فونیکسریمکسبهتام

تخلفات زیست محیطی را به ۱۱۰ اطلاع دهید

۳۰ هزار تومان جریمه برای پرتاب سبزه به معابر و آبراه‌ها

عصر خودرو- فرمانده یگان حفاظت محیط زیست از همکاری پلیس ۱۱۰ با سازمان محیط زیست خبر داد و گفت: مردم می توانند علاوه بر تماس با سامانه ۱۵۴۰ سازمان محیط زیست با برقراری تماس با پلیس ۱۱۰ تخلفات مشاهده شده در روز طبیعت را گزارش کنند.

۳۰ هزار تومان جریمه برای پرتاب سبزه به معابر و آبراه‌ها
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۳ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از فارس ، سرهنگ جمشید محبت خانی فرمانده یگان حفاظت محیط زیست  با اعلام این خبر که نیروهای یگان حفاظت محیط زیست امروز در آماده باش صد در صد قرار گرفته اند گفت: همزمان با روز طبیعت نیروهای این یگان در حوزه استحفاظی سازمان محیط زیست حضور دارند.
    وی با اشاره به اینکه در تفرجگاههای سراسر کشور کیسه های مخصوص زباله تجدیدپذیر به صورت رایگان تحویل طبیعت گردان می شود از مردم درخواست کرد: در حفظ و نگه داری از طبیعت در روز طبیعت کوشا باشند.

    محبت خانی با بیان اینکه روز طبیعت روز در واقع روز آشتی مردم با طبیعت است، گفت: امروز فرصت خوبی برای پاکسازی طبیعت نیز هست.

    وی ادامه داد: مردم می توانند ضمن اینکه به تفریح در طبیعت می پردازند زباله های خود و رها شده در طبیعت را در کیسه های زباله ای که همراهشان اورده اند جمع آوری کرده و در محل های مخصوص تعبیه شده جمع اوری زباله قرار دهند.

    فرمانده یگان حفاظت محیط زیست هشدار داد: مردم از رهاسازی ماهی قرمزها در رودها و آبراهه ها خودداری کنند.

    وی با تاکید بر اینکه تماس پوستی با ماهی قرمزها می تواند بیماری های پوستی را به وجود بیاورد و رهاسازی انها در طبیعت می تواند برای دیگر آبزیان خطرناک باشد، یادآور شد: شهرداری ها و دهیاری های سراسر کشور محل های مشخصی را برای رها سازی ماهی قرمزها در نظر گرفته اند که شایسته است هموطنان ماهی قرمزهایشان را در این محل ها رها کنند.

    محبت خانی گفت: از پرتاب سبزه های شب عید در معابر و آبراهها خودداری کنید، چرا که این حرکت می تواند باعث افزایش خطر تصادف و الودگی معابر و ابها باشد.

    وی افزود: پرتاب هرگونه شی از خودرو به بیرون 30 هزارتومان جریمه دارد که این مساله شامل پرتاب سبزه هم می شود.

    فرمانده یگان حفاظت محیط زیست از امضای تفاهم نامه میان سازمان محیط زیست و پلیس 110 خبر داد و گفت: هموطنان با مشاهده تخلفات مخیط زیستی در تمامی ایام سال بخصوص روز سیزهم فروردین می توانند مراتب را در جریان بگذارند.

    وی اظهار داشت: با گذشت نیمی از روز طبیعت گزارشی از آتش سوزی به یگان حفاظت محیط زیست منتقل نشده است.
     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو