فونیکسریمکسبهتام

جانشین رئیس پلیس راه راهور ناجا اعلام کرد

رانندگی در شرایط برفی فقط با سرعت مطمئنه

عصر خودرو- جانشین رئیس پلیس راه راهور ناجا ضمن بیان چرایی رعایت سرعت مطمئنه و تفاوت آن با سرعت مجاز در شرایط برفی، گفت: در شرایط برفی به هیچ عنوان با سرعت مجاز رانندگی نکنید بلکه باید با سرعت مطمئنه رانندگی کرد.

رانندگی در شرایط برفی فقط با سرعت مطمئنه
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از  ایرنا ، سرهنگ ابراهیم وهاب زاده افزود: در شرایط برف و یخبندان، رانندگی با سرعت مجاز، مناسب نیست؛ بلکه باید با سرعتی رانندگی کنیم که آماده مقابله و واکنش نسبت به خطرهای احتمالی را داشته باشیم. این میزان ممکن است نصف سرعت مجاز یا یک چهارم آن باشد یا حتی در شرایط بحرانی به توقف کامل بینجامد.
    وی اضافه کرد: در واقع همان سرعتی است که در قوانین از آن با نام سرعت مطمئنه یاد می کنند، این نکته خیلی مهم است و سلامت سفر را تضمین می کند. در شرایط جوی نامساعد به هیچ عنوان با سرعت مجاز رانندگی نکنید، بلکه با سرعت مطمئنه برانید.
    سرهنگ وهاب زاده در مورد رعایت فاصله طولی، گفت: فاصله طولی مناسب با وسیله جلویی در شرایط جوی مساعد( راه خشک و هوای صاف) فاصله ٢ ثانیه ای است. این فاصله در شرایط بارندگی و لغزندگی، متناسب با نوع لغزندگی باید به میزان ٢ یا ٣ برابر افزایش پیدا کند.
    جانشین رئیس پلیس راه راهور ناجا اضافه کرد: پلیس برابر وظیفه ای که برای حفظ سلامت شهروندان دارد، ناچار است در محورهای برف گیر و یخ زده از تردد رانندگانی که زنجیرچرخ و تجهیزات زمستانی همراه ندارند،جلوگیری کند. برای همین بهتر است رانندگانی که ناچار به سفرند خودشان را برای این شرایط تمام و کمال آماده کنند.
    سرهنگ وهاب زاده افزود: در روزهای بارش و لغزندگی و یخبندان سطح راه ها، سفر نیاز به مدیریت دارد. باید سفرمان را قبل از تاریکی هوا به پایان ببریم و تجهیزات زمستانی هم که جزو جدتیی ناپذیر سفر در این مواقع است. همراه داشتن زنجیر چرخ،پوشاک گرم و آذوقه و مهم تر از همراه داشتن، یادگیری نحوه استفاده از زنجیر چرخ، از ملزومات سفر در شرایط برفی و یخ زدگی است.
    وی به رانندگان توصیه کرد حتما قبل از سفر تمرین کنید و سعی کنید مهارت استفاده از زنجیر چرخ را یاد بگیرند همچنین بازدید خودرو قبل از سفر به جلوگیری از بسیاری حوادث کمک می کند.
    وی همچنین به رانندگان توصیه کرد سیستم های گرمایشی و روشنایی، برف پاک کن و مخزن شیشه شور را حتما چک و از سلامت فنی آنها اطمینان حاصل کنید.
    سرهنگ وهاب زاده گفت: در طول سفر، از پر بودن مخزن سوخت مطمئن باشید و هیچوقت نگذارید میزان سوخت باک خودرو از نصف کمتر شود و مرتب باکتان را شارژ کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو