فونیکسریمکسبهتام

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران خبر داد:

بهره برداری از بزرگترین و مجهزترین بوستان ترافیک تهران

عصر خودرو- معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران گفت: توزیع عادلانه خدمات شهری در یک دهه اخیر فاصله شمال و جنوب را در پایتخت کاهش داده است.

بهره برداری از بزرگترین و مجهزترین بوستان ترافیک تهران
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از  فارس، مازیار حسینی در آیین رونمایی از 114 پروژه اجتماعی، فرهنگی، ورزشی، عمرانی، حمل و نقل و ترافیک، خدمات شهری و محیط زیست منطقه 16 که با حضور قائم مقام معاونت حمل و نقل، شهردار منطقه، مدیران شهری، مقامات لشکری و خانواده شهدای آتش نشان با بیان این مطلب افزود: خداوند در قرآن دو تعریف از مومن دارد، برخی را جهادگر و قائد معرفی می کند و برخی را نیز مجاهد می گوید؛ فردی که از جان خود می گذرند برای اینکه خدمت موثرتری به مردم ارائه دهند که تعبیر خداوند برای این دسته از مومنان مجاهد است.

    معاون شهردار تهران با اشاره به مسجد ساخته شده در منطقه را یک بنای شاخص با معماری ایرانی و اسلامی عنوان کرد و افزود: امروز دورانی را در منطقه 16 از نظر زیرساخت های شهری تجربه می کنیم که با گذشته تفاوت معناداری داشته و محرومیت از چهره آن زدوده شده است.

    وی با تاکید بر اینکه در 12 سال اخیر کارهای بزرگی در تهران انجام شده است؛ افزود: امروز تهران 177 کیلومتر مترو دارد و بیش از 100 کیلومتر نیز در دست بهره برداری است که شامل خط 6 با 38 کیلومتر طول، خط 7 به عنوان عمیق ترین خط مترو پایتخت با 32 کیلومتر طول و خط 8 مترو با 35 کیلومتر می شود و با قدزت اعلام می کنم که فاصله شمال و جنوب در سال های اخیر کاهش پیدا کرده است.

    به گفته مازیار حسینی؛ هم اکنون از خط 6 مترو 32 کیلومتر، از خط 7 حدود 22 کیلومتر با 7 ایستگاه و کل خط 8 مترو به طول 35 کیلومتر آماده بهره برداری است.

    وی با اشاره به خط 8 مترو بیان کرد: این خط از مجموعه نمایشگاهی شهر آفتاب شروع شده و در نهایت با طی مسیر 35 کیلومتری به فرودگاه بین المللی امام می رسد. یکی از ویژگی های این خط، ایستگاه مترو فرودگاه است که با استفاده از معماری ایرانی اسلامی به صورت فاخر به عنوان نخستین مبادی ورودی تهران برای مهمانان خارجی ساخته شده است.

    حسینی با اشاره به پروژه های حمل و نقلی منطقه 16 تاکید کرد: زمانی که زیرگذر جوادیه افتتاح شد، به مردم قول دادیم تا برای ایجاد ارتباط بین محله جوادیه، علی آباد و نازی آباد پل عابر پیاده احداث شود. اکنون این پل به صورت کابلی با دهانه قوس 97 متر به اندازه یک ساختمان 30 طبقه بدون پایه و ستون، به شکلی زیبا ساخته و به بهره برداری رسیده است.

    معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران با بیان اینکه در 12 سال اخیر دکتر قالیباف تحولات زیادی را در شهر تهران ایجاد کرده است؛ گفت: یکی از تاکیدات شهردار تهران این است که در برنامه ریزی ها اولویت در توسعه شمال و جنوب تهران با مناطق جنوبی و در توسعه شرقی، غربی نیز اولویت با مناطق شرقی پایتخت است.

    وی در ادامه با اشاره به وضعیت بزرگراه آزادگان در گذشته افزود: ساکنان منطقه 16 خوب به یاد دارند که این بزرگراه به عنوان یکی از کریدورهای حمل و نقلی کشور مسیر کندرو نداشت و هر روز تصادفات منجر به فوت زیادی در این بزرگراه اتفاق می افتد، اما در مدت 2 سال توانستیم هم مسیر کندرو این بزرگراه را احداث کنیم و هم مسیر تندرو آن را ترمیم کنی تا به عنوان یک شریان فرامنطقه ای و ترانزیتی عمل کند.
    حسینی با اشاره به سرعت کار در شهرداری تهران بیان کرد: گاهی اوقات در کشور می بینیم که کلنگ اجرای پروژه ای را یک رئیس جمهور به زمین می زند و چند دوره بعد یک رئیس جمهور دیگر آن را افتتاح می کند.
    وی با اشاره به افتتاح بوستان ترافیک منطقه 16 به عنوان بزرگترین بوستان ترافیک تهران یادآور شد: اعتقاد داریم می توان با ارائه آموزش فرهنگ ترافیک به دانش آموزان یک عمر از تاثیرات آن در شهر بهره برد و بر همین اساس ارتقاء فرهنگ ترافیک و اصلاح رفتار را از اصلی ترین رویکردهای حوزه حمل و نقل و ترافیک قرار داده ایم.
    معاون شهردار تهران با اشاره به اینکه تهران از نظر زیرساخت های شهری و ترافیکی توسعه یافته است؛ یادآور شد: آنچه اکنون تهران به آن نیازمند است، نخست از رده خارج کردن خودروهای فرسوده است که این کار باید توسط دولت انجام شود و دیگر اینکه فرهنگ ترافیک مردم ارتقاء یابد که در این زمینه شهرداری تهران و پلیس راهور فعالیت هایی را در دست اجرا دارند.
    حسینی در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به برنامه های معاونت حمل و نقل و ترافیک در حوزه توسعه فرهنگ دوچرخه سواری گفت: در گذشته اجدادمان از دوچرخه بدو
    ن خجالت به عنوان یک وسیله نقلیه برای رفتن به محل کار خود استفاده می کردند. امروزه پیاده روی و دوچرخه سواری در شهرهای مطرح دنیا به عنوان یک مد حمل و نقلی دوستدار سلامت شهروندان استفاده می شود.
    وی افزود: بوستان بانوان که امروز در منطقه 16 به بهره برداری رسید، در نوع خود کم نظیر بوده و این امکانات در حالی در مناطق جنوب شهر در اختیار مردم قرار می گیرد که برخی از مناطق شمال شهر از آن محروم هستند.

    معاون شهردار تهران با اشاره به پروژه های شهری اجرا شده در منطقه 16 گفت: به عنوان یک معلم که تخصص فنی و عمرانی دارد، می گویم خوشبختانه پروژه های منحصر به فرد و مناسبی در این منطقه اجرا شده و فاصله بین شمال و جنوب پایتخت در سال های اخیر کم شده است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو