فونیکسریمکسبهتام

بررسی بازار انواع باتری خودرو + جدیدترین فهرست قیمت

بازاری داغ در اوج سرما

عصر خودرو- بازاری که در این مطلب قصد داریم به بررسی کامل آن بپردازیم، برودت هوا کمک شایانی به رونق گرفتن دوباره آن کرده است. بازاری که آن را مورد بررسی قرار خواهیم داد، بازار انواع باتری خودرو در ایران است که علاوه بر تولیدات داخلی به صورت عمده از کشورهای دیگری همچون ترکیه، چین و... هم تامین می‌شود. هدف ما این است که ضمن بررسی اجمالی این بازار در انتها نیز به فهرست کاملی از قیمت انواع باتری خودرو موجود در بازار اشاره کنیم و همچنین لوازم جانبی آن را هم معرفی نماییم. همراه ما باشید با معرفی این بازار داغ در اوج سرما.

بازاری داغ در اوج سرما
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو»، نکته حائز اهمیتی که در اولین نگاه به این بازار نسبت به پاییز به چشم می‌خورد افزایش مشتریان است. برودت هوا باعث شده تا همه باتری‌های فرسوده و نیمه‌جان از کار افتاده و باتری‌های تقریبا سالم هم احتیاج شدید به شارژ دوباره و در نهایت به باتری‌ساز پیدا کنند. همین امر و دلایلی مانند افزایش نرخ ارز باعث شده تا افزایش قیمت حدودی نسبت به فصل پاییز داشته باشیم.
    امروزه بازار به علت داشتن مزیت‌های بیشتر به باتری‌های خشک روی خوش بیشتری نشان می‌دهد. باتری‌های اسیدی یا اصطلاحا تر با آنکه قیمت ارزان‌تری دارند اما برای خودروهای شخصی مدل بالا کمتر توصیه می‌شوند. فرایند تولید باتری آسیب‌های قابل توجهی به محیط زیست وارد می‌کند و به همین علت است که کارخانه تولید باتری در کشورهای اروپایی به ندرت وجود دارد. در بازار ایران باتری خودرو ساخت کره جنوبی، ایران، ترکیه و چین است. باتری‌های کره‌ای با برندهایی نظیر دوو، دلکور، پوما، سین، شارک، اوراستارت، تایگر و … عرضه می‌شوند که بیشتر آنها ساخت کارخانه Delkor هستند. کمپانی‌های معروف ایرانی همچون صبا، سپاهان، ایران اتمیک و ... اغلب باتری‌هایی با کیفیتی بیشتر از باتری‌های چینی تولید می‌کنند. باتری‌های ایرانی چه از نظر قیمت و چه از لحاظ کیفیت در بازار سطح متوسطی دارند چرا که بازاری‌ها از باتری‌های ساخت کره جنوبی به عنوان باتری درجه یک یاد می‌کنند. اما در مورد باتری‌های ساخت ترکیه و چین که کف بازار را تشکیل می‌دهند، باید گفت کیفیت آنها با باتری‌های ساخت داخل قابل مقایسه نیست اما به علت قیمت بسیار ارزان‌تر مشتری را کمی وسوسه می‌کنند.
    درباره قیمت باتری‌ها نیز باید گفت در وهله اول به این بستگی دارد که شما داغی باتری کهنه را تحویل می‌دهید یا خیر. چرا که همان باتری کهنه دوباره بازیافت می‌شود و در بازار قیمت بین 25 تا 40 هزار تومان دارد. در این بازار هر چه میزان آمپر باتری بالاتر می‌رود، به قیمت آن هم افزوده می‌شود و باید تصریح کرد اگر در خودروی شما سیستم‌های صوتی حرفه‌ای و قدرتمند حضور دارند، باید از باتری‌های با آمپر بالاتر استفاده کنید. همانطور که گفتیم باتری خشک از باتری اسیدی ارزان‌تر است و در رأس گران‌ترین باتری‌ها، تولیدات کشور کره جنوبی قرار دارد که تماما با گارانتی کامل به مشتری فروخته می‌شوند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو