فونیکسریمکسبهتام

خودروی الکتریکی با ۱۲۰۰ اسب بخار قدرت ساخته می شود

عصر خودرو- یک استارت آپ تصمیم دارد خودروی الکتریکی با ۴ موتور و ۱۲۰۰ اسب بخار قدرت بسازد که بالاترین سرعت آن ۲۰۶ مایل برساعت است. نخستین محموله این خودرو ۲۰۲۰ میلادی ارائه می شود.

خودروی الکتریکی با ۱۲۰۰ اسب بخار قدرت ساخته می شود
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۳:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از مهر ،  به نظر می رسد «رودستر»( Roadster )تسلا تنها  خودروی الکتریکی قدرتمندی نیست که در آینده عرضه می شود. در همین راستا استارت آپی جدید به نام Drako Motors  از طرح خودروی GTE رونمایی کرده است. این یک خودروی الکتریکی صندوق دار است که  قدرت رقابت با  همتایان قدرتمند خود، بدون در نظر گرفتن سوختشان را دارد.

    این خودرو دارای چهار موتور است و 1200 اسب بخار قدرت دارد. گشتاور آن نیز 6500 فوت بر پوند اعلام شده است. هر چند این قدرتمندترین خودروی جهان نیست، اما سرعت خارق العاده ای خواهد داشت. 

    این استارت آپ هنوز اعلام نکرده خودرو در چه مدت زمانی سرعت خود را از صفر به 100 کیلومتر برساعت می رساند. اما بیشترین سرعت این خودرو 206 مایل برساعت اعلام شده که نسبت به بسیاری از خودروهای الکتریکی بالاتر است. همچنین در این وسیله نقلیه الکتریکی از قطعات باکیفیت از جمله ترمزهای سرامیکی ‌Brembo استفاده می شود.

    خودروی مذکور براساس شاسی Fisker Karma  ساخته می شود اما ظرفیت 4 سرنشین و بارهای آنها را نیز دارد.

    GTA مجهز به یک باتری 90 کیلووات ساعتی خواهد بود و مشخص نیست با یک بار شارژ چه مسافتی را طی می کند. اما باید توجه داشت استفاده از چهار موتور در خودرو  با توجه به مشخصات دیگر خودرو، به باتری فشار می آورد. 

    با وجود تمام آنچه گفته شد به نظر می رسد استارت آپ Drako  تصمیم دارد این خودرو را به طور واقعی بسازد. تولید آن به زودی شروع می شود و طبق پیش بینی ها نخستین  محموله خودروهای GTA در 2020 ارائه خواهند شد.

    این خودروساز قصد دارد فقط 25 نمونه از این خودرو بسازد و با قیمت 1.25 میلون دلار بفروشد. این در حالی است که  تسلا «رودستر» با بهای 200 هزار دلار عرضه می شود.
     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۶ روز پیش
        آرشیو