فونیکسریمکسبهتام

شش سال پیش در چنین روزی؛

تولید و عرضه سمند با دو ایربگ

عصر خودرو- شش سال پیش در چنین روزی معاون سابق طراحی و توسعه محصول ایران خودرو از نصب کیسه هوای سرنشین برروی خودرو سمند تا یک ماه دیگر خبرداد .

تولید و عرضه سمند با دو ایربگ
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» ، نیما مصلح با بیان این مطلب، گفت: فعالیت های مرتبط با توسعه خودرو و مجموعه های مورد نیاز جهت نصب ایربگ سرنشین بر روی سمند به اتمام رسیده و با برنامه ریزی های انجام شده تا یک ماه آینده تولید سمند با دو ایربگ راننده و سرنشین در ایران خودرو آغاز خواهد شد.
    وی افزود: همه تست های مورد نیاز جهت صحه گذاری طرح مطابق با استانداردهای مورد نظر بر روی این خودرو با موفقیت انجام شده و پیش بینی می شود با نصب ایربگ سرنشین بر روی خودرو سمند بهبود قابل توجهی به لحاظ سطح ایمنی این خودرو بوجود آید.
    معاون طراحی وتوسعه محصولات جدید ایران خودرو نصب ایربگ بر روی خودرو را نه یک استاندارد بلکه بعنوان بخشی از امکانات و قابلیت های خودرو جهت دستیابی به استاندادهای مصوب ایمنی آن دانست و افزود: نصب ایربگ اعم از ایربگ راننده و یا سرنشین نیازمند بهره گیری خودرو از اجزا پلتفرمی مناسب و بروز بویژه قطعات کفی، فرمان و بدنه است.
    مصلح تاکید کرد : در صورت عدم وجود این قابلیت در خودرو و طراحی ناهماهنگ قطعات مورد نظر، نصب ایربگ نه تنها سبب افزایش ایمنی خودرو نخواهد شد بلکه باعث افت ایمنی و حتی ایجاد صدمات بیشتر به سرنشینان خودرو در زمان وقوع حادثه می شود.
    http://www.asrekhodro.com/News/16793

    کاهش تولید خودرو غیرعادی نیست
    شش سال پیش در چنین روزی وزیر سابق صنعت، معدن و تجارت کاهش تولید خودرو در فروردین ماه امسال را مربوط به برنامه فصلی خودروسازان دانست.
    مهدی غضنفری درباره دلیل کاهش 30 درصدی تولید خودرو در نخستین ماه سال 91 گفت: خودروسازان براساس یک برنامه فصلی کار می کنند و در فصل های پرمصرف مثل اواخر زمستان به دلیل تقاضای بازار، خودرو بیشتری تولید می کنند و در برخی فصول نرخ تولید خودرو کمتر می شود.
    وی افزود: تاکنون گزارشی مبنی بر بروز مشکل در صنعت خودروسازی کشور و مشکلی که از خارج بر بنگاه ها وارد شود، نداشتیم.
    غضنفری درباره دلیل کاهش سرمایه گذاری و اشتغالزایی صنعتی در سال گذشته براساس آمارهای وزارت صنعت، معدن و تجارت اظهار کرد: نوسان در تولید متناسب با هدفگذاری های قبلی خیلی روی اشتغال تاثیر نمی گذارد. ضمن این که برنامه تولید خودروسازان مربوط به تصمیمات مدیران این شرکتها است.
    http://www.asrekhodro.com/News/16790

    مشکلات مالی متعدد دلیل اصلی کاهش تولید خودرو
    شش سال پیش در چنین روزی عضو سابق انجمن قطعه سازان گفت: مشکلات نقدینگی خودروسازان و همچنین واحدهای قطعه سازی موجب کمبود قطعه در بازار و در نهایت کاهش تولید خودرو شده است.
    محمدرضا نجفی منش افزود: مشکلات مالی اخیر در واحدهای قطعه سازی موجب شده تولید قطعه مختل و خودروسازان با کمبود عرضه قطعه در بازار مواجه شدند.
    وی با بیان اینکه ریشه ایجاد این مشکلات نقدینگی متنوع است اظهار کرد: براساس قانون بیش از 20 درصد منابع هر بانک نمی تواند به یک واحد تولیدی اختصاص یابد اما این عدد در بخش خودروسازان به 15 درصد کاهش یافته است.
    نجفی منش تصریح کرد: این محدودیت باعث شده سرمایه بانک ها پاسخگوی نیاز صنعت خودرو نباشد و این بخش با کمبود نقدینگی مواجه شود.
    این عضو انجمن قطعه سازان گشایش LC خارجی را از دیگر موانع مالی این بخش عنوان کرد و افزود: تا پیش از این گشایش ها با هزینه 10 درصد انجام می گرفته اما هم اکنون این هزینه به 20 الی 50 درصد وحتی در برخی موارد به بیش از صد درصد نیز افزایش یافته است.
    نجفی منش وام دهی محدود بانک ها به بخش خودرو، افزایش نرخ ارز و هزینه های انتقال ارز را از دیگر فشارهای مالی به خودروسازان و قطعه سازان برشمرد و گفت: تاخیر در شماره گذاری برخی خودروها در این شرایط فشاری مضاعف بر خودروسازان محسوب می شود که مشکلات مالی آنها را دو چندان می کند.
    http://www.asrekhodro.com/News/16778

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط