فونیکسریمکسبهتام

توصیه‌های رانندگی به‌هنگام بارش برف

عصر خودرو- رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ایلام گفت: رانندگان پیش از حرکت، بازدید کلی از وضعیت خودرویتان داشته باشید و آن را به تجهیزات زمستانی مجهز کنید.

توصیه‌های رانندگی به‌هنگام بارش برف
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا ، سرهنگ«نورالله خادم»  اظهار کرد: آرام برانید و در فصل زمستان به‌علت بارش برف و باران و یا یخبندان در جاده‌ها باید با سرعت کمتری رانندگی کرد و پیش از حرکت شیشه‌های خودرو، چراغ‌ها، راهنماها، بخاری و سیستم تهویه را بازدید کنید.

    وی با بیان این‌که در صورت امکان وسیله نقلیه خود را به چراغ مه‌شکن مجهز کنید، افزود: در صورت بخار کردن شیشه جلو از دستگاه تهویه خودرو استفاده کنید و یا شیشه سمت راننده را کمی پائین آورید تا شیشه‌ها بخار نکند و دید کافی داشته باشید.

    خادم خاطرنشان کرد: در هوای برفی از زنجیر چرخ و یا لاستیک یخ‌شکن استفاده کنید و پیش از سفر باد لاستیک‌ها را بازدید کنید و چرخی که بادش تنظیم باشد بهترین و مناسب‌ترین چسبندگی را با سطح جاده خواهد داشت و دوام آن نیز بیشتر خواهد بود و هر چرخ به ازای 10 درصد باد ناکافی، 10 درصد از عمر مفیدش را از دست می‌دهد.

    رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ایلام ادامه داد: چنانچه خودروی شما در برف متوقف شد، با دست برف زیر لاستیک‌ها را خالی کنید و اگر آسفالت یخ‌زده بود از نمک و گونی استفاده کنید. گونی را زیر چرخ‌ها قرار دهید و به‌آرامی با دنده 2 حرکت کنید.

    وی بابیان این‌که در صورت تراکم مه، خودرو را در جای مناسبی متوقف کرده و تا زمانی که فاصله ایمن از جلو قابل‌ رؤیت نباشد حرکت نکنید، تصریح کرد: در هوای برفی و بارانی از گردش و انحراف ناگهانی خودداری کنید و بی‌موقع ترمز نکنید.

    خادم گفت: از فشار دادن ناگهانی پا بر روی پدال گاز یا برداشتن فشار از روی آن، خودداری کنید و در یک سطح لغزنده، هنگامی‌که سرعت دارید از تغییر ناگهانی به دنده‌سنگین خودداری کنید.

    رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ایلام ادامه داد: چنانچه به هر دلیلی خودروی شما دچار سرخوردگی شد، اعتمادبه‌نفس داشته باشید و به خودتان مسلط باشید، چون در غیر این صورت نمی‌توانید تصمیم درستی بگیرید و در هنگام سرخوردن ماشین از ترمز کردن بپرهیزید، ضربه زدن به ترمز بر روی یخ، چرخ‌ها را قفل می‌کند و باعث سرخوردن بیشتر می‌شود.

    وی بابیان این‌که موقع سرخوردن خودرو، فرمان خودرو را محکم مهار کرده و به سمتی که عقب خودرو به آن سمت چرخیده، فرمان را بچرخانید افزود: بهتر است خودرو را در هنگام لیز خوردن در حالت دنده‌سنگین نگه‌دارید و از خلاص کردن آن بپرهیزید، چون ماندن در این حالت به کم شدن سرعت کمک می‌کند و حداکثر کنترل را به رانندگی می‌دهد و از رانندگی با سرعت‌ بالا و سبقت گرفتن در جاده برفی شدیداً بپرهیزید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو