فونیکسریمکسبهتام

تازه‌ترین اخبار دنیای ماکت‌های کلکسیونی و معرفی ماکت‌های جدید بازار

خیز کوچولوها برای ورود به مجموعه شما

عصر خودرو - دنیای کوچک اما پرهیاهوی ماکت با ده‌ها برند معتبر در سراسر جهان که به تولید این دسته از محصولات مشغول هستند، به اندازه خودش پر از خبرهای خوش برای کلکسیونرهاست که به دلیل محدودیت جامعه ماکت‌بازان در سراسر دنیا، معمولا اخبار دنیای ماکت به صورت پراکنده منتشر می‌شوند.

خیز کوچولوها برای ورود به مجموعه شما
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۳ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۹:۰۰
  • خیز کوچولوها برای ورود به مجموعه شما
  • خیز کوچولوها برای ورود به مجموعه شما
  • خیز کوچولوها برای ورود به مجموعه شما
  • خیز کوچولوها برای ورود به مجموعه شما
  • خیز کوچولوها برای ورود به مجموعه شما
  • خیز کوچولوها برای ورود به مجموعه شما
  • خیز کوچولوها برای ورود به مجموعه شما
  • خیز کوچولوها برای ورود به مجموعه شما
  • خیز کوچولوها برای ورود به مجموعه شما
  • خیز کوچولوها برای ورود به مجموعه شما

به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو»، در این مطلب با تازه‌ترین اخبار دنیای ماکت‌های کلکسیونی همراه باشید.

متریکس و دو سورپرایز
تقریبا 2 سال پیش بود که برند ماکت‌سازی Matrix از تولید ماکت بوگاتی 57C کابریولت پهلوی دوم در مقیاس 1:43 خبر داد که این مدل خیلی زود سولد آوت و کمیاب شد. اما چند ماه پیش تصاویر نمونه 1:18 این ماکت منتشر شد که قرار بود در ربع نخست سال 2018 روانه بازار شود و با توجه به اینکه در حال حاضر در ماه مارس قرار داریم، عرضه این مدل به بازار شروع شده است. احتمالا این ماکت در بازار ایران بیش از 1 میلیون تومان قیمت‌گذاری شود. اما به غیر از بوگاتی مذکور، شرکت متریکس قرار است پورشه 911مدل 1964-1968 را نیز در مقیاس 1:6 به تولید برساند که با توجه به ابعاد بسیار بزرگش برای کلکسیونرهایی که علاقه شدیدی به پورشه دارند مناسب خواهد بود. این مدل احتمالا در حدود 1600 دلار (نزدیک به 8 میلیون تومان!) قیمت داشته باشد.

جی ام پی و شلبی
شرکت GMP را اصولا با تولید ماکت‌های خودروهای آمریکایی در مقیاس‌های متفاوت می‌شناسیم که البته محصولات این برند کیفیت ساخت بسیار بالایی هم دارند. لذا طبق آخرین اخبار، این شرکت قرار است نسخه‌ای مسابقه‌ای از شلبی کبرا را با عنوان 1963 Shelby 289 Competition Cobra CSX2011 (به رانندگی John Everly) با شماره 11 در مقیاس 1:12 به تولید برساند. مدل مذکور که از جزئیات کاملی مثل گاردن و اکسل متحرک، سیستم تعلیق کاملا پویا، بدنه فلزی، تایر زاپاس قابل تعویض در داخل صندوق و... بهره می‌برد، از ماه سپتامبر 2018 وارد بازار خواهد شد و در حدود 500 دلار قیمت دارد. (عکس مربوط به نمونه واقعی است نه ماکت)

حمله اسپارک به DTM
از آنجا که بسیاری از کلکسیونرهای ماکت‌های خودروهای مسابقه‌ای به دلیل تعدد مدل‌ها و کمبود فضا به سراغ مقیاس 1:43 می‌روند، پس به همین خاطر ماکت‌سازان نسبتا زیادی نیز به سراغ عرضه این دسته از خودروها در مقیاس مذکور می‌روند. اسپارک به عنوان یک برند متبحر در تولید ماکت‌های 1:43 به‌تازگی لیست بسیار مطلوبی از ماکت‌های خودروهای مسابقه‌ای DTM سال 2017 بر اساس مرسدس‌بنز C63 AMG و آئودی RS5 داده که به‌زودی به بازار عرضه خواهند شد. لازم به ذکر است که 7 نسخه برای مرسدس بنز و 6 نسخه برای آئودی در نظر گرفته شده است.

هیولایی از ال اس کالکتیبلز
اگر از جمله علاقه‌مندان به اتاق SJ جیپ و به ویژه خانواده واگونیر هستید، خوشحال باشید که برند تازه‌تاسیس LS کالکتیبلز قصد دارد به زودی محصولی بر پایه این SUV لوکس کلاسیک در مقیاس 1:18 به بازار عرضه کند که هنوز تصویری از نمونه نهایی آن در دسترس نیست. این مدل از جنس رزین و در تیراژ محدود به تولید خواهد رسید و پیش‌بینی می‌شود که در ربع دوم سال 2018 برای عرضه به بازار آماده شود.

تازه‌های برند BoS
این روزها برندهای زیادی در زمینه تولید ماکت‌ با استفاده از متریال رزین در بازار جهانی فعالیت می‌کنند که BoS یکی از آنهاست. این برند که مدت زمان چندان زیادی از پایه‌گذاری آن نمی‌گذرد، عمدتا به سراغ خودروهای کلاسیک خاصی که پیش‌تر مورد توجه ماکت‌سازان کمتری قرار گرفته می‌رود و به‌تازگی نیز چند محصول جدید در دو مقیاس 1:18 و 1:87 به تولید رسانده است. کرایسلر 300H دو درب هارد‌تاپ، کرایسلر نیوپورت 4درب سدان، فراری 195 Inter Ghia، فورد تانوس 17M، پاکارد کاوالیر و ساب 99 مدل‌های جدید این برند در مقیاس 1:18 هستند. همچنین BoS دلاهای 165 وی12، داج کاستوم رویال لنسر کوپه، رولزرویس سیلور اسپر 2 و... را نیز در مقیاس 1:87 به تولید رسانده ‌که عمده مدل‌های مذکور در حال حاضر در بازار قابل خریداری هستند.

از سولیدو برای سنگین‌بازان
هرچند که ماکت‌های ماشین‌های سنگین علاقه‌مندان فراوانی دارند اما با توجه به بزرگ‌بودن ابعاد آنها، بسیاری از برندهای سازنده و کلکسیونرها به سراغ نمونه‌های مقیاس کوچک مدل‌های خودروهای سنگین می‌روند و کمتر شرکتی آنها را در مقیاس 1:18 یا 1:12 به تولید می‌رساند. برای مثال عمده ماکت‌های خودروهای راهسازی و باربری در دو مقیاس 1:50 و 1:87 به تولید می‌رسند که این خود گواهی به صحبت فوق است. اما طبق اخبار واصله، شرکت سولیدو به زودی قصد دارد تا رنو مگنوم را در مقیاس 1:18 به تولید برساند. هنوز تصاویر نمونه نهایی این ماکت در اختیار علاقه‌مندان قرار نگرفته اما چیزی که مشخص شده، احتمال سیلد‌بودن بدنه این مدل به جز در‌‌های کابین است.

*معید حمیدی

برچسب ها
کرمان موتوراکستریم
پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
    پربازدیدترین های هفته
      دکه مطبوعات
      • خودرو امروز ۶۶۹
      • خودرو امروز ۶۶۸
      • خودرو امروز ۶۶۷
      • خودرو امروز ۶۶۶
      • خودرو امروز ۶۶۵
      • خودرو امروز ۶۶۴
      • خودرو امروز ۶۶۳
      • خودرو امروز ۶۶۲
      • خودرو امروز ۶۶۱
      آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
      آرشیو