فونیکسریمکسبهتام

معاون وزیر راه و شهرسازی خبر داد

‌تکمیل پروژه بزرگراه کربلا در مراحل نهایی

چهارخطه شدن‌ محورهای منتهی به مرزهای غربی ‌تا‌ سال بعد

عصر خودرو- مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل از تکمیل عملیات تعریض و چهارخطه کردن محور حدفاصل کرمانشاه تا سر پل‌ذهاب خبر داد و گفت: به این ترتیب بزرگراه کربلا تقریباً تکمیل شده است.

‌تکمیل پروژه بزرگراه کربلا در مراحل نهایی
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، خیرالله خادمی ‌با اشاره به بازدید اخیر خود از زیرساخت‌های حمل‌ونقل استان‌های مرزی با کشور عراق و محورهای در دست‌ساخت جهت تسهیل سفر زوار حسینی بیان کرد: ‌در زمینه راهداری اغلب جاده‌های جزو طرح‌های ویژه اربعین از سوی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای روکش آسفالت شده است.

    وی ادامه داد: ‌همچنین ساخت و تکمیل باند‌های دوم جاده‌ها از سوی شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل در حد قابل‌توجهی پیشرفت داشته است.

    معاون وزیر راه و شهرسازی‌ گفت: در سال اول طرح‌های عمرانی اربعین، سازمان راهداری طول جاده ایلام را به‌عنوان پرترافیک‌ترین محور در این ایام، روکش آسفالت کرد و بلافاصله در سال 95 عملیات احداث باند دوم از سوی شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل آغاز شد.

    مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل از تکمیل عملیات تعریض و چهار خطه کردن حدفاصل کرمانشاه تا سر پل ذهاب خبر داد و گفت: 80 کیلومتر از این مسیر در سال‌های 95 و 96 ساخته‌شده است؛ البته بر اساس همین آمار باید گفت که ساخت بزرگراه کربلا نیز تقریباً به اتمام رسیده است.

    خادمی یادآور شد: از مجموع 120 کیلومتر عملیات چهار خطه کردن محور حدفاصل ایلام تا مرز مهران، حدود 70 کیلومتر آن زیر بار ترافیک رفته است.

    ‌معاون وزیر راه و شهرسازی تأکید کرد: باید توجه داشت که پیمانکاران شاغل در محور بدون در نظر گرفتن وضعیت اعتباری و نقدینگی دولت، شجاعانه این اقدامات را انجام داده‌اند.

    وی‌ بیان کرد: در استان خوزستان‌ از 110 کیلومتر محور اهواز-سوسنگرد-چذابه، 55 کیلومتر حدفاصل اهواز تا سوسنگرد در سنوات گذشته انجام‌شده است و از 55 کیلومتر باقیمانده حدفاصل سوسنگرد به سمت مرز نیز حدود 25 کیلومتر درگذشته چهار خطه شده است‌ بنابراین 25 کیلومتر باقیمانده نیز با پیشرفت متوسط 50 درصد در دست اجرای عملیات است.

    معاون وزیر راه شهرسازی از تکمیل عملیات تعریض و 4 خطه کردن تمام محورهای منتهی به مرزهای غربی کشور تا اربعین سال آینده خبر داد.

    وی گفت: بهسازی جاده فعلی و انجام باند دوم طی دو الی سه سال کار بزرگی است؛ و طبق جدول هزینه‌کرد، حدود 550 میلیارد تومان طی سه سال اخیر هزینه شده که البته بخشی از آن مطالبات پیمانکاران و الباقی از منابع سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل و ادارات کل استانی تأمین و هزینه شده است.

    خادمی یادآور شد: زیرسازی پارکینگ‌ها در چذابه و مهران نیز توسط ادارات کل راه و شهرسازی از منابع استانی انجام شده است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو