فونیکسریمکسبهتام

رئیس شورای تهران:

پایتخت ۵۰۰ کیلومتر ریل مترو آماده تجهیز دارد

عصر خودرو- رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: پایتخت و شهرهای اقماری ۵۰۰ کیلومتر ریل مترو آماده دارد که اگر تجهیز شود امکان ۱۰ میلیون سفر در روز را فراهم می سازد.

پایتخت ۵۰۰ کیلومتر ریل مترو آماده تجهیز دارد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۹:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایرنا، محسن هاشمی روز سه شنبه در حاشیه یکصد و بیست و نهمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران اظهار داشت: با تجهیز این مقدار ریل مشکل آلودگی و بحث ترافیک در پایتخت حل می شود.

    وی افزود: اولویت ما در شورای اسلامی شهر بحث حمل و نقل است که باید بررسی شود.
    رئیس شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر این که حمل و‌نقل ریلی دارای مزیت برای دولت و‌ مردم است گفت: این امر باعث صرفه جویی در سوخت و بهبود وضعیت آلودگی هوا می شود و سود غیر مستقیم برای دولت است.
    وی ادامه داد: در حال حاضر تعداد کسانی که بر اثر آلودگی فوت می کنند بیشتر از تعداد کسانی است که در حادثه تصادف فوت می کنند و این موضوع برای دولت هزینه آور است.
    هاشمی تاکید کرد: طبق قانون بودجه یک سوم بلیط مترو باید توسط مردم و بخش های دیگر توسط دولت و شهرداری پرداخت شود که اگر دولت بدهی خویش را پرداخت کند می توانیم به اهداف توسعه حمل و نقل ریلی دست یابیم.
    وی بیان داشت: بدهی های دولت در مترو را منظور خواهیم کرد و در تهاتر ها از آن استفاده خواهیم کرد.
    رئیس شورای اسلامی شهر تهران خاطر نشان کرد: در همه جای دنیا از سوخت مالیات می گیرند و برای حمل و نقل عمومی هزینه می کنند این در حالی است که در کشور ما به سوخت یارانه می دهند و کمکی به توسعه حمل و نقل نمی کنند.
    وی از اجرایی نشدن قوانین تصویب شده در مجلس شورای اسلامی انتقاد کرد و گفت: مترو و مدیریت مصرف سوخت در قانون دیده شده ولی هنوز اختصاص نیافته است.
    هاشمی با اشاره به جلسه روز گذشته با جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری اظهار داشت: در این جلسه بحث موضوع انتقال پایتخت مطرح نبود چراکه قرار است کمیته کارشناسی در خصوص این موضوع بررسی کند.
    وی تاکید کرد: همچنین در این جلسه به موضوع ساماندهی تهران بزرگ پرداختیم، مهمترین موضوع ساماندهی حمل و نقل ریلی بود چرا که در گزارشی که از مشکلات حمل و نقل غرب تهران ارائه شد روزانه یک هزار و 300 خودرو از حومه و شهرهای اقماری به تهران سفر می کنند ضمن این که این مشکل در شرق تهران نیز وجود دارد.
    رئیس شورای اسلامی شهر تهران اضافه کرد: در این جلسه مقرر شد برای ساماندهی خودروهای تک سرنشین باید از روش حمل و نقل ریل پایه و انبوه مانند متروی کرج – تهران بهره برد.
    وی خاطر نشان کرد: در این جلسه نامه ای را که به رئیس جمهور در خصوص مترو نوشته بودم را مطرح کردم.
    هاشمی به همکاری و حمایت نهادهای مختلف در توسعه حمل و نقل ریلی اشاره کرد و گفت: اگر وزارت نفت به وظایفش عمل کند و هزینه سفر ریلی را پرداخت کند در تهران و همه کلانشهرها مشکل حمل و نقل عمومی حل خواهد شد.
    تهرام/8138/ 1539

    انتهای پیام /*

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو