فونیکسریمکسبهتام

افتتاح ۴۵۰ کیلومتر بزرگراه در اسفند

عصر خودرو- وزیر راه و شهرسازی گفت که در ماه اسفند امسال با هدف روان نگه داشتن ترافیک سفرهای نوروزی در جاده ها ، ۴۵۰ کیلومتر بزرگراه در کشور افتتاح شده و یا در روزهای باقی مانده به بهره برداری خواهد رسید .

افتتاح ۴۵۰ کیلومتر بزرگراه در اسفند
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایرنا ، عباس آخوندی روز جمعه در حاشیه افتتاح ' تونل آبشار ' در محور هراز در گفت و گو با خبرنگاران افزود که وزارت راه با وجود مشکلات اقتصادی و کمبود اعتبار ، تمام تلاش خود را در ایجاد آسایش و امنیت سفر برای مردم به کار گرفته است .
    وی افتتاح تونل آبشار در جاده هراز را مصداقی از تلاش مجموعه دولت برای فراهم کردن زمینه آرامش مردم در سفرهای نوروزی معرفی کرد و گفت که ساخت این تونل به خاطر شرایط خاص منطقه بسیار سخت بود ، از جمله این که باید به صورت یکپارچه اجرا می شد.
    وزیر راه ساخت سازه آب بند برای تونل آبشار را از دیگر سختی های اجرای این طرح برشمرد و توضیح داد که با توجه به این که تونل در منطقه ای ساخته شد که آبشار جریان دارد ، باید آب از زیر تونل رد می شد که این موضوع هم بر سختی کار اضافه می کرد.
    وی افزود : به لحاظ زمین شناسی هم منطقه تونل در منطقه کوهستانی خرد شده ، ساخته شده است که ریزش های زیادی داشت ، ضمن این که از نظر زیبائی شناسی هم به خاطر واقع شدن در زیباترین کریدور کشور ، لازم بود طراحی معماری داشته باشد.
    ** افتتاح تونل شیرگاه و منجیل پیش از نوروز
    وزیر راه همچنین از افتتاح تونل ' منجیل ' در جاده قزوین - رشت و ' شیرگاه ' در جاده فیروزکوه - قائمشهر تا پیش از سال جدید به عنوان عیدانه وزارت راه به مسافران نوروزی شمال کشور خبر داد.
    وی گفت که تونل منجیل در منطقه ای که گلوگاه جاده قزوین به رشت است ایجاد شده و با افتتاح آن ترافیک در این مسیر تا حدود زیادی روان خواهد شد.
    آخوندی افزود : در این منطقه ترافیک در ایام تعطیلات بسیار سنگین می شد و مردم گاهی توقف های 7 ساعته در این محدوده داشتند.
    وی در باره تونل شیرگاه هم گفت : ساخت این تونل هم به خاطر شرایط ژئوتکنیکی بسیار سخت بود که با افتتاح آن بخشی از مشکلات ترافیکی محور فیروزکوه - قائمشهر رفع می شود.
    ** پیشرفت 52 درصدی طرح تعریض محور هراز
    وزیر راه و شهرسازی پیشرفت فیزیکی طرح تعریض محور هراز را 52 درصد اعلام و ابراز امیدواری کرد که سخت ترین بخش این طرح سال آینده آغاز شود.
    وی گفت که تاکنون 55 کیلومتر از 101 کیلومتر مسافت جاده هراز که در حوزه استحفاظی مازندران واقع است تعریض شده است و 12 کیلومتر دیگر هم تا تابستان سال آینده به بهره برداری خواهد رسید.
    او تعریض جاده هراز حدفاصل ' لاسم ' تا ' بایجان ' را سخت ترین قسمت کار در این منطقه دانست و پیش بینی کرد که کار در این بخش سال 96 آغاز شود.
    آخوندی با اعلام این که برای تعریض این محدوده پیمانکار انتخاب شده است ، توضیح داد که برای اجرای طرح در این محدوده مجبور شدیم کل کریدور را عوض کنیم و از سینه دیگر کوه جاده را ادامه دهیم .
    ** تعریض هراز ، اولویت مهم دولت
    وزیر راه و شهرسازی اجرا و اتمام طرح تعریض جاده هراز را از اولویت های مهم دولت یازدهم برشمرد و گفت که در سال جاری با وجود محدودیت مالی دولت یک هزار میلیارد ریال برای چهارخطه این محور اعتبار اختصاص داده است .
    وی اعتبار مورد نیاز برای اتمام این طرح را 6 هزار و 700 میلیارد ریال اعلام کرد و افزود که متناسب با پیشرفت فیزیکی طرح ، اعتبارات نیز تامین می شود.
    هراز ، سوادکوه و کندوان که به جاده آمل- تهران، قائمشهر- تهران و چالوس- کرج معروف هستند ، از محورهای پرترافیک کشور و راه ارتباطی اصلی پایتخت کشور به استان مازندران است .
    در نوروز سال گذشته حدود 11 میلیون دستگاه خودرو در محورهای مازندران تردد داشتند و این استان پس از تهران و البرز رتبه سوم را در ترافیک جاده ای و رتبه اول را در مسافرپذیری به خود اختصاص داد.
    مازندران 10 هزار و700 کیلومتر راه اصلی و فرعی دارد که سه هزار و 600 کیلومترآن را محور اصلی تشکیل می دهد.
    بر اساس آمارهای رسمی در 11 ماهه سال جاری افزون بر 400 میلیون تردد خودرویی در محورهای مازندران ثیت شد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو