فونیکسریمکسبهتام

در جلسه آماده سازی زیرساخت‌های اربعین۹۷ عنوان شد

۴خطه شدن جاده‌های مرزی منتهی به عراق تا پایان ۹۷

عصر خودرو- معاون عمرانی وزیر کشور گفت: ‌بخش‌های باقی‌مانده از محورهای جاده‌ای شلمچه، چزابه، مهران و خسروی تا پایان سال ۹۷ چهار خطه می‌شوند.

۴خطه شدن جاده‌های مرزی منتهی به عراق تا پایان ۹۷
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۷:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا، محمد علی افشانی در جلسه کمیته زیر ساخت اربعین 97 که صبح امروز در وزارت کشور برگزار شد گفت:  جلسه کمیته زیر ساخت اربعین سال 97 تشکیل شد تا از امروز برنامه ریزی‌های لازم صورت گیرد که در ایام  اربعین سال 97 مشکلات و کمبودهایی که در سال 96 وجود داشت رفع شود و زائران ابا عبدالله الحسین با مطلبویت بیشتری در سال آینده به زیارت نائل شوند و بازگردند.

    وی ادامه داد: مهم‌ترین موضوع جلسه محورهایی است که به مناطق مرزی شلمچه، چزابه، مهران و خسروی منتهی می‌شود. درحقیقت شبکه حمل و نقل جاده‌ای مهم‌ترین شبکه برای نقل و انتقال زائران است. بخشی از این محورها تا پایان امسال چهار خطه شده و قرار شد تا بخش‌های باقی‌مانده با تلاش وزارت راه و شهرسازی و استانداری‌های خوزستان و ایلام در سال 97 به اتمام برسد.

    معاون عمرانی وزیر کشور  اضافه کرد: کمتر از 40 کیلومتر در استان ایلام از محور ایلام به مهران و حدود 20کیلومتر در استان خوزستان و از محور سوسنگرد به چزابه باقی مانده است که با تصمیماتی که اتخاذ شد امیدواریم تا قبل از اربعین سال آینده بخش اعظمی از این محورها به اتمام برسد و 4 خطه شوند.

    وی با بیان اینکه امیدواریم در نقاطی که نیاز به کارهای فنی ‌تری دارند پیشرفت‌های خوبی حاصل شود گفت:‌ در محور ایلام به مهران حدود 700 متر تونل است که هنوز احداث آن آغاز نشده و برای چهار خطه شدن باید احداث آن آغاز شود و همچنین در محور سوسنگرد به چزابه هم نیاز به چند پل عظیم است که بایستی آنها نیز احداث شود.

    به گفته وی، همچنین به جز این نقاط بسیار مهم که تاثیر گذار هم خواهد بود تلاش می شود تا در سال آینده نیز در سایر بخش ها اقدامات لازم انجام شود و به اتمام برسد.

    افشانی در ادامه به پارکینگی اشاره کردو گفت: در خصوص سایر زیرساخت‌ها از جمله پارکینگ  نیز مقرر شد تمام نواقصی که پارکینگ‌های مرزی دارند تا اربعین سال آینده رفع و به صورت شطرنجی نیز آسفالت شوند تا اگر آن ایام بارندگی وجود داشت برای زائران دراین خصوص مشکل ایجاد نشود.

    معاون عمرانی وزیر کشور با اشاره به این که قرار است در خصوص سایر زیرساخت‌ها مانند، آب و فاضلاب هم اقداماتی انجام شود تا مشکلات رفع شود گفت:‌سال گذشته در کشور عراق در خصوص ارتباطات مشکلاتی وجود داشت. بنابراین مقرر شد که وزارت ارتباطات پیگیری‌های لازم را با کمک وزارت خارجه داشته باشند تا این اشکالات رفع شوند.

    به گفته وی، یکی ازمهمترین محورهای نقل و انتقال راه‌آهن است اما بایستی حتما شبکه راه‌آهن احداث شود. سال‌ها است که در منطقه شلمچه این موضوع پیگیری می‌شود و امیدواریم که شلمچه به بصره وصل شود چون باقی خطوط در داخل ایران وعراق وجود دارد.

    وی در پایان صحبت‌هایش گفت:‌ احداث راه‌آهن اقدامی زمان بر و پرهزینه است و کشور عراق هم باید در داخل خاک خود این کار را انجام دهد که البته این جزو برنامه‌هایی است که در دراز مدت به آن توجه خواهد شد. همچنین در خصوص حمل ونقل هوایی نیز ترانزیت زائران از طریق هوایی بین 5 تا 10 درصد خواهد بود که برای آن هم برنامه ریزی‌های لازم انجام خواهد شد.

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو