فونیکسریمکسبهتام

علیخانی از علت حضور پیدا نکردن خود در افتتاح دو ایستگاه متروی محمدیه و بسیج پرده برداشت

عصر خودرو- رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران درباره علت حاضر نشدن خود در روز افتتاحیه دو ایستگاه مترو توضیحاتی داد.

علیخانی از علت حضور پیدا نکردن خود در افتتاح دو ایستگاه متروی محمدیه و بسیج پرده برداشت
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۷:۰۰

    به گزارش  پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، محمد علیخانی رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران در جمع خبرنگاران درباره ایمنی دو ایستگاه تازه افتتاح شده متروی بسیج و محمدیه گفت: پیش از افتتاح این دو ایستگاه بازدید‌هایی از آن‌ها داشتم و به عقیده من در این دو ایستگاه نسبت به ایستگاه‌هایی که پیش‌تر افتتاح شده بود اقدام‌های مؤثر در حوزه ایمنی صورت گرفته است.

    بیشتر بخوانید؛ شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه آماده مناسب سازی فضا‌های مترو است

    رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران با تأکید بر اهمیت نصب هواکش‌های میان تونلی در دو ایستگاه محمدیه و بسیج گفت:، اما به عقیده من در نصب هواکش‌های میان تونلی باز هم غفلت شده است و از نظر من این نقص ایرادی اساسی است.

    او ادامه داد: مدیران مترو و حمل و نقل با اشاره به این نکته که سرفاصله رسیدن قطار‌ها در این دو ایستگاه بالاست تصادف و آتش سوزی در این دو ایستگاه رخ نمی‌دهد و از همین رو کمبود هواکش میان تونلی را بدون اشکال می‌دانند، اما به عقیده بسیاری از کارشناسان این استدلال مورد قبول نیست.

    علیخانی با اشاره به این نکته که اگر حادثه‌ای در این دو ایستگاه رخ دهد مسئولیت آن متوجه افرادی است که ایمنی آن را تأیید کرده‌اند، گفت: پیش از افتتاح این دو ایستگاه کارشناس ایمنی و مدیران سندی را تهیه و امضاء کردند که در صورت بروز هرگونه حادثه‌ای مسئولیت حادثه با آنهاست.

    رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران با تأکید بر این نکته که افتتاح پروژه با نقص را من نمی‌پسندم، افزود: اگر حادثه‌ای در این دو ایستگاه رخ دهد مدیران و مسئولان چگونه می‌خواهند آن را توجیه کنند معلوم نیست، اما باید اعلام کنم که زحمات زیادی برای تکمیل این دو ایستگاه کشیده شده، زیرا سامانه مه پاشی که در این دو ایستگاه به کار گرفته شده است در ایستگاه‌های افتتاح شده قبلی مشابه نداشته است.

    او با اشاره به این نکته که امیدواریم در آینده آسانسور این دو ایستگاه نیز نصب شود، تأکید کرد: به عقیده من خوبی‌ها را باید گفت، اما ایراد‌ها را نیز در کنار آن مطرح کرد که در این باره گزارش جامعی از خطوط 6 و 7 مترو تهیه کرده‌ام که برای شهردار در آینده‌ای نزدیک ارسال می‌کنم.

    علیخانی در پاسخ به این سوال که چرا در مراسم افتتاح دو ایستگاه متروی محمدیه و بسیج حضور نداشته است، اظهار کرد: حاضر نشدن من در مراسم افتتاح این دو ایستگاه بی علت نبود، زیرا اعتقاد دارم اگر در مراسم افتتاحیه این دو ایستگاه شرکت می‌کردم حضور من به منزله تأییدیه ایمنی این دو ایستگاه بود، اما باید اعلام کنم که بسیاری از اشکال‌های دو خط 6 و 7 مترو برطرف شده است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو