فونیکسریمکسبهتام

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای سمنان:

۴سامانه هوشمند جاده‌ای در استان سمنان راه‌اندازی می‌شود

عصر خودرو- مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان سمنان گفت: چهار سامانه هوشمند جاده‌ای در استان راه‌اندازی می‌شود که یکی از آن‌ها سیستم توزین در حال حرکت است.

۴سامانه هوشمند جاده‌ای در استان سمنان راه‌اندازی می‌شود
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۲:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از مهر، احسان منصور کیایی صبح چهارشنبه در نشستی با حضور اصحاب رسانه و خبرنگاران به میزبانی راهداری استان سمنان، با اشاره به راه‌اندازی چهار سامانه توزین در حال حرکت در محورهای مواصلاتی استان تأکید کرد: سامانه‌های هوشمند توزین در حال حرکت دبلیو آی ام،  امروزه به‌عنوان یک فنّاوری جدید در دنیا مطرح‌شده و دارای ویژگی‌ها و مزایای زیادی استT این سامانه‌ها قادر به تشخیص هوشمند اضافه تناژ وسایل نقلیه سنگین در طول شبانه‌روز بوده و با ثبت مشخصات خودروهای سنگین و ارسال آن به پاسگاه پلیس‌راه زمینه را برای توقف خودروهای متخلف و اعمال قانون فراهم می‌آورد.

    وی افزود: این سامانه سبب جلوگیری از آسیب به زیرساخت‌های جاده‌ای و همچنین موجب کاهش سوانح رانندگی و افزایش ایمنی در جاده‌ها شده و نقش مهمی در کنترل ترافیکی استان نیز دارد.

    مدیرکل حمل‌ونقل و راهداری استان سمنان با اشاره به اینکه تخلفات وسایل نقلیه سنگین مانند اضافه تناژ علاوه بر ایجاد مشکلات ایمنی برای رانندگان و کاربران جاده‌ای، سبب تخریب راه‌ها و ابنیه موجود و درنتیجه صرف هزینه‌های هنگفت برای بهسازی محورهای مواصلاتی می‌شود، بیان کرد: برای شناسایی وسایل نقلیه سنگین متخلف راه‌اندازی چهار سامانه توزین در حال حرکت در محورهای مواصلاتی استان توسط  اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان در حال اجرا است و در آینده نزدیک به بهره‌برداری می‌رسند.

    منصور کیایی با اشاره به اینکه سامانه‌های مرتبط با بارگیری و حمل‌ونقل جاده‌ای کالا نقش مهمی در جلوگیری از قاچاق کالا می‌تواند ایفا کنند به رانندگان توصیه کرد: با رعایت قوانین و مقررات حمل‌ونقل جاده‌ای از بروز حوادث و وقوع تخلفات جلوگیری شود.

    وی با ابراز اینکه در دنیای امروز استفاده از فناوری‌های نوین و نصب تجهیزات پیشرفته درراه‌ها، بیش‌ازپیش موردتوجه قرارگرفته است، افزود: سیستم‌های حمل‌ونقل هوشمند قادرند ارتباط مؤثری بین انسان، وسیله نقلیه و جاده ایجاد کنند از سوی دیگر اگر رانندگان احساس کنند به‌صورت مداوم در دید هستند و کنترل می‌شوند، دقت بیشتری خواهند داشت و این مهم به ایجاد فضای مراقبت جاده‌ای در کشور می‌انجامد.

    مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان سمنان گفت: انضباط در عبور و مرور و ایجاد نظم در جاده‌ها، کاهش استفاده از سوخت، کاهش آلودگی هوا و صرفه‌جویی در زمان به دلیل نظمی که در جاده‌ها ایجاد می‌شود بخش دیگری از فواید استفاده از سامانه‌های هوشمند است.
    کد خبر

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۷۱
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        آخرین بروزرسانی ۴ روز پیش
        آرشیو