فونیکسریمکسبهتام

چهره جدید ترافیکی شهر زنجان

عصر خودرو- تبدیل شلوغ ترین و پرتردد ترین خیابان مرکزی شهر زنجان به پیاده راه، مسئولان شهرداری را وادار به رو نمایی از چهره جدید مسیرهای تردد و ترافیکی شهر کرده است.

چهره جدید ترافیکی شهر زنجان
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۶ تير ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۰:۰۰

    به گزارش  پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایرنا، پیاده راه، طرح شهرداری زنجان برای گام نهادن این شهر در کنار شهرهای توسعه یافته محسوب می شود، طرحی که می تواند آرامش را به سبزه میدان و بافت تاریخی و قدیمی شهر بازگرداند، پیاده راهی که بناست تا شهریور امسال به بهره برداری برسد.
    بر همین اساس هم شهرداری از 15 تیر اصلاح الگوی ترافیکی شهر را در دستور اجرا قرار داد اما مسیر سبزه میدان را برای تردد خودروها مسدود نکرد تا مردم به چهره جدید ترافیک شهری عادت کنند و انس بگیرند.
    احداث همین پیاده راه نخست این لرزه را بر تن بازاریان و کسبه فعال در سبزه میدان انداخت که مبادا با مسدود شدن این خیابان فعالیت اقتصادی آنان هم دچار اختلال شود اما شهردار و فرماندار هر دو این اطمینان خاطر را به مردم و بازاریان دادند که این مسیر و تصمیم جدید مشکل ساز نخواهد بود.
    فرماندار شهرستان زنجان در این باره ضمن تاکید بر اینکه تردد کسبه سبزه میدان و بازاریان با ایجاد پیاده راه در محدوده تقاطع فردوسی تا چهار راه انقلاب مختل نمی شود، گفت: محدوده فردوسی تا چهار راه انقلاب یکی از شریان های اصلی ترافیکی شهر زنجان محسوب می شود و نقش مهمی در تردد خودروها و فعالیت کسبه دارد.
    رضا عسگری اظهار کرد: در نشستی که با شهردار زنجان برگزار شد، بناست ضمن ساماندهی و ایجاد پیاده راه، مسیری هم برای تردد خودروهای عمومی و خدماتی پیش بینی شود.
    وی اضافه کرد: پیاده راه ها و اصلاح معابر اصلی شهر، یکی از راه های تسهیل عبور و مرور و تصویب حمل و نقل عمومی بشمار می آید، بناست در قالب پیاده راه تسهیلاتی برای عابران ارائه و محدودیت های ترافیکی خاصی در این منطقه اعمال شود.
    شهردار زنجان هم هدف اصلی ایجاد پیاده راه را بازگرداندن آرامش به هسته مرکزی شهر و تقویت بافت تاریخی به منظور جذب گردشگر بیشتر اعلام کرد.
    مسیح الله معصومی با بیان اینکه راه اندازی پیاده راه کمترین آسیب را به فعالیت اقتصادی کسبه بازار وارد می کند، گفت: گسترش استفاده از خودرو در تردد ها، علاوه بر آنکه منجر به شلوغی بیش از حد خیابان ها شده، طعم زندگی خاطره انگیز و آرام گذشته را از مردم سلب کرده است.
    وی خاطر نشان کرد: پیاده راه می تواند به فضایی برای زمان تفریح و تردد در مرکز شهر برای ثبت خاطرات جدید و لذت از بافت ارزشمند زنجان تبدیل شود.
    مدیر مهندسی ایمنی و ترافیک شهرداری زنجان هم در ادامه به آغاز اجرای محدودیت های ترافیکی جدید اشاره کرد و افزود: به دنبال محدودیت تردد در بافت مرکزی شهر ایجاد کنیم تا با احداث پیاده راه به عنوان مکمل طرح سبزه میدان، فضایی برای نفس کشیدن و تعاملات اجتماعی در شهر ایجاد شود.
    سمانه شاددل با بیان اینکه این پیاده راه در حد فاصل تقاطع فردوسی تا چهارراه انقلاب خیابان امام احداث می شود، ادامه داد: این خیابان مسیر اصلی اتصال غرب به شرق شهر زنجان به شمار می آید.
    وی اظهار کرد: برای مدیریت ترافیک این محدوده، بنا شد خودروهای ورودی از غرب زنجان در خیابان امام خمینی(ره) به 2 مسیر شمالی و جنوبی هدایت شوند.
    شاددل اضافه کرد: خودروهای ورودی به جنوب از خیابان فردوسی وارد خیام می شوند و می توانند از دور برگردان ایجاد شده در مقابل راه آهن به سمت سعدی جنوبی یا تقاطع های شرقی تر وارد شهر شوند.
    مدیر مهندسی ایمنی و ترافیک شهرداری زنجان گفت: آن دسته از خودروهایی که از تقاطع فردوسی به سمت شمال شهر حرکت می کنند می توانند از طریق خیابان هفت تیر به سمت خیابات سعدی وسط و از آن زینبیه شرقی وارد شوند و مسیر خود را ادامه دهند.
    وی یادآورشد: حد فاصل چهارراه امیرکبیر تا تقاطع فردوسی در خیابان امام هم به سمت شرق یک طرفه و در مسیر برگشت تقاطع طالقانی به زینبیه به سمت غرب یک طرفه شد.
    شاددل تاکید کرد: تا اطلاع بعدی مسیر تردد سواری در سبزه میدان باز است و تغییر رفتار ترافیکی مردم و خو گرفتن آنان با محدودیت های جدید ارزیابی می شود.
    مدیر مهندسی ایمنی و ترافیک شهرداری زنجان گفت: هماهنگی لازم با پلیس راهنمایی و رانندگی انجام شده و تا زمانی که مردم به طور کامل از محدودیت های ترافیکی مطلع نشده اند، پلیس فقط مسئولیت راهنمایی را در این محدوده ایفا و از جریمه کرد خودداری می کند.
    رئیس سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهرداری زنجان هم به تردد اتوبوس ها و تاکسی ها در طرح ترافیکی جدید اشاره کرد و گفت: پایانه ایستگاه اتوبوسرانی از خیابان تازه تاسیس ضلع غربی ساختمان دارایی به محل سابق در پایانه زینبیه منتقل شد.
    سید اسماعیل موسوی افزود: مسیرهای اتوبوسرانی تاکنون تغییر چندانی نکرده و فقط مسیر خط ویژه جدیدی از تقاطع زینبیه به سمت چهارراه انقلاب ایجاد شده است.
    وی اضافه کرد: رانندگان وانت بارها و کامیونت ها برای دریافت مجوز تردد در سبزه میدان و محدوده پیاده راه میتوانند به دفتر این سازمان در ضلع جنوب غربی سبزه میدان مراجعه کنند.
    موسوی خبر خوبی هم برای ساکنان محدوده سبزه میدان داد و اعلام کرد: کارشناسان شهرداری منزل به منزل به خانه ساکنان مراجعه و مشخصات خودروی اهالی را دریافت و برای خودروی آنان مجوز تردد صادر می کنند.
    رئیس سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهرداری زنجان گفت: محدودیت ترافیک جدید به گونه ای پیش بینی شده است که پس از مسدود سازی مسیر سبزه میدان، تردد خودروها از ساعت 23 شب تا هشت روز بعد برای تمام خودروها آزاد باشد.
    شاید به نظر طرح ترافیکی شهر زنجان، شلوغی و سردر گمی های بسیاری برای شهروندان ایجاد کند اما بدون شک، آرامشی که به شهروندان پس از ایجاد پیاده راه و احیای خاطرات قدیمی بازمی گردد، در مقابل شلوغی این روزها ارزش صبوری دارد، این جمله مورد تاکید شهردار زنجان است.
    معصومی در همین زمینه تاکید دارد که نباید اجازه داد بیش از این شهر جولانگاه خودروها شود و باید در محدوده ای مقابل این خودروها ایستاد و اجازه ورود به آنها را نداد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو