فونیکسریمکسبهتام

با بزرگ‌ترین و گران‌قیمت‌ترین ماکت مقیاس دار خودرو در دنیا آشنا شوید

جیمز باند، بازی را عوض کرد!

عصر خودرو - در دنیای صنعت، همیشه محصولاتی وجود دارد که ازنظر قیمت یا ماهیت، تناسب چندانی با منطق و اصول عرضه آن محصول ندارند اما شرکت سازنده، چنین تولیداتی را باهدف جلب مشتریانی که به دنبال آیتم‌های خاص هستند و حتی عرضه اندام درزمینهٔ تولید آن محصول در بین دیگر برندهای سازنده به بازار عرضه می‌کنند.

جیمز باند، بازی را عوض کرد!
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۰:۰۰
  • جیمز باند، بازی را عوض کرد!
  • جیمز باند، بازی را عوض کرد!
  • جیمز باند، بازی را عوض کرد!
  • جیمز باند، بازی را عوض کرد!
  • جیمز باند، بازی را عوض کرد!
  • جیمز باند، بازی را عوض کرد!

به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو»،  برای مثال محصولات برند آمالگام، درست از همین قضیه پیروی می‌کنند و ماکت‌های تولیدشده توسط این برند با مقیاس غیرمعمول، تیراژ بسیار محدود و قیمت بسیار بالا بیش از هر چیز هنر و دقت یک شرکت ماکت‌ساز درزمینهٔ ساخت و عرضه یک محصول خاص را به رخ می‌کشند. اما جالب است بدانید، هرچند که بسیاری از ماکت بازان، محصولات آمالگام را به‌عنوان گران‌قیمت‌ترین و بزرگ‌ترین ماکت‌های خودروی تولیدشده می‌شناسند؛ گران‌قیمت‌ترین ماکت با تیراژ بیشتر از یک نمونه در دنیا، یک استون مارتین DB5 در مقیاس 1:3 است که در ادامه با آن آشنا خواهید شد.

یک استون خاطره‌انگیز
این استون مارتین کاملاً مشهور و نوستالژیک، همان خودرویی است که جیمز باند در فیلم GoldFinger پشت فرمانش قرار می‌گرفت و البته این خودرو در سکانس‌هایی از فیلم Skyfall هم حضور داشت. پس درواقع شما با یک استون مارتین کلاسیک نقره‌ای‌رنگ طرف هستید که ازنظر ارزش خودرو، گزینه مناسبی برای تبدیل به گران‌قیمت‌ترین ماکت دنیا محسوب می‌شود. و جالب است بدانید که این خودرو دقیقاً با همان پلاک نمایش داده‌شده در فیلم Gold Finger و با همان سلاح‌ها و عملکردها مدل شده است؛ آن‌هم تنها با یک‌سوم اندازه خودروی واقعی آقای باند!
بریتانیاییِ بریتانیایی!
این محصول که به‌صورت کاملاً دست‌ساز، توسط Prop Shop بریتانیا (پس منطقی است که یک خودروی اصیل بریتانیایی برای این پروژه  انتخاب شود!) طراحی و تولیدشده، کیفیت ساخت و جزئیات خارق‌العاده‌ای دارد و به‌طورکلی هدف سازنده این بوده که محصول نهایی، کمترین تفاوت را با نمونه واقعی داشته باشد. پس برای این پروسه، ابتدا کل بدنه و جزئیات زیر و روی همان استون مارتین DB5 مدل 1964 که در فیلم به نمایش درآمد توسط یک اسکنر سه‌بعدی اسکن شد و بعدازآن شرکت سازنده پروسه طراحی نسخه 1:3 این خودروی خاطره‌انگیز را شروع کرد. بسیاری از قطعات این محصول مثل رینگ‌ها با استفاده از تکنولوژی پرینتر سه‌بعدی ساخته شدند اما بسیاری از قطعات هم حاصل دقت و توانایی دستان مدل‌سازان تیم سازنده هستند که بر اساس نقشه‌ها شکل‌گرفته‌اند و جالب است بدانید که حتی در ساخت الگوهایی برای بخش‌های دست‌ساز این مدل هم از پرینتر 3 بعدی استفاده‌شده تا قطعات موردنظر کاملاً متقارن باشند.

جزئیات و قیمت
همان‌طور که گفته شد، در این ماکت تمامی جزئیات حتی گجتهایی که در اختیار جیمز باند قرار داشت مدل شده‌اند و خریداران این محصول یک ریموت شکیل دریافت می‌کنند که با استفاده از آن می‌توانند سپر ضدگلوله، اسلحه‌های زیر چراغ‌های جلو، پلاک قابل تعویض و... این ماکت را کنترل کنند. نکته جالب این‌که شما برای راه‌اندازی این عملکردها باید کلید نقره‌ای‌رنگی که به خریدار اهدا می‌شود را در داخل این ریموت قرار داده و بچرخانید تا ماکت روشن شود!
این ماکت غول‌پیکر که 1.52 متر طول، 66 سانتی‌متر عرض و 60 سانتی‌متر طول دارد، تیراژ 100 عددی در کل دنیا دارد و قیمت آن 28 هزار پاوند یا 43 هزار دلار (تقریباً هم قیمت یک فولکس‌واگن گلف GTI) اعلام‌شده است. این ماکت به همراه یک  لوح امضاشده توسط استون مارتین، کمپانی EON و PropShop و یک دی‌وی‌دی خاص از فیلم Skyfall به دست مشتری می‌رسد.

برچسب ها
کرمان موتوراکستریم
پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
    پربازدیدترین های هفته
      دکه مطبوعات
      • خودرو امروز ۶۶۹
      • خودرو امروز ۶۶۸
      • خودرو امروز ۶۶۷
      • خودرو امروز ۶۶۶
      • خودرو امروز ۶۶۵
      • خودرو امروز ۶۶۴
      • خودرو امروز ۶۶۳
      • خودرو امروز ۶۶۲
      • خودرو امروز ۶۶۱
      آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
      آرشیو