فونیکسریمکسبهتام

ماکت‌های پیشنهادی برای دوستداران خودرو‌های شاسی‌بلند

کوچولوهای بلندقامت

عصر خودرو: یکی از مهم‌ترین رکن‌های جمع‌آوری و مجموعه‌کردن ماکت‌ها، داشتن یک هدف و پیگیری آن است، چرا‌که در غیر این صورت این کار نه‌تنها به نتیجه‌ای دوست‌داشتنی منجر نخواهد شد و حس خوبی را منتقل نخواهد کرد، بلکه هزینه‌های انجام‌شده برای آن نیز مزید بر علت خواهد بود.

کوچولوهای بلندقامت
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۱:۰۰

به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو»، در بین علاقه‌مندان به خودرو‌های آفرودی و اصطلاحا شاسی‌بلند، هستند افرادی‌ که یا تمایل به داشتن خودرو خود دارند و یا در کنار مجموعه‌ای از انواع خودرو‌های ماکت، به جمع‌آوری تعدادی از شاسی‌بلند‌های معروف و شناخته‌شده اقدام می‌کنند. در این لیست تعدادی از این کوچولو‌های بلند‌قد‌ که نمونه واقعی آنها را در کشورمان می‌بینیم، پیشنهاد می‌کنیم.

رنجروور یکی از خودرو‌های شاسی‌بلند موجود در کشورمان است که طرفداران زیادی دارد. از سری کلاسیک این خودرو در سایز 1:43 ماکت‌های مختلفی موجود است که از ساخته‌های شرکت IXO بوده و با نام شرکت لندروور فروخته می‌شوند. قیمت این ماکت‌ها در حدود 180 تا 220 هزار تومان است و در مدل‌های دو‌درب، دو‌درب با رنگ‌آمیزی مسابقات Camel Trophy، چهار‌درب و... ساخته شده است که در مقایسه با قیمت آن، کیفیت خوبی دارند.

لندکروزر سری 70 در مدل‌های مختلفی تولید شده و همچنان نیز می‌شود و از این رو یکی از محبوب‌ترین خودرو‌های شاسی‌بلند در دنیا خصوصا در منطقه خاورمیانه و اقیانوسیه است. شرکت نئو در سایز 1:43 از این خودرو ماکتی از جنس رزین تولید کرده‌ که البته به خاطر قیمت بالای آن که در حدود 330 هزار تومان است، با وجود کیفیت بالا، اما چندان مورد استقبال قرار نگرفته است.

سری 80 لندکروزر از محبوب‌ترین تویوتا‌های موجود در کشورمان است که برای سفر‌های آفرودی نیز انتخاب خوبی به شمار می‌رود. این خودرو در سایز 1:43 توسط شرکت Hi-story ساخته شده ‌که البته پیدا‌کردن آن در بازار کمی مشکل است. قیمت این مدل در حدود 200 هزار تومان است.

از محبوب‌ترین ماکت‌های چند ماه اخیر بازار کشورمان در سایز 1:43، ماکت ساخته‌شده از شورولت بلیزر از ساخته‌های ماتریکس است که با قیمتی در حدود 500 هزار تومان به بالا فروخته شده است. تولید این ماکت که در تعداد 492 عدد و در دو رنگ سفید/آبی و سفید/ قرمز صورت گرفته است، هم‌اکنون به اتمام رسیده و از این رو ماکت نایابی در کشورمان محسوب می‌شود.

تویوتا FJ کروزر دیگر شاسی‌بلند پر‌طرفدار در کشورمان است که ماکت این خودرو نیز توسط شرکت اتوآرت در سایز 1:18 تولید شده ‌و می‌توان آن را از کم‌طرفدار‌ترین ماکت‌های این لیست در این سایز دانست. قیمت این ماکت در حال حاضر در بازار بسته به رنگ از حدود 700 هزار الی یک میلیون تومان متغیر است.

ماکت تویوتا لندکروزر سری 100 و سری‌200 توسط شرکت پائودی ساخته شده است که جزئیات دقیق و ریزه‌کاری‌های فراوان از مهم‌ترین ویژگی‌های این ماکت‌هاست. در این بین سری 100 دارای قیمت بالاتری است که با برچسب قیمت حدود 700 تومان در بازار یافت می‌شود و این در حالی است که سری 200 دارای قیمت 500 هزار تومان است. از این شرکت ماکت تویوتا پرادو نیز تولید شده ‌که اندازه دو ماکت گفته شده طرفدار ندارد. اما در سایز 1:43 لندکروزر سری 200 ساخته شده توسط شرکت J-collection در قیمت حدود 160 تا 200 هزار تومان نیز در بازار وجود دارد و این در حالی است که لندکروزر سری 100 ساخته شده توسط کیوشو در این مقیاس، در کشورمان کمیاب است.

ماکت جیپ گرند واگونیر که مدل‌های قدیمی‌تر آن در کشورمان به نام جیپ آهو شناخته می‌شوند، توسط شرکت‌های مختلفی در سایز‌های 1:87 و 1:43 و 1:18 تولید شده است. شرکت اتوآرت این ماکت را در سایز 1:18تولید کرده ‌که امروزه با قیمتی در حدود 2 میلیون تومان معامله می‌شود. مهم‌ترین ویژگی این ماکت که در دو رنگ سفید و قهوه‌ای مایل به قرمز تولید شده، کیفیت بالای آن است که عینا یک گرند واگونیر واقعی را تداعی می‌کند. اما سایز 1:43 این ماکت توسط شرکت‌های دیگری چون پریمیوم کلاسیکس و نئو اسکیل نیز تولید شده ‌که اولی از جنس فلزی و با قیمت‌های در حدود 200 هزار تومان و دومی رزین و در محدوده قیمتی 330 تا 360 هزار تومان فروخته می‌شوند. نمونه ساخته شده توسط نئو کیفیت و جزئیات به مراتب بالاتری دارد و سایز 1:87 این ماکت نیز، از شرکت نئو با قیمتی در حدود 160 تومان و وانت‌بار این خودرو که در کشورمان به سیمرغ شهرت دارد نیز در محدوده قیمتی 330 تا 360 هزار تومان در بازار وجود دارد. البته جیپ آهو توسط شرکت GLM با جنس رزین نیز تولید شده ‌که آن هم قیمتی بالای 500‌هزار تومان دارد و ماکت نسبتا نایابی است.

برچسب ها
کرمان موتوراکستریم
پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
    پربازدیدترین های هفته
      دکه مطبوعات
      • خودرو امروز ۶۶۹
      • خودرو امروز ۶۶۸
      • خودرو امروز ۶۶۷
      • خودرو امروز ۶۶۶
      • خودرو امروز ۶۶۵
      • خودرو امروز ۶۶۴
      • خودرو امروز ۶۶۳
      • خودرو امروز ۶۶۲
      • خودرو امروز ۶۶۱
      آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
      آرشیو