فونیکسریمکسبهتام

گزارش هفتگی خودرو - بورس؛

هفته ای پر خبر اما بی رمق در گروه خودرویی

عصر خودرو- شاخص گروه خودرو و ساخت قطعات در پایان معاملات هفته جاری نسبت به معاملات اولین روز هفته، ۱۸۵ واحد معادل ۱ درصد افت کرد و در نهایت در ارتفاع ۱۷ هزار و ۷۶۸ واحدی توقف کرد.

هفته ای پر خبر اما بی رمق در گروه خودرویی
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو»، شاخص کل گروه که در اولین روز هفته، رشد مناسبی را برای خود رقم زد و توانست در این روز در ارتفاع 17 هزار و 953 واحدی بایستد، در روزهای بعد هفته در مدار نزولی قرار گرفت ولی در آخرین روز کاری هفته مجددا رشد اندک 82 واحدی را تجربه کرد  ولی در مجموع میانگین شاخص هفته جاری در مقایسه با میانگین هفته پیش 1 درصد رشد داشت.
    در پایان معاملات هفته ای که گذشت ارزش کل معاملات سهام و حق تقدم گروه به رقم  18 میلیارد تومان  بالغ شد که نسبت به هفته قبل 20 درصد افزایش داشته است.
    همچنین در 5 روز کاری این هفته، تعداد 151 میلیون سهام و حق تقدم خودرویی به طور میانگین دست به دست شد که رشد 50 درصدی در مقایسه با هفته ماقبل خود نشان می دهد.
    در شروع هفته کاری، صف فروش نماد خاور جمع آوری شد و خودرویی ها سبز پوش شدند طی این روز نماد خودرو به دلیل اعلام تعدیل منفی 15 درصدی در اولین بودجه سال 96 متوقف شد، در این روز همچنین نمادهای خریخت و خکمک به دلیل تعدیل مثبت سنگین 101 درصدی و خاهن جهت تشکیل مجمع فوق العاده متوقف شدند.
    روز  بعد نمادهای خنصیر و خگستر به دلیل تعدیل مثبت 31 و تعدیل منفی 60 درصدیشان متوقف شدند، در این روز شاهد تعدیل مثبت 400 درصدی خپارس در اولین بودجه سال آینده (اعلام سود 35 ریالی به ازای هر سهم ) بودیم.
    سومین روز هفته نیز خودرویی ها در روندی اصلاحی به سر بردند و نماد معاملاتی خوساز به دلیل تعدیل منفی سنگین 109 درصدی در اولین بودجه 96 متوقف شد.
    روز چهارم  هفته سرانجام و در یک اتفاق تاریخی شاهد به  فروش  بلوک 9.4 درصدی بیمه پارسیان متعلق به خگستر بودیم، این بلوک توسط  گروه مالی بانک پارسیان و بدون رقابت به قیمت پایه هر سهم 365تومان خریداری شد.
    گفتنی است، قیمت سهام ایران خودرو به عنوان مالک عمده خگستر طی سالهای اخیر بارها با شایعه فروش بلوک بیمه پارسیان بالا و پایین می رفت.
    ایران خودرو علاوه بر عرضه بلوک "پارسیان"، فروش سهام "خگستر" خود را نیز در تاریخ 7 اسفند ماه سال جاری در دستور کار قرار داده است که باید دید اثرات سودآوری این دو معامله عمده در سود هر سهم این مجموعه به چه صورت نمایان خواهد شد.
    طی این روز خساپا علی رغم اعلام تعدیل مثبت 33 درصدی در اولین بودجه 96 معاملاتی منفی و متعادل را تجربه کرد.
    همچنین در آخرین روز کاری نماد خگستر پس از انتشار تعدیل مثبت 235 درصدی نسبت به پیش بینی قبلی، متعادل و منفی بدون محدودیت نوسان قیمت مورد بازگشایی قرار گرفت.
    در پایان گفتنی است، گروه خودرو با مقاومت مهم 18 هزار و 700 واحدی را در پیش دارد که با عبور از آن می‌تواند روند صعودی‌اش را آغاز کند.
    جدول 1- روند شاخص گروه خودرو طی هفته جاری

    جدول2- شاخص،حجم و ارزش معاملات گروه


     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط