فونیکسریمکسبهتام

رئیس پلیس پایتخت:

تهران با ۱۴۰۰ دوربین نظارتی رصد می‌شود

پلیس حرفه‌ای‌تر شده است

عصر خودرو- رئیس پلیس پایتخت گفت: پلیس با ۱۴۰۰ دوربین نظارتی سطح شهر رصد می‌شود و ۱۳۵۰ دوربین تخلفات سرعت غیرمجاز، سبقت غیرمجاز و رفتارهای خارج از عرف را کنترل می‌کنند.

تهران با ۱۴۰۰ دوربین نظارتی رصد می‌شود
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از مهر،  سردار حسین رحیمی، صبح شنبه در افتتاحیه کارگاه‌های آموزشی پلیس راهور پایتخت، اظهار کرد: به رغم اینکه در روزهای پایانی سال جلسه اصلاح و تعالی رفتار فرماندهان و مدیران را برگزار کردیم، امروز به ابتکار سردار مهماندار رئیس راهور پلیس پایتخت دوره پلیس حرفه‌ای را برگزار می‌کنیم.

    وی افزود: این دوره بدین معنا است که به طور ویژه آموزش و ارتقا توانمندی‌های رؤسای پلیس راهور در دستور کار ما قرار گرفته است.
    رئیس پلیس پایتخت تصریح کرد: انتظار مردم از پلیس به طور جد ارتقا پیدا کرده است، این هم به چند دلیل است‌. اولین دلیل این است که پلیس نشان داده این توانمندی را دارد که هم وظایف و مأموریت‌های خودش را و هم بسیاری از وظایف و مأموریت‌های دیگر سازمان را انجام دهد و پلیس در سال 98 به مراتب توانمندتر، حرفه‌ای تر و با ارائه خدمات بیشتر نسبت به سال‌های گذشته شده است.

    سردار رحیمی خاطرنشان کرد: امروز کوچک‌ترین ضعف در عملکرد و در اقدام مورد توجه مردم است، ما فضا را به گونه‌ای باز کردیم که مردم به راحتی نسبت به عملکرد و اقدامات پلیس انتقاد کنند و پیشنهاد بدهند و در سامانه‌هایی مثل سامانه 197 انتقادهای خود را به پلیس انتقال دهند.
    رئیس پلیس پایتخت با اشاره به شعار امسال پلیس در سامانه 197 گفت: این بار شما پلیس ما باشید، شعار امسال ما در سامانه 197 است تا بیشتر از قبل به صحبت‌های مردم توجه بدهیم.

    وی ادامه داد: پلیس با شعار تلاش و خدمت برای مردم در خال فعالیت است و همین امر باعث می‌شود انتظار مردم از پلیس بالاتر برود.
    سردار رحیمی تصریح کرد: باید و حتماً روند رو با رشدی را در برابر مردم نسبت به وظایف و تکالیف خود داشته باشیم و ما دیگر نمی‌توانیم رفتارهای گذشته را تکرار کنیم.

    وی تاکید کرد: در جمهوری اسلامی به ما یاد دادند، انجام وظایف با حداقل امکانات و با حداکثر بهره‌وری که البته این آموزه هم شعار و هم مسیر ما است.
    سردار رحیمی بیان کرد: ما در شهری زندگی می‌کنیم که از حدود روزانه 30 هزار تماس ورودی روزانه با 110 بالغ بر 6 هزار تماس در مورد موضوعات و مسائل ترافیکی داریم.

    وی گفت: تصادفاتی که روزانه در تهران اتفاق رخ می‌دهد، بالغ بر 2500 تصادف جرحی و خسارتی است که در تمام این تصادف‌ها مأموران راهور باید سر صحنه حضور پیدا کنند.
    فرمانده انتظامی پایتخت تصریح کرد: بر اساس آمار تصادفات خسارتی روزانه حدود 300 فقره و تصادفات جرحی حدوداً 60 فقره است و حدود 2 هزار از تماس‌های گرفته شده با مرکز 110 شکایات مربوط به سد معبر است.

    سردار رحیمی گفت: یکی از عوامل بسیار تأثیرگذار در ترافیک شهر تهران هم این سد معبرها هستند افرادی که به صورت دست فروش و یا هر موضوع دیگری اقدام به سد معبر می‌کنند در ترافیک شهر تهران تأثیر بسیاری دارند.
    رئیس پلیس پایتخت تصریح کرد: پلیس ایران در آسیا جزو پیشرفته‌ترین پلیس‌ها محسوب می‌شود، با 1400 دوربین نظارتی سطح شهر رصد می‌شود و 1350 دوربین تخلفات سرعت غیرمجاز، سبقت غیرمجاز و رفتارهای خارج از عرف را کنترل می‌کنند.

    وی خطاب به رؤسای پلیس راهور حاضر در جمع گفت: شما شهری را اداره می‌کنید که بالغ بر 5 هزار و 500 تقاطع دارای چراغ در آن وجود دارد (البته تهران تعداد تقاطع‌های بیشتری دارد ولی 5500 تقاطع دارای چراغ است).
    سردار رحیمی با اشاره به طرح جدید پلیس برای ترخیص خودروها و موتورهای توقیفی از رانندگان خطاکار، گفت: روزانه 1200 نفر به ستادهای تدریس مراجعه می‌کنند که قبل از دریافت خودرو آموزش‌های لازم را ببینید و تا آموزش نبینند خودرو و موتور توقیفی تحویل آنها داده نمی‌شود و حدود 800 نفر در مناطق راهنمایی و رانندگی آموزش می‌بینند.

    وی ادامه داد: عملاً روزی 2 هزار نفر از رانندگان متخلف در تهران بزرگ توسط پلیس آموزش می‌بینند و این امر در حالی است که آموزش رانندگان متخلف در وظایف پلیس تعریف نشده است. اینکه 2 هزار نفر حداقل 35 تا 40 دقیقه آموزش می‌بینند کار بزرگی است که پلیس راهور پایتخت انجام می‌دهند.
    رئیس پلیس پایتخت با اشاره به یکی از موارد رفتار حرفه‌ای پلیس راهور در تهران بزرگ، گفت: پلیس راهور پایتخت حدود 230 نفر از افسران پلیس راهنمایی و رانندگی را به عنوان مربی تربیت کرده است تا این افراد به رانندگان متخلف آموزش‌های لازم را ارائه دهند.

    رئیس پلیس پایتخت تاکید کرد: اعمال قانون باید به نحوی باشد که به هیچ عنوان در حق هیچ راننده‌ای اجحاف نشود چراکه این حق‌الناس است و باید دقت کنید و همچنین تاکید می‌کنم اعمال قانون انجام دهید ولی حتماً اعمال قانون را برای راننده متخلف انجام دهید.
    وی ادامه داد: به راحتی برگه جریمه برای هرکسی از روی قصد و غرض بیرون نیاید و حتی به راننده ای که تخلف کرده باید احترام بگذارید، افسر باید از ماشین پیاده شود و قبل از اعمال قانون، راننده را توجیح کند و او را نسبت به تخلفی که مرتکب شده آگاه کند.

    سردار رحیمی خاطرنشان کرد: مدیریت ترافیکی، تسهیل عبور و مرور و…، پایتخت به عهده پلیس راهور است، رفتار حرفه ای به معنای آن است که شما حوادث و تصادفات را در سطح شهر کاهش دهید.
    رئیس پلیس پایتخت با اشاره به رفتار حرفه‌ای که از پلیس راهور انتظار می‌رود گفت: رفتار حرفه ای یعنی اینکه در صحنه تصادف ضمن اینکه متخلف را شناسایی می‌کنید تسهیل در امر ترافیک ایجاد شده هم داشته باشید.

    وی ادامه داد: باید مناطقی که در برخی ساعت‌ها دچار ترافیک شدید می‌شود را بشناسیم و برای حل معضل ترافیک برنامه داشته باشیم تا بتوانیم یک دقیقه مردم را زودتر به منزل برسانیم.
    سردار رحیمی تصریح کرد: رفتارها حرفه ای یعنی رضایتمندی مردم را در انجام مأموریت‌ها و عملکرد پلیس بالا رود چراکه ارتقا رضایت مردم یعنی موفقیت پلیس و در همین جا اعلام می‌کنم با تمام توان از همکاران خود دفاع می‌کنم و اجازه نمی‌دهیم هیچ فردی کوچک‌ترین تعرضی به هیچکدام از همکاران ما کند، از سرباز تا فرمانده پای آبروی همه ایستادم و از همه دفاع می‌کنیم.

    وی ادامه داد: مأموریت‌های نیروی انتظامی در تمام بخش‌ها سخت و طاقت‌فرسا است ولی در بخش راهنمایی و رانندگی سخت‌تر است چرا که همیشه در صحنه هستند و بر رفتار بیش از 4 میلیون خودرو و 3 میلیون موتور نظارت دارند.
    رئیس پلیس پایتخت گفت: میزان رضایتمندی از پلیس راهنمایی و رانندگی علیرغم اینکه بیشترین تنش در این رده است، نسبت به سال‌های گذشته بالاتر رفته است و باید همچنان بر رفتار حرفه‌ای پلیس در بخش راهور دقت کرد.

    سردار رحیمی در پایان گفت: پلیس حرفه ای یعنی یک پلیس خدمتگزار به مردم و جامعه به دور از منت، ما به دنبال تعداد اعمال قانون نیستیم، ما دنبال انضباط بخشی و نظم هستیم، با اعمال قانون بی مورد خود را مدیون مردم نکنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۶ روز پیش
        آرشیو