد بود در دستور احداث قرار می گیرد.

وی در رابطه با مدت زمان در نظر گرفته شده به منظور احداث فاز دوم خط مترو فرودگاه امام خاطرنشان کرد: در حال حاضر تجهیزات لازم برای تکمیل این پروژه تهیه شده و کار احداث فاز دوم خط فرودگاه امام در 6 ماهه دوم سال 96 به بهره برداری خواهد رسید.

مدیرعامل شرکت مترو تهران با تاکید بر اینکه دولت موظف به تامین هزینه های احداث مترو پرند است، گفت: مترو پرند از جمله متروهای اقماری به شمار می آید که وظیفه تامین اعتبار احداث آن بر عهده دولت است و ما برای احداث فاز سوم خط حرم مطهر نیازمند تامین اعتبار از سوی دولت هستیم.

درویشی افزود: در صورتی که اعتبارات لازم به منظور احداث مترو پرند از سوی دولت تامین شود، قادر خواهیم بود این بخش از مترو را نیز تا پایان شهریور ماه سال 96 به بهره برداری برسانیم.

وی با اشاره به پرداخت نشدن سهم دولت از احداث خطوط مترو تهران اذعان کرد: دولت موظف است 50 درصد از هزینه احداث مترو را به شهرداری تهران ارائه دهد اما مدت زمان زیادی است که سهم دولت پرداخت نشده است.

 

برچسب ها
کرمان موتوراکستریم
مطالب مرتبط
پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
    پربازدیدترین های هفته
      دکه مطبوعات
      • خودرو امروز ۶۶۹
      • خودرو امروز ۶۶۸
      • خودرو امروز ۶۶۷
      • خودرو امروز ۶۶۶
      • خودرو امروز ۶۶۵
      • خودرو امروز ۶۶۴
      • خودرو امروز ۶۶۳
      • خودرو امروز ۶۶۲
      • خودرو امروز ۶۶۱
      آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
      آرشیو