فونیکسریمکسبهتام

معاون وزیر کشور:

خطاهای ترافیکی کلان شهرها در شهرهای کوچک تکرار نشود

عصر خودرو- معاون عمرانی وزیر کشور تاکید کرد که افزایش معابر شهری و سایر فرآیندهای مربوط به زیرساخت های ترافیکی از جمله ساخت زیرگذر یا روگذرها و عریض کردن خیابان ها و پل ها در کلان شهرها یک خطای راهبردی مدیریت شهری بوده که نباید در شهرهای کوچک تکرار شود.

خطاهای ترافیکی کلان شهرها در شهرهای کوچک تکرار نشود
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۵ آبان ۱۳۹۷ - ۲۲:۱۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایرنا، شورای ترافیک کهگیلویه وبویراحمد امروز جمعه با حضور مهدی جمالی نژاد معاون عمرانی وزیر کشور و رئیس سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور و فرماندارن هشت گانه و شهرداری های 17گانه استان با محوریت ساماندهی و رفع گره های ترافیکی در شهرهای استان و تحلیل افزایش میزان تصادفات درون و برون شهری در یاسوج برگزار شد.
    برخی از اعضای شورای ترافیک کهگیلویه وبویراحمد در این نشست توسعه زیرساخت های سخت افزاری از جمله ساختن پل، توسعه معابر درون شهری، عریض کردن خیابان ها و ساخت روگذر و یا تقویت برخی رویکردهای امنیتی و پلیسی را راهکار کاهش گره های ترافیکی در سطح شهرهای این استان دانستند.
    این در حالی است که جمالی نژاد رئیس سازمان همیاری شهرداری ها و دهیاری های کشور معتقد است که نباید اشتباهات گذشته در این راستا دوباره در شهرهای کوچک و در حال توسعه رخ دهد.
    وی با بیان اینکه شرایط موجود و گره های ترافیکی در کلان شهرها بیانگر شکست مدل توسعه سخت افزاری در مدیریت شهری بود ،گفت: رویکرد اداره شهرها باید انسان محور باشد.
    وی بر توسعه تقویت فرهنگ ترافیکی به جای کارهای سخت افزاری در راستای کاهش معضل ترافیکی تاکید داشت و گفت: عملیاتی کردن این امور به جای آنکه گره ترافیک را باز کند منجر به ایجاد جذابیت های ترافیکی جدید و افزایش ناوگان حمل و نقل و به دنبال آن آلودگی ها و چالش های زیست محیطی در کلان شهرها شده است.
    معاون عمرانی وزیر کشور همچنین یادآور شد: مدل های ترافیکی در شهرها و استان هایی که هنوز دچار چالش ها و مشکلات شهری ، ترافیکی، زیست محطی و آلودگی های صوتی نشده اند باید متناسب با شرایط بومی و منطقه ای اجرا و بیشتر به روی مسایل نرم افزاری و افزایش سطح فرهنگ و آگاه بخشی مردم در این راستا کار شود.
    وی یکی از اصول اساسی در مسایل مربوط به مبلمان شهری و ساخت شهرها را تهیه طرح های جامع و تفضیلی دانست و گفت: هر گونه فعالیت عمرانی و خدماتی در سطح شهرها باید در قالب ومتناسب با این طرح ها و در روستاها نیز بر اساس طرح هادی انجام شود.
    جمالی نژاد در سفر روز جمعه به کهگیلویه وبویراحمد ضمن بازدید از چند طرح عمرانی و خدمات شهری با علی محمداحمدی استاندار، عدل هاشمی پور نماینده مردم شهرستان کهگیلویه و غلام محمد زارعی نماینده مردم بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی نیز دیدار کرد.
    نشست و دیدار با فرمانداران ، شهرداری های 17 گانه و دهیاران و نشست در شورای ترافیک از دیگر برنامه های کاری معاون عمرانی وزیر کشور به استان کهگیلویه وبویراحمد بود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۶ روز پیش
        آرشیو