فونیکسریمکسبهتام

تکمیل آزادراه اصفهان-شیراز و کنارگذرجنوبی تهران تا پایان سال

عصر خودرو- معاون ساخت و توسعه آزادراه‌ها با بیان اینکه آزادراه کنارگذر جنوبی تهران امسال تکمیل می‌شود، گفت: همچنین تلاش می‌کنیم آزادره اصفهان-شیراز هم تا پایان امسال تکمیل شود.

تکمیل آزادراه اصفهان-شیراز و کنارگذرجنوبی تهران تا پایان سال
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از فارس، محمدحسین میرشفیع ‌درباره پیشرفت آزادراه کنارگذر جنوبی تهران، اظهار داشت: این آزادراه با سرمایه‌گذاری 70 درصدی قرارگاه سازندگی خاتم‌الأنبیا و 30 درصدی دولت در حال ساخت است.

    وی با اشاره به اینکه بازگشت سرمایه سرمایه‌گذار از محل اخذ عوارض آزادراهی است، افزود: آزادراه کنارگذر جنوبی تهران یکی از حلقه‌های مفقوده کریدورهای ترانزیتی شمال-جنوب و شرق-غرب اطراف پایتخت است و مشکل ترافیک در حاشیه تهران را رفع می‌کند؛ ‌پیش‌بینی شده است که همه بزرگراه‌ها و آزادراه‌های برون شهری در منطقه و اطراف پایتخت، توسط این آزادراه اتصال یابد که همین امر موجب شده است، موقعیت این آزادراه، بسیار استراتژیک باشد.

    معاون ساخت و توسعه آزادراه‌های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل  با بیان اینکه این آزادراه از برنامه زمان‌بندی اجرا جلوتر است، افزود: طول کل پروژه آزادراه 158 کیلومتر که در چهار قطعه اجرا می‌شود.

    وی توضیح داد: ‌قطعه یک آزادراه کنارگذر جنوبی تهران به طول 44 کیلومتر از آبیک قزوین شروع می‌شود و تا آزادراه اشتهارد-ماهدشت ادامه دارد، همچنین قطعه دوم این آزادراه به طول 34 کیلومتر در دو بخش الف و ب اجرا می‌شود و ‌از آزادراه اشتهارد- ماهدشت شروع می‌شود و تا آزادراه تهران- ساوه ‌ادامه دارد.

    میرشفیع با اشاره به اینکه قطعه سوم ‌از آزادراه تهران – ساوه تا آزادراه تهران- قم‌ 32 کیلومتر طول دارد، افزود: قطعه چهارم پروژه از آزادراه تهران- قم تا آزادراه حرم تا حرم است که تا چرم‌شهر ادامه دارد و طول مسیر 38 کیلومتر است.

    معاون ساخت و توسعه آزادراه‌های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل اظهار داشت: برنامه‌ریزی کرده‌ایم کنار‌‌گذر جنوبی تهران‌ امسال به بهره‌برداری برسد.

    ‌بر اساس این گزارش، آزادراه 158 کیلومتری کنار گذر جنوبی تهران با سرمایه‌گذاری 70 درصدی و پیمانکاری قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء در حال اجرا است‌.

    * تکمیل آزادراه اصفهان - شیراز تا پایان سال

    وی همچنین درباره آزادراه اصفهان-شیراز‌ بیان کرد: این آزادراه 225 کیلومتری هم یکی از پروژه‌های فعال، بزرگ و سنگین آزادراهی کشور محسوب می‌شود.

    معاون ساخت و توسعه آزادراه‌های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل  اضافه کرد: ‌این پروژه آزادراهی در هفت قطعه در دست اجرا است که اغلب قطعات در مراحل پایانی هستند.

    میرشفیع با بیان اینکه با تکمیل این‌ آزادراه‌ مسیر 150 کیلومتر نسبت به جاده موجود کوتاه‌تر می‌شود، گفت: در جاده فعلی مسیر اصفهان-شیراز که مدت زمان سیر آن بین ‌5 تا 6 ساعت است، به 225 کیلومتر کاهش می‌یابد و این موجب کاهش مصرف سوخت، کاهش تولید آلاینده‌های زیست‌محیطی، کاهش سوانح رانندگی و کاهش آلودگی‌های صوتی است‌‌.

    معاون ساخت و توسعه آزادراه‌های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل  بیان کرد: تلاش می‌کنیم آزادراه اصفهان-شیراز تا پایان امسال به بهره‌برداری برسد‌.

    ‌بر اساس این گزارش، آزادراه اصفهان - شیراز برای استان‌های فارس، بوشهر، خوزستان، کرمان و هرمزگان مزیت دارد‌.

    این پروژه آزادراهی با مشارکت د‌‌‌‌‌ولت و وزارت دفاع (قرارگاه خاتم الاوصیاء) به عنوان سرمایه‌گذار با آورده مساوی د‌‌‌‌‌ر حال اجرا است.

    بنابراین گزارش طبق اعلام مسئولان، در توافقی که بین معاون‌ ساخت و توسعه آزاد‌راه‌های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور و شرکت جهاد نصر فارس انجام شده است، مقرر شد قطعه هشتم آزادراه ‌اصفهان-شیراز از ‌شهرک گلستان در شیراز به بزرگراه حسینی الهاشمی و کمربندی غربی این شهر متصل شود‌، در واقع قطعه هشتم آزاد‌راه‌ بخشی از آزاد‌راه در دست مطالعه شیراز – بوشهر نیز محسوب می‌شود که مطالعات اجرایی آن در حال انجام است.

    این قطعه از آزادراه نیز همزمان و هماهنگ با بقیه قطعات آزادراه ‌اصفهان-شیراز افتتاح خواهد شد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۶ روز پیش
        آرشیو