فونیکسریمکسبهتام

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس:

نصب ۶ هزار دوربین درجاده ها برای کاهش تخلفات رانندگان

درآمد حاصل از جرایم رانندگی هزینه رفع نقاط حادثه‌خیز نشده است

عصر خودرو- عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: تاکنون جرائم دریافت شده از رانندگان به درستی صرف رفع نقاط آسیب زا درجاده و یا افزایش استانداردسازی خودروها نشده است.

نصب ۶ هزار دوربین درجاده ها برای کاهش تخلفات رانندگان
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۳ تير ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از خانه ملت ، رسول خضری درخصوص مرگ سالانه 5 هزار نفر در سفرهای جاده ای تابستان و ضرورت مدیریت تعطیلات در کشور، گفت: متاسفانه برای ساماندهی تعطیلات درکشور تا کنون چندین مرتبه طرح در مجلس تدوین شده است، به طوری که در بحث تعطیلات باید یکپارچه سازی انجام شود؛ ولی نه تنها هیچ کدام از این طرح ها به سرانجام نرسید، بلکه سازمان ها و وزارتخانه ها از جمله وزارت راه، هلال احمر و پلیس راهور هر کدام ساز خود را می زنند.

    نماینده مردم سردشت و پیرانشهر در مجلس شورای اسلامی افزود: در کشورهای پیشرفته دنیا در خصوص تعطیلات مدیریت یکپارچه وجود دارد که در کشور ما اجرایی نمی شود، در حال حاضر ستادهای نوروزی از شهرداری گرفته شده و استانداری و فرمانداری هرکدام برای خود پروتکلی دارند؛ اما باید یکپارچه سازی صورت گیرد، بنابراین همین مسئله سبب شده که آمار تصادفات جاده ای درکشورمان در مقایسه با سایر کشورها افزایش داشته باشد.

    وی با بیان اینکه میزان مصدومان و معلولیت های ناشی از تصادفات جاده ای بسیار بالا است، تصریح کرد: درکشورهای دیگر اولین علت مرگ و میر به بیماری ها مرتبط می شود، اما در کشورما مهم ترین علت مرگ و میر به تصادفات رانندگی مربوط است؛ متاسفانه ایمنی جاده ها شرایط مناسبی نداشته، پیچ های خطرناک، سرعت غیرمجاز و تردد خودروهای غیر استاندارد سبب وقوع حوادث بسیاری درجاده ها می شود، به طورحتم علت بخشی از تلفات و مصدومیت های جاده ای مربوط به خودروهای فرسوده و غیر استاندارد است.

    خضری درخصوص ضرورت نصب 6 هزار دوربین درجاده ها برای کنترل بهتر خودروها و جلوگیری از تخلفات، گفت: شاید نصب دوربین تا حدودی بازدارنده باشد، اما این مسئله به نوعی کسب درآمد بیشتر برای مسئولان است؛ مگر تاکنون جرائم دریافت شده از رانندگان تا چه میزان صرف رفع نقاط آسیب زا درجاده و یا افزایش استانداردسازی خودروها شده است.

    عضو کمیسیون اجتماعی مجلس، افزود: طبق قانون جرائم باید در حوزه کاهش میزان تصادفات هزینه شود، اما این مسئله در کاهش تصادفات نقش موثری نداشته است./

    پایان پیام

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو