فونیکسریمکسبهتام

افزایش کارمزد جایگاه‌های CNG تا پایان سال

تاکید زنگنه برای ساخت خودروهای پایه گازسوز

عصر خودرو-مجری طرح احداث جایگاه‌های CNG از افزایش کارمزد جایگاه‌های CNG تا پایان سال خبر داد و گفت: ما امیدمان به خودروسازان داخلی بود که بتوانند خودروهای پایه گازسوز را در داخل کشور تولید کنند و در این رابطه وزیر نفت نیز به وزیر صنعت نامه‌ نوشته است.

تاکید زنگنه برای ساخت خودروهای پایه گازسوز
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۰:۰۰

    به گزارش  پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایرنا، «علی مهرابی» مجری طرح احداث جایگاه‌های CNG شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران در نشستی خبری اظهار داشت: عملیات احداث و راه اندازی 22 جایگاه عرضه سوخت CNG به اتمام رسیده و این جایگاه‌ها به طور همزمان وارد شبکه سراسری عرضه سوخت کشور شده اند.

    وی افزود: با بهره برداری از این تعداد جایگاه، 37 هزار متر مکعب در ساعت به ظرفیت کل عرضه سوخت CNG کشور و 146 نازل سوخت‎گیری به مجموع جایگاه‎های عرضه CNG کشور افزوده شده است.

    این مقام مسئول در خصوص نقاط قرارگیری این تعداد جایگاه گفت: این جایگاه‌ها در استان‌های خوزستان، آذربایجان شرقی، خراسان رضوی، قزوین، البرز، کرمانشاه، هرمزگان، مازندران، سمنان، فارس، گیلان، ایلام و کهگیلویه و بویراحمد احداث شده‌اند و به این ترتیب تعداد جایگاه‌های عرضه سوخت CNG ایران از 2360 جایگاه به 2382 جایگاه رسید.

    وی ادامه داد: از 22 جایگاه جدیدالاحداث، 5 جایگاه صد در صد توسط بخش خصوصی ، 7 جایگاه دولتی و 10 جایگاه ابنیه و انشعابات مربوط به بخش خصوصی و بقیه تجهیزات دولتی است.

    مهرابی با بیان اینکه "افرادی که زمین دارند می‌توانند برای احداث جایگاه تقاضای خود را ارائه بدهند"، گفت: ما به سرمایه گذاران جایگاه‌های CNG به مدت 7 سال کارمزد ویژه اختصاص می‌دهیم که رقم آن 140 تومان به ازای هر مترمکعب در تهران و در شهرهای کوچک به ازای هر مترمکعب 120 تومان خواهد بود.

    وی افزود: در هر جایگاه بطور مستقیم برای 10 نفر اشتغال‌زایی می‌شود که با آغاز به کار 22 جایگاه جدید 220 نفر وارد کار شده اند.

    این مقام مسئول در خصوص برنامه افزایش کارمزد جایگاه‌داران گفت: ما افزایش‌های کارمزد را پیگیری می‌کنیم و در این رابطه مذاکراتی نیز با شورای اقتصاد و وزیر نفت انجام شده و تا پایان سال خبرهای خوبی را اعلام می‌کنیم به طوریکه کارمزدها به اندازه نرخ تورم افزایش می‌یابد.

    مدیر طرح احداث جایگاه‌های CNG درخصوص برندسازی جایگاه‌ها نیز گفت: برندها در هر 2 بخش سوخت مایع و سی ان جی کار می‌کنند.

    وی ادامه داد: تاکنون هیچ شرکت خارجی درخواست احداث جایگاه در ایران را نداده است اما برخی برندها نماینده شرکت‌های خارجی هستند که به صورت غیرمستقیم با ما همکاری کرده‌اند.

    مهرابی در پاسخ به سوالی در خصوص گازسوز کردن خودروها گفت: تاکنون فولکس واگن از ما تقاضای گاز داشته اما ما امیدمان به خودروسازان داخلی بود که بتوانند خودروهای پایه گازسوز را در داخل کشور با طی مسافت حداقل 300 کیلومتر در ساعت تولید کنند و در این رابطه وزیر نفت نیز به وزیر صنعت نامه‌ نوشته است که امیدواریم به نتیجه برسد.

    وی افزود: در حال حاضر کمپرسورهای کشور در طی  24 ساعت 7.9 ساعت کار می‌کنند و اگر تقاضا باشد جایگاه‌های جدید احداث خواهد شد.

    مجری طرح احداث جایگاه‌های CNG شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران اذعان داشت: در حال حاضر ما پتانسیل اینکه 50 درصد سوخت حمل و نقل کشور از CNG تامین شود را داریم.

    وی ادامه داد: اکنون 21 میلیون مترمکعب از گاز CNG در جایگاه‌ها استفاده می‌شود که این رقم تا 30 میلیون مترمکعب قابل افزایش است و ما امکان پاسخگویی به این میزان تقاضا را خواهیم داشت.

    مهرابی درخصوص احداث جایگاه‌های عرضه LPG در کشور گفت: فعلا ساخت این نوع جایگاه‌ها در دستور کار نیست ضمن اینکه باید گفت مراکزی که اقدام به عرضه کپسول LPG به صورت غیرقانونی می‌کنند بسیار خطرناک است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو