فونیکسریمکسبهتام

پورسید‌ آقایی‌ خبر داد

آغاز فعالیت ۴۲ سامانه مجهز به دوربین برای کنترل تخلفات خودرویی‌

عصر خودرو- معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران از آغاز فعالیت ۴۲ سامانه مجهز به دوربین برای کنترل تخلفات خودرویی خبر داد.

آغاز فعالیت ۴۲ سامانه مجهز به دوربین برای کنترل تخلفات خودرویی‌
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۱ آبان ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از باشگاه خبرنگاران ، محسن پورسید‌ آقایی معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران در حاشیه مراسم افتتاحیه سامانه‌های ثبت تردد معابر ورودی و خروجی شهر تهران که امروز(سه‌شنبه) برگزار شد، با اشاره به طرح کنترل معاینه فنی خودروها در جمع خبرنگاران اظهار کرد: این قانون از گذشته وجود داشت، اما تجهیزات کافی برای کنترل معاینه فنی خودروها فراهم نبود و اکنون با همتی که در شهرداری صورت گرفت، تمام سطح شهر و رینگ ورودی و خروجی شهر را به دوربین مجهز کردیم که امروز روز افتتاح دوربین‌های تمام مبادی ورودی و خروجی شهر است.

    معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران با تأکید بر اینکه ما از امروز می‌توانیم در تمام سطح شهر پلاک خودروها را ثبت کنیم، تصریح کرد: با ثبت پلاک خودروها می‌توانیم معاینه فنی و سایر تخلفات آن‌ها را ثبت کنیم‌.

    وی افزود: در مجموع 42 سامانه فعال شده که بر روی هر کدام دو یا 3 دوربین نصب شده است و تمام ورودی‌ها و خروجی‌های شهر تهران به این دوربین‌ها مجهز هستند.

    پورسیدآقایی با اشاره به اینکه در حال حاضر یک سامانه بارانه‌ هم راه‌اندازی کرده‌ایم، گفت: نصب این دوربین‌ها به کنترل مجوز بار خودروهای باری هم کمک می‌کند.

    معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران در ادامه با اشاره به اینکه الزام به داشتن معاینه فنی از گذشته وجود داشته است، گفت: متاسفانه هیچگاه عزمی برای اجرای آن در تمام سطح شهر وجود نداشته است و اینکه بعد از گذشت چند سال قرار است این طرح به صورت درست اجرا شود، دو هفته آن را به صورت ارشادی اجرا کردن زمان کمی نیست و از این طریق می‌توان کاری کرد تا هم صف‌های معاینه فنی خلوت‌تر شود و هم اطلاع‌رسانی مناسب انجام شود.

    وی افزود: در حال حاضر کار جریمه معاینه فنی در محدوده زوج و فرد متوقف نشده است و در همه معابر کار و جریمه انجام می‌شود و فقط اعمال جریمه از طریق دوربین‌هایی که جدید نصب شده‌اند تا دو هفته به صورت ارشادی انجام می‌شود تا مردم به صورت کامل از این طرح مطلع شوند و هیچ مشکلی از لحاظ تأمین زیرساخت‌ها وجود ندارد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط