فونیکسریمکسبهتام

افزایش ۵۰کیلومتری خطوط مترو تا یک سال آینده

عصر خودرو- شهردار تهران با اشاره به این‌که توسعه حمل‌ونقل عمومی به‌ویژه حمل‌ونقل ریلی در دستور کار شهرداری تهران قرار دارد، گفت: تا یک سال آینده ۵۰کیلومتر به خطوط مترو تهران اضافه خواهد شد.

افزایش ۵۰کیلومتری خطوط مترو تا یک سال آینده
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از تسنیم، سید محمد افشانی در مراسم روز تهران که عصر امروز با حضور محمد حسین مقیمی استاندار تهران و جمعی از اعضای شورای شهر تهران (احمد مسجدجامعی، زهرا نجات‌بهرام، محمد سالاری و حجت نظری) برگزار شد، اظهار کرد: فرا رسیدن 14 مهر ماه روز تهران را به همه شهروندان تهرانی و به همه ایرانی‌ها در این گیتی تبریک عرض می‌کنم. بنده در معرفی برنامه‌های خود برای حضور در شهرداری تهران و همچنین در برنامه 5ساله سوم شهرداری تهران بر این موضوع تأکید کرده‌ام که تهران پایتخت ایرانیان است و این شهر نماد همگرایی ایرانیان محسوب می‌شود.

    وی بیان کرد: تهران به‌عنوان پایتخت ایران تنوع مذهبی و دینی دارد و همه انسان‌ها با گرایش‌های مختلف در این شهر زندگی می‌کنند و این تنوع قومی، مذهبی و دینی و گرایش‌های مختلف تبدیل به همگرایی ملی می‌شود.

    شهردار تهران تصریح کرد: «تهران» اینجا مرکز ایران و همگرایی ملی است و ما باید حقوق ملت و شهروندان را به‌رسمیت بشناسیم و اینجا مرکز تجدد و نوآوری است، به‌طوری که اولین دانشگاه، نخستین حزب و نهاد مدنی و نخستین صدا و سیما در تهران ایجاد شد و در واقع تهران موتور محرک انقلاب اسلامی محسوب می‌شود.

    افشانی ادامه داد: در زمان انقلاب همه چشم‌ها و گوش‌ها به تهران بود و هر شعاری که در تهران سر داده می‌شد در سایر شهرها نیز طنین‌انداز می‌شد و فرزندان این شهر چه شجاعانه از این خاک و مرز و بوم دفاع کردند.

    وی افزود: ما باید تهران را پایتخت ایران بدانیم  و تلاش کنیم همگرایی ملی ایجاد شود و قطعاً با این اتفاق قدم‌های مؤثری را در تمام کشور بر خواهیم داشت.

    شهردار تهران با انتقاد از افرادی که تهران را به میزان یک شهر تنزل می‌دهند گفت: در سال 1286 متمم قانون اساسی تهران را به‌عنوان پایتخت ایران قلمداد کرده است و در اولین قانون بلدیه که بیش از 111 سال از عمر آن می‌گذرد نیز بر این موضوع تأکید شده است.

    افشانی ادامه داد: ما در شهری زندگی می‌کنیم که بایستی امنیت روانی، اجتماعی، عمومی و ساختمانی را گسترش دهیم.

    وی افزود: شعار شهر زیست‌پذیر، شهروند مشارکت‌پذیر، شعاری بوده که بنده در ابتدای کارم در مجموعه شهرداری تهران بر آن تأکید کرده‌ام که برای تحقق این شعار باید به مسائلی از جمله ایمن بودن شهر، توسعه حمل‌ونقل عمومی، هوای مناسب و سلامت شهروندان توجه شود و هدف ما از ایجاد شهر زیست‌پذیر ارتقای کیفیت زندگی در تهران و ایجاد رضایتمندی برای شهروندان است.

    شهردار تهران در ادامه این مراسم با اشاره به سرمایه اجتماعی بیان کرد: مهمترین شاخصه سرمایه اجتماعی اعتماد مردم است و زمانی این موضوع ایجاد می‌شود که مردم بدانند مدیران و تصمیم‌گیران آنها منافع مردمی را بر منافع خویش ترجیح می‌دهند.

    افشانی افزود: یکی از مواردی که باید توجه به آن شود بحث شفافیت است موضوعی که در قانون 110 سال پیش نیز به آن تأکید شده بود و در واقع مردم باید در جریان امورات در شهر قرار بگیرند و بنده این موضوع را با جدیت دنبال خواهم کرد.

    وی  گفت: شعار هوشمندسازی و هوشمند کردن شهر، یکی از مواردی است که با جدیت در مجموعه شهرداری دنبال خواهد شد چرا که اعتقاد داریم افرادی که متقاضی اخذ پروانه هستند نیازی به مراجعه به شهرداری را ندارند و این افراد می‌توانند با مراجعه به سایت و سامانه شهرداری به‌صورت غیرحضوری درخواست خود را پیگیری کنند.

    شهردار تهران در ادامه با ابراز این‌که "در روزهای آینده هوای تهران تغییراتی را خواهد داشت و جامعه ما را با مشکلاتی روبه‌رو خواهد کرد" گفت: برای این موضوع نیز حمل‌ونقل عمومی به‌ویژه حمل‌ونقل ریلی مورد توجه قرار گرفته است و در این شرایط اقتصادی 700 میلیارد تومان به‌عنوان اوراق مشارکت در نظر گرفته شده است.

    افشانی گفت: ان‌شاءالله تا یک سال آینده 50 کیلومتر به خطوط مترو افزوده خواهد شد، ضمن این‌که براساس قراردادی که منعقد شده است و مناقصه آن نیز برگذار شد تا سه سال آینده 430 واگن به ظرفیت واگن‌های تهران افزوده خواهد شد و تعداد آن به هزار و 50 واگن خواهد رسید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو