فونیکسریمکسبهتام

۲۰ خودرو عجیب و مفهومی تاریخ پژو (+عکس)

عصر خودرو: این اولین تاخت‌و تاز پژو در سرزمین مفهومی‌ها نیست. یک هاچبک داغ ۵۰۰ اسب‌بخاری، کوپه سوپر با موتور v۱۲ یا کراس هیبریدی با محرک حرکت چهار چرخ با قدرتی بیش از یک بی‌ام‌و M۳ از دیگر مانورهای این خودروسازی در دنیای مفهومی‌ها به شمار می‌آید.

۲۰ خودرو عجیب و مفهومی تاریخ پژو (+عکس)
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۲:۰۰

به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از عصرایران ، در این هفته پژو یک مدل مفهومی زیبا را معرفی کرد. یک اتومبیل زیبای 300 اسب‌بخاری با ویژگی‌های خودرانی که به صورت هیبریدی ارائه خواهد شد. این اولین تاخت‌و تاز پژو در سرزمین مفهومی‌ها نیست. یک هاچبک داغ 500 اسب‌بخاری، کوپه سوپر با موتور v12 یا کراس هیبریدی با محرک حرکت چهار چرخ با قدرتی بیش از یک بی‌ام‌و M3 از دیگر مانورهای این خودروسازی در دنیای مفهومی‌ها به شمار می‌آید.

اینک زمان خوبی برای گشت زدن در میان مفهومی‌های گیج کننده پژو است.

پژو Quasar

محصولی عجیب از پژو با اسمی عجیب‌تر! این خودرو از یک موتور 4 سیلندر با قابلیت توربو شارژ و سیستم فور ویل درایو (محرک چهار چرخ) و البته توان 600 اسب بخاری در دهه 80 میلادی ساخته شد و در نمایشگاه اتومبیل شهر پاریس معرفی گشت.
پژو پروکسیما

به گونه‌ای طراحی شد که سامانه‌های کمک راننده و رایانه‌ای در آن جای بگیرد. بدنه‌ای کامپوزیتی داشت و در نمایشگاه 1986 پاریس به نمایش درآمد. از سلول‌های خورشیدی برای سامانه تهویه آن استفاده شد. با موتوری 2.6 لیتری قدرتی معادل 600 اسب‌بخار تولید می‌کند.
پژو اوکسیا

به عنوان یک GT و برای رقابت با ابرخودروهای هم‌عصرش طراحی شد. بدنه آن از فیبرکربن و کولار ساخته شد و از یک شاسی آلومینیومی بهره می‌برد. فضای داخلی خودرو نیز مملو از آلومینیوم و چرم است.
پژو توریج

شبیه شخصیت‌های انیمیشنی مورد علاقه کودکان به نظر می‌رسد و در سال 1996 در نمایشگاه خودرویی پاریس به نمایش درآمد. این خودروی آفرودی الکتریکی ساخته شد و به همین دلیل هیچ ارتباطی با موتورهای دیزلی فولکس‌واگن در آن زمان نداشت.
پژو Asphalte

این رودستر کوچک به گونه‌ای طراحی شد تا به سرنشین احساس سوار شدن به یک موتور سیکلت را القاء کند. چرخ‌های جلو در این خودرو پهن‌تر از عقب طراحی شدند.
پژو 806 Runabout

پژو به شکلی طعنه‌آمیز نام این خودرو را قایق تفریحی نامید و در نمایشگاه خودرویی 97 فرانکفورت از آن رونمایی کرد. این خودرو وسیله‌ای برای تفریح در آینده لقب گرفت.
پژو 607 فلین

در نمایشگاه خودرویی ژنو 2000 به نمایش درآمد و به یک موتور 3 لیتری V6 بنزینی با خروجی 210 اسب بخار مجهز شد.
پژو Vroomster

در نمایشگاه خودرویی ژنو 2000 به نمایش درآمد. پژو با این مدل قصد داشت ظرفیت‌های خود را برای نمایش تنوع اتومبیل‌سازی‌اش به رخ رقبا بکشاند. در زیر ساختار خودرو یک 206 نشسته و ساختار شیشه آن نیز متحول شده است.
پژو RC پروتوتایپ

این کوپه کوچک با موتور متوسط جوابی برای چهار صندلی‌های اسپورت در این کمپانی محسوب می‌شد. در بدنه این خودرو از حجم بالای فیبرکربن و پنل‌های لانه‌زنبوری با پوشش سخت استیل استفاده شد. موتور 2 لیتری 16v و بنزینی این خودرو 180 اسب‌بخار قدرت داشت. شتاب صفر تا 100 خودرو نیز حدود 6 ثانیه طول می‌کشید.
پژو 907

مانند تمام خودروهای به روز دنیا از فیبرکربن ساخته شده است .این اتومبیل نیروی خود را از یک موتور 12 سیلندر وی – شکل و 48 سوپاپه به حجم 6 لیتر به قدرت 500 اسب بخار می‌گیرد که به صورت طولی در پشت محور جلو نصب شده است.
پژو مووی

قابل تحسین است. در نمایشگاه فرانکفورت سال 2005 به نمایش درآمد. هدف پژو در ساخت این خودرو پژوهش آینده بود. در نگاه اول خودرو شبیه موس کامپیوتر است.
پژو 20Cup

اولین همکاری پژو با بی‌ام‌و به خلق این خودرو منجر شد. رودستری با موتور بنزینی 170 اسب‌بخاری و جعبه دنده 6 سرعته دستی که در نمایشگاه خودرویی 2005 فرانکفورت به نمایش درآمد.
پژو 908 RC

در نمایشگاه خودرویی پاریس 2006 با موتوری 5.5 لیتری و با قدرتی حدود 700 اسب‌بخار به نمایش درآمد.
پژو EX1

یکی از اولین و زیباترین الکتریکی‌های پژو.
پژو SR1

می‌توان این خودرو را یک مدل مدرن اقتصادی نامید. موتور 1.6 لیتری توربو با خروجی 218 اسب‌بخار و محرک چرخ‌های جلو از شاخصه‌های این کانسپت پژو هستند.
پژو HX1

مدل HX1 که گنجایش شش سرنشین را دارد، با داشتن طول، عرض و ارتفاعی که به ترتیب عبارتند از 1.3 متر،1.9 متر و 1.3 متر، در کلاس خودروهای MPV جای گرفته است.

پژو 308 R

موتور 1.6 لیتری THP این خودرو هم از پژو RCZ R قرض گرفته شده است. این موتور در دور 6 هزار، 270 اسب بخار قدرت و در دور موتور 1900 حدود 330 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند.

پژو اکسالت
اکسالت در ادامه طرح های جدید "اسکین شارک" پژو است. یعنی به جای خطوط تیز و شکسته از لبه های منحنی و نرم در بدنه 2 رنگ خودروها استفاده می شود که قبلا آنرا به وضوح در مفهومی Onyx که سال 2012 رونمایی شد، دیده بودیم.

پژو کوارتز
کوارتز نام این کانسپت اسپورت است که شمایلی مدرن و آینده‌نگرانه دارد. در داخل کابین با فضایی مدرن، کنترل‌هایی مینیمال و سبکی هیجان‌انگیز روبرو می‌شویم.

پژو اینستینکت

آخرین ساخته پژو که تا حدی مرموز و کاملا زیبا به نظر می‌رسد. حجم بالای فناوری دراین خودرو برای دنیای آینده معقول است. این خودرو در خصوص خودرانی، اینترنت و ایمنی بحث می‌کند، اما اگر خسته باشید، این خودرو شما را به آرامی به خانه ‌می‌برد.

برچسب ها
کرمان موتوراکستریم
مطالب مرتبط
پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
    پربازدیدترین های هفته
      دکه مطبوعات
      • خودرو امروز ۶۶۹
      • خودرو امروز ۶۶۸
      • خودرو امروز ۶۶۷
      • خودرو امروز ۶۶۶
      • خودرو امروز ۶۶۵
      • خودرو امروز ۶۶۴
      • خودرو امروز ۶۶۳
      • خودرو امروز ۶۶۲
      • خودرو امروز ۶۶۱
      آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
      آرشیو