فونیکسریمکسبهتام

توافقنامه تامین واگن های خط ۷ مترو پایتخت امضا شد

عصر خودرو- توافقنامه تامین واگن های خط ۷ مترو عصر سه شنبه در آیینی با حضور شهردار و رئیس شورای اسلامی شهر تهران با طرف چینی به امضا رسید.

توافقنامه تامین واگن های خط ۷ مترو پایتخت امضا شد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایرنا ، پیروز حناچی شهردار پایتخت در این آیین با اشاره به اینکه تأمین 47 واگن مترو برای خط 7 مترو به منظور ارتقای بهره وری مترو بسیار لازم است اظهارداشت: سهم مترو در حمل و نقل عمومی باوجود سرمایه گذاری های انجام شده حدود 14 درصد است که تا 50 درصد ظرفیت دارد.
    حناچی با اشاره به اینکه اکنون 2.5 میلیون سفر توسط مترو انجام می شود افزود: این عدد باید به هفت میلیون سفر افزایش یابد.
    وی با بیان اینکه کاهش آلودگی هوا و جلوگیری از ترافیک و آلودگی هوا در کلانشهرها راه شناخته شده ای غیر از توسعه حمل و نقل عمومی و کاهش استفاده از خودرو شخصی ندارد گفت: مترو موثرترین بخش حمل و نقل عمومی است.
    شهردار تهران با بیان اینکه برای کاهش سرفاصله حرکت قطارها به 2 هزار واگن مترو نیاز داریم خاطرنشان کرد: توافقنامه امروز و فعالیت های بعدی در تامین این کسری برای استفاده حداکثری از مترو بسیار مهم است.
    به گفته حناچی شهرداری تهران می توانست ساخت این واگن ها را به شرکت واگن سازی تهران ارجاع دهد اما این کار به شرکت واگن سازی پارس اراک سپرده شد تا این ظرفیت در کل کشور توسعه پیدا کند.
    وی همچنین در جمع خبرنگاران با اشاره به تفاهم نامه تأمین 376 واگن مترو برای خط 7 معادل 47 رام قطار اظهارداشت: اگر بخواهیم سرفاصله حرکت قطارها را به چهار دقیقه کاهش دهیم به حدود 2 هزار واگن نیاز داریم.
    حناچی با اشاره به اینکه در شرایط اقتصاد فعلی تأمین مالی این واگن ها باید از طریق فاینانس انجام شود گفت: بخش خصوصی هنوز در این حوزه وارد نشده است که باید از ظرفیت آن استفاده کرد.
    شهردار تهران بزرگترین کمک دولت را تأمین فاینانس برای خرید تجهیزات ذکر کرد.
     خط 7 یک خط درون‌شهری به طول 27 کیلومتر با 23 ایستگاه است که عمیق‌ترین خط مترو تهران به شمار می رود.
    این خط از شهرک امیرالمؤمنین (قصر فیروزه) و در کنار ورزشگاه تختی در جنوب شرقی تهران آغاز می شود و به میدان کتاب در سعادت آباد می رسد.
    معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران نیز امروز گفت: برای اولین بار 47 قطار 8 واگنه خریداری می شود.
    به گفته سید محسن پورسیدآقایی در این قرارداد قیمت هر واگن به حدود 853 هزار یورو می رسد که این عدد مربوط به قرارداد نقدی است و هزینه فاینانس و سایر موارد به آن افزوده خواهد شد.
    معاون شهردار تهران با بیان اینکه 55 درصد این واگن ها در داخل ساخته می شود و 48 ماه پس از زمان گشایش اعتبار این قطارها به صورت کامل تحویل داده خواهد شد افزود: البته اولین سری این قطارها بعد از 15 ماه تحویل داده می شود.
     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو